با حضور حجت الاسلام دکتر رفیعی و در حاشیه دوره آموزشی سوگواره یاس نبوی

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف

همزمان با ایام فاطمیه از کتاب" آموزه های فاطمی"و مجموعه چهار جلدی "سخن آرا" معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه به کوشش پرتال فرهنگی راسخون تولید شده در حاشیه دوره آموزشی سوگواره یاس نبوی 27 دی ماه ساعت 16 رونمایی می شود.
چهارشنبه، 25 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد رضا فرزین
موارد بیشتر برای شما
رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف

به گزارش پرتال فرهنگی راسخون همزمان با ایام فاطمیه از کتاب"آموزه های فاطمی"و مجموعه چهار جلدی "سخن آرا" که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه و به کوشش پرتال فرهنگی راسخون تولید شده با حضور حجت الاسلام دکتر رفیعی و در حاشیه دوره آموزشی سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین سازمان اوقاف و امورخیریه رونمایی می شود.
 

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف


مجموعه سخن آرا تاکنون شامل چهار جلد است که جلد های 1؛ سری در رجزها و شعارهای عاشورا، جلد 3؛ سوگ چهل و هشتم (ویژه ایام تبلیغی دهه آخر صفر) و  جلد 4؛ آموزه های فاطمی شامل سیر منبرهای حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی است و جلد 2 این مجموعه" کتاب محتوا وقف" ویژه مبلغین است که همزمان با دهه وقف منتشر شده بود.
 

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف
جلد چهارم این مجموعه کتاب"آموزه های فاطمی" به تبیین مناقب و کرامات حضرت زهراء(س)، اصول حاکم بر سیره فاطمی و بررسی برخی آموزه‌های تفسیری خطبه فدکیه می پردازد.

"آموزه های فاطمی" تلخیص محتوایی منبرها در حواشی کتاب و انتهای هر جلسه، فیش روضه، مقدمه روضه، پرورش، اوج مرثیه و فرود، معرفی و توضیح 149 واژه از اعلام و اماکن در انتهای کتاب و متن خطبه فدکیه حضرت زهراء(س) همراه با ترجمه و شرح لغات است.
کتاب فوق در 272 صفحه و سه هزار نسخه برای نوبت چاپ اول به کوشش پرتال فرهنگی راسخون و به سفارش اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخیریه  از اوایل دی ماه 98 روانه بازار نشر شده است.

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف
در کتاب "سیری در رجز ها و شعارهای عاشورا" می خوانیم:
 محرم ماه آگاهی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، ماه شکوفایی و ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان است. کربلا صحنه تقابل فائزین و خائضین، ارباب دنیا و شیفتگان آخرت و سعادتمندان و شقاوتمندان است. کربلا صرفاً یک مجلس روضه و عزاداری نیست؛ کربلا مدرسه عشق و دانشگاه تعالی است.
دهه محرم یادآور حرکت سترگ اباعبدالله(ع) در مبارزه با ستم اموی است. کربلا محدود به یک سرزمین و عاشورا منحصر به یک روز نیست؛ کربلا به جغرافیای همه عالم و عاشورا به وسعت همه روزهاست.
یکی از راه‌های دریافت پیام عاشورا، بررسی رجزها و شعارهای امام حسین(ع) و اصحاب باوفای آن حضرت است.این نوشتار در راستای تبیین این شعارها گردآوری شده است که مشتمل بر مجموعه‌ای از سخنرانی‌های استاد ناصر رفیعی است.

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف
در "کتاب محتوا وقف" می خوانیم:
اگر قرار باشد روزی در سال به نام «روز وقف» نامیده شود، چه روزی مناسب‌تر از روز بیست‌وهشتم صفر، که هم سال‌روز رحلت اولین واقف جهان اسلام، پیامبر خدا(ص) است و هم مصادف با سال‌روز شهادت اولین متولی موقوفاتِ امیرالمؤمنین(ع)، حضرت امام مجتبی(ع) است. ولی با توجه به عظمت روز بیست‌وهشتم صفر که روز مصیبت و عزای سید انبیاء، حضرت محمد مصطفی(ص) است، یک روز قبل از آن، یعنی 27 صفر به نام «روز وقف» نامیده شد و از سال 1376 روز 27 صفر با عنوان «روز وقف» به تقویم رسمی‌کشور وارد شد. روز و دهه وقف فرصت بسیار مغتنمی برای ترویج این سنت حسنه و بیان دستاوردهای نهاد وقف توسط مدیران، متولیان و سایر دست‌اندرکاران این نهاد ممتاز و مقدس دینی است.
در اثر حاضر به نام «کتاب محتوای وقف» تلاش کرده‌ایم تا با گردآوری مباحث، گفتارها و مطالبی پیرامون وقف، یاری‌رسان همکاران محترم به خصوص مدیران و متولیان در ترویج این سنت حسنه در طول دهه وقف باشیم.
 

رونمایی از کتاب آموزه های فاطمی و مجموعه سخن آرا معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف
در کتاب "سوگ چهل و هشتم" می خوانیم:
ایام پایانی ماه صفر و روزهای منتهی به شهادت امام‌رضا(ع)، در استان‌های خراسان، سمنان و... به نام «چهل و هشتم» معروف است؛ چهلم از آن جهت که اربعین امام‌حسین(ع) می‌باشد و هشت روز پس از آن رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) است.
ویژگی‌های این کتاب:
1. متن منبرهای خطیب ارجمند حجت‌الاسلام دکتر ناصر رفیعی
2. تلخیص محتوای منبرها در حواشی کتاب و انتهای هر جلسـه
3. فیش روضـه شامل مقدمه روضه، پرورش، اوج مرثیه و فـرود
4. معرفــی و توضیح 212 واژه از اعــــــلام و اماکــــن در انتهـای کتاب
عناوین یازده منبر این کتاب:
1. علل ماندگاری و جاودانگی نهضت عاشورا
2. پیامدهای عاشورا
3. شخصیت امام حسن مجتبی(ع) (1)
4. شخصیت امام حسن مجتبی(ع) (2)
5. دیدگاه‌های قرآنی و تفسیری امام‌حسن(ع)
6. شیوه‌های تبلیغی پیامبر اکرم(ص)
7. شیوه‌های تربیتی و اصلاحی پیامبر(ص) در جامعه
8. رحمت و عطوفت پیامبر اکرم(ص)
9. اهمیت زیارت امام‌رضا(ع) و اشاره‌ای به سیره عبادی و اجتماعی حضرت
10. علائم کمال و سعادت در کلام امام‌رضا(ع)
11. همه می‌توانیم وقف کنیم.

در مجموعه سخن آرا حجت الاسلام محسن سلیمانی کار گردآوری، حسین ونکی فراهانی مدیر هنری را بر عهده داشته اند.

زمان و مکان رونمایی:
مکان: قم -شاه سید علی - سالن همایش های مجتمع فرهنگی اوقاف
زمان: جمعه 27 دی ماه ساعت 16 تا 17



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.