راشاتودی: آمریکا 35 میلیون دلار برای انتشار اخبار جعلی در سوریه هزینه می‌کند!

آمریکا 35 میلیون دلار برای تبلیغ اخبار جعلی خود در سوریه و کنترل رسانه‌های محلی هزینه خواهد کرد.
شنبه، 5 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
راشاتودی: آمریکا 35 میلیون دلار برای انتشار اخبار جعلی در سوریه هزینه می‌کند!
به گزارش راسخون، ایوا بارتلت، تحلیل‌گر راشاتودی نوشت: اگرچه رسانه‌های غربی ید طولانی در دروغ‌پردازی درباره کشورهایی مانند سوریه، لیبی، عراق و... دارند، اما وزارت امور خارجه آمریکا نیز قرار است برای انتشار به اصطلاح اخبار واقعی 35 میلیون دلار هزینه کند.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده است یکی از اهداف اصلی آن‌ها حمایت از «رسانه‌های مستقل در سوریه» برای «پیشبرد سیاست‌های دولت آمریکا در سوریه» است. از منظر این تحلیل گر این همان اهداف هژمونیک آمریکا در سوریه است.

در ادامه توضیحات این نهاد آمریکا در خصوص چرایی صرف هزینه برای رسانه‌های مستقل در سوریه گفته است یکی دیگر از اهداف اصلی این کار شکست داعش است ـ این در حالی است که ائتلاف غیرقانونی به رهبری آمریکا بارها و بارها به مواضع ارتش سوریه حمله کرده و از موفقیت (نه شکست) داعش در آن مناطق اطمینان حاصل کرده است. یکی از شاید بارزترین نمونه‌ها در این باره حملات مکرر در سپتامبر سال 2016 به ارتش سوریه در استان دیرالزور است؛ زمانی که داعش آن منطقه را به اشغال خود در آورده بود!

این تحلیل گر می‌نویسد: ترور ژنرال قاسم سلیمانی نمونه دیگری از اهداف آمریکا در کمک به داعش و نه شکست داعش در منطقه است. بارتلت می‌نویسد سردار سلیمانی یکی از افرادی بود که در شکست داعش نقش بسزایی داشت.

بارتلت می‌نویسد: با این کمک مالی به اصلاح به رسانه‌های مستقل، آمریکا مدعی است قصد دارد «حقوق بشر را ارتقا بخشد و صبر و شکیبایی و گفت‌وگو را میان جوامع قومی و مذهبی» ترویج دهد که این ادعا خود خنده‌دار است به این دلیل که این آمریکاست که از وهابی‌ها و سایر افراطیون که سابقه نقض حقوق بشر از جمله تجاوز، شکنجه، گرسنگی دادن غیرنظامیان و... را در پرونده خود دارند.

وی می‌نویسد: این سیاست آمریکا نخواهد بود اگر کمک مالی وزارت امور خارجه آمریکا به مقابله با «اطلاعات غلط روسیه» و به خاتمه حضور «نیروهای ایرانی» اشاره نکند.

با این حال لازم به ذکر است اخراج نیروهای ایرانی از سوریه، در حیطه اختیارات آمریکا نیست. سوریه از ایران، روسیه و دیگر متحدین دعوت کرد تا با نیروی های تروریستی مبارزه کند.

از اخبار دروغ رسانه‌های غربی می‌شود چند نمونه را ذکر کرد: اتهام به سوریه/روسیه در خصوص ممانعت آنها از رسیدن غذا و کمک به شرق حلب (جایی که حتی رویترز گزارش داد که شورشیان دارای کمک‌های زیادی هستند!) و مادایا و غوطه شرقی (که هیچ‌کدام درست نبود). رسانه‌های غربی خبر جعلی بمباران بیمارستان القدس توسط سوریه / روسیه را گزارش دادند، در صورتی که این خبر به نادرستی مخابره شد. این تحلیل گر می‌نویسد: از این دست اخبار جعلی که توسط رسانه‌های غربی منتشر شده، بسیار زیاد است.

جالب این جاست که ما به ناگاه با روزنامه‌نگاران معتبری روبه‌رو خواهیم شد که به عنوان خبرنگار در بین القاعده قرار می‌گیرد و روی جنایات آنها با ترفندهای خبری سرپوش می‌گذارند و یا توجیه می‌کنند.

با این حال می‌بینیم که آمریکا می‌خواهد مردم باور کنند که صدای مستقل و رسانه‌های سوریه‌ای که به دنبال انتشار اخبار درست هستند، دروغ می‌گویند و معتبر نیستند!

آمریکا می‌خواهد مردم در یک حباب خبری جعلی قرار بگیرند؛ جایی که روایت‌ها توسط جنگ‌طلبان کنترل شود. و به طرز عجیبی آمریکا به نظر می‌رسد به دنبال آن است که به مردم القا کند اخبار نادرستی به آنها از طرفت رسانه‌های سوری می‌رسد.

بارتلت می‌نویسد: در هر صورت، احساس می‌کنم از مردم از دروغ رسانه‌های غربی خسته شده‌اند.   


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.