وقوع زلزله 4.4 ریشتری در استان اردبیل/ 27نفر مصدوم شدند

دبیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در پی زلزله‌ای مهیبی که مرکز استان اردبیل و برخی از شهرهای سطح استان را لرزاند به تمامی دستگاه‌های امدادی استان اردبیل اعلام آماده‌ باش شده است.
يکشنبه، 27 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
وقوع زلزله  4.4 ریشتری در استان اردبیل/ 27نفر مصدوم شدند

به گزارش راسخون ، زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر ساعت ۱ و ۱۵ دقیقه و ۴۱ ثانیه روز یکشنبه اردبیل و سرعین را لرزاند.

 موسسه ژئوفیزیک وابسته به دانشگاه تهران کانون این زلزله را هفت کیلومتری شهر سرعین و ۱۲ کیلومتری  اردبیل در عمق ۶ کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زلزله در شهرستان‌های اردبیل ، سرعین و نیر موجب وحشت مردم شده و برخی از شهروندان منازل خود را ترک کرده و به بیرون آمدند.

فرهاد عبدالعلی‌پور در اینباره اظهار داشت: شدت زمین‌لرزه  دیشب 4.4 ریشتر بوده که در شهرستان‌های نیر، سرعین و اردبیل رخ داده است.

وی افزود: در پی زلزله‌ای مهیبی که مرکز استان اردبیل و برخی از شهرهای سطح استان را لرزاند به تمامی دستگاه‌های امدادی استان اردبیل اعلام آماده‌ باش شده است.

عبدالعلی‌پور تصریح کرد: با فرمانداران محترم شهرستانهای مذکور تماس گرفته شده تا خسارت های احتمالی را برسی کنند ولی با توجه به شدت 4.4 ریشتری زلزله احتمالا خسارتی خاصی وارده نشده باشد.

در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل از مردم خواست تا خونسردی خود را حفظ کنند.

وی در خصوص وقوع زلزله در اردبیل عنوان کرد: زلزله‌ای که بامداد یکشنبه با قدرت ۴.۴ ریشتر در مرکز شهرستان سرعین رخ داد منجر به مصدومیت چند نفر و خسارت جزئی ساختمان‌ها شد.

به گفته وی طبق جدیدترین آمار اعلامی در این زمین لرزه ۲۷ نفر به دلیل ترس و فرار از زلزله دچار مصدومیت شده و به مراکز درمانی مراجعه کردند.
 
وقوع زلزله  4.4 ریشتری در استان اردبیل/ 27نفر مصدوم شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل یادآور شد: همچنین در این زمین لرزه تاکنون ترکیدگی داخلی برخی از ساختمان‌ها گزارش شده است.

عبدالعلی پور از آماده باش کامل نیروهای امدادی و خدمات رسان در استان خبر داد و یادآور شد: تیم‌های ارزیابی و کارشناسی نیز برای اطلاع دقیق از میزان خسارت‌های وارد شده به مناطق روستایی شهرستان سرعین اعزام شدند.


منبع:
1. خبرگزاری ایرنا/ زلزله ۴.۴ ریشتری اردبیل را لرزاند
2. خبرگزاری تسنیم/ اعلام آماده‌ باش به تمامی دستگاه‌های امدادی استان اردبیل
3. خبرگزاری مهر/ مصدومیت ۲۷ نفر در زلزله اردبیل



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.