قرنطینه دو هفته ای دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه اقدامات و هماهنگی های لازم برای پیشگیری، اطلاع رسانی، کنترل و قرنطینه افراد مشکوک یا از چین وارد شده، در این استان انجام شده است افزود: دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به کشور۲ هفته قرنطینه می‌شوند.
جمعه، 11 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرنطینه دو هفته ای دانشجویان ایرانی مقیم چین به محض ورود به تهران
به گزارش راسخون، محمد تقی زاده روز جمعه در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران که در خصوص ضرورت اقدامات و قرنطینه مسافران چین به تهران و ایجاد قرارگاه زیست پدافند غیرعامل برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: با اعلام وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه، به تبع شیوع بیماری کرونا در کشور چین، بنا شده است که تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی مقیم این کشور، با تمهیدات ویژه به ایران بازگردانده شوند.

وی تعداد دانشجویان ایرانی پیش بینی شده مستقر در چین را ۸۰ نفر اعلام کرد و یادآورشد: برای ورود آنان به کشور باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود تا مبادا آنان ناقل چنین بیماری باشند.

تقی زاده اظهارداشت: بر همین اساس، بناست از همان بدو ورود این دانشجویان به کشور در فرودگاه امام خمینی(ره) اقدامات ویژه صورت بگیرد تا به دنبال آن با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل قرنطینه و کنترل آنان به مدت حداقل  دو هفته مشخص شود و پس از آن وارد جامعه شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از سوی دیگر بنا شد برای جابجایی این دانشجویان طی این مدت، شهردای تهران تمهیدات لازم را پیش بینی و اجرا کند.

وی وزارت بهداشت را مکلف به اطلاع رسانی و آموزش همگانی در خصوص بیماری کرونا خواند و خاطرنشان کرد: در همین رابطه بیلبوردها و اقلام تبلیغاتی شهر تهران نیز آماده اطلاع رسانی به مردم برای پیشگیری از این بیماری هستند.

تقی زاده ادامه داد: مدیریت بحران استان تهران تمامی هماهنگی‌های لازم را انجام داده است تا در صورت بروز و شیوع بیماری کورونا در استان تهران فضاها و مکان‌های قرنطینه مشخص باشد.
 

باید مراقب اجتماعات بالای مردمی مثل شهرآورد هفته آینده باشیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: یکی از موضوعاتی که ما و وزارت بهداشت باید به طور جدی دنبال کنیم، آموزش همگانی است، چون یکی از نگرانی های اصلی ما اجتماعات بالای مردمی به شمار می آید.
 

تقی زاده اضافه کرد: به طور مثال هفته آینده بازی شهرآورد در تهران برگزار می شود و تماشاچیان بسیاری در آن حضور دارند، از همین رو باید اقدامات کنترلی لازم در این زمینه انجام گیرد.

به گزارش ایرنا شهرآورد تهران بین تیم های استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه جاری برگزار می شود.

وی تاکید کرد: باید محل مناسب و ویژه ای که از هر حیث مطمئن، بهداشتی، کنترل شده و دارای خدمات درمانی است، برای قرنطینه در نظر گرفته شود تا از آسیب های بیشتر و شیوع احتمالی بیماری جلوگیری شود.

ویروس کرونا که به ویروس ووهان شهرت یافته و مشابه ذات الریه است، باعث تب شدید و تنگی نفس می‌شود و تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را مبتلا کرده و ۱۷ نفر را به کام مرگ کشانده و در برخی کشورهای دیگر هم موجب ابتلای چندین نفر شده است.

 این ویروس هم اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است. 


منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.