وزیر بهداشت:

هرگونه مورد ابتلا به کرونا بلافاصله و مستقیم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه اینستاگرام خود از مردم خواست به اخبار کذب و شایعات درباره ویروس کرونا توجه نکنند زیرا به گفته وی، ویروس شایعه می‌تواند از ویروس کرونا هم خطرناک‌تر باشد.
شنبه، 12 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هرگونه مورد ابتلا به کرونا بلافاصله و مستقیم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد
به گزارش راسخون، سعید نمکی روز شنبه در این پست اینستاگرامی نوشته است:‌ در نامه ای از دکتر جهانگیری خواستم تا هرگونه تردد بین کشور ایران و چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. عصر دیروز جلسه ای اضطراری تشکیل شد و با حمایت مستقیم ایشان تمام پروازها رفت و برگشت به چین لغو شد.

وی افزود:‌ تا پاسی از شب با روسای دانشگاه‌ها در حال تماس و گفت‌ وگو بودم و در هیچ نقطه از کشور خبری از کرونا ویروس نبود.

به گفته نمکی، هرچند ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد اما تمام مرزهای کشور تحت کنترل و نظارت همکارانم قرار دارد و شبانه روز در حال انجام تست‌های لازم هستند. صبح اول وقت هم از معاونانم خبر گرفتم و خوشبختانه هنوز هم خبری از ورود این ویروس به کشور نیست.

وزیر بهداشت افزود: در این بین لازم است یادآوری کنم که نباید به اخبار کذب و شایعات درباره این ویروس توجه کنید. چراکه ویروس شایعه می‌تواند از کرونا هم خطرناک‌تر باشد. به شما اطمینان می دهم که هرگونه مورد ابتلا بلافاصله و مستقیم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

نمکی ادامه داد: ما برای کنترل این ویروس به همراهی و همکاری همه شما نیازمندیم و باور داریم که این موضوع با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه محقق خواهد شد. همواره تن درست و در امان باشید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و بیش از ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در پی اعلام وضعیت اضطرار ویروس کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت طی نامه به اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری از دولت خواست که همه پروازهای رفت و برگشت به چین تا اطلاع ثانوی لغو شود و در جلسه روز گذشته(جمعه)  اعضای دولت که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  راه و  شهرسازی، گردشگری و صنایع دستی، کشور و سخنگوی دولت برگزار شد، مصوب شد که تا اطلاع ثانوی همه پروازهای ورودی و خروجی به چین لغو شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما