نشست غیرعلنی امروز مجلس برگزار شد/ کلیات لایحه بودجه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت آیین نامه در رد لایحه بودجه در صحن پس از تصویب کمیسیون تلفیق گفت: نمایندگان در جلسه غیر علنی تصمیم گرفتند که لایحه بودجه سال 99 کل کشور دوباره به کمیسیون تلفیق باز گردد و اصلاح شود و مجددا به مجلس برگردد.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مهدی میرزایی
موارد بیشتر برای شما
نشست غیرعلنی امروز مجلس برگزار شد/ کلیات لایحه بودجه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود
به گزارش راسخون، نشست غیرعلنی امروز مجلس (سه‌شنبه 6 اسفند 98) دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد

در این نشست موضوع راهکارهای مربوط به بررسی لایحه بودجه سال 99 در حال بررسی است و هم اکنون رئیس مجلس در مورد این موضوع و نحوه تعامل با دولت در رابطه با بودجه در حال سخنرانی است.

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی از جلسه غیر علنی مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان صبح امروز(سه‌شنبه ششم اسفند) پیش از آغاز جلسه علنی درباره بودجه سال 99 جلسه غیرعلنی دارند که این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه علی لاریجانی رئیس جلسه است، گفت: در این جلسه نمایندگان درباره اینکه بودجه سال 99 در مجلس دهم بررسی و تصویب می‌شود و یا در این مجلس بررسی نشود چه مشکلات و پیامد‌های دارد در حال بحث و تبادل نظر هستند.

نماینده مردم ورامین در مجلس اضافه کرد: همچنین در این جلسه درباره اینکه اگر بودجه دو دوازدهم تصویب شود چه مشکلات و مسائلی پیش می‌آید نمایندگان نیز نظرات خود را درباره این موارد مطرح می‌کنند.
 

لاریجانی: کلیات لایحه بودجه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز- سه شنبه-پس از پایان جلسه غیر علنی در مورد رد کلیات بودجه گفت: صبح امروز جلسه ای غیرعلنی با حضور نمایندگان به منظور بررسی بودجه تشکیل دادیم تا مشخص شود که چگونه می توان بودجه را اصلاح کرد؛ با توجه به اینکه دیروز نمایندگان محترم به کلیات بودجه رای ندادند راه حل آیین نامه ای آن چیست.

وی افزود: در تبصره ۳ ماده ۱۸۲ آمده اگر کمیسیون گزارش بودجه را رد کند و بعد مجلس نیز آن را رد کند این لایحه باید به دولت باز گردد و دولت مجددا لایحه ارائه دهد، اما این حالت که اگر کمیسیون آن را تایید کند و  مجلس آن را رد کند سکوت دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به موجب بررسی هایی که در هیات رییسه و در مجلس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که به دلیل وجود سکوت مطابق قانون برنامه این روال می تواند طی شود که لایحه رد شده در مجلس به کمیسیون باز گردد و اصلاح شود و مجددا به مجلس برگردد لذا ما جلسه را ختم می کنیم تا کمیسیون بتواند جلسات خود را با سرعت بیشتری برگزار کند زیرا  تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده است پس راه حل این بود که هر چه سریع تر کمیسیون تشکیل شود لذا از این ساعت کمیسیون شروع به کار خواهد کرد.

لاریجانی ادامه داد: دیروز هم آقای پزشکیان در بررسی این موضوع گفتند که لایحه را به کمیسیون ارجاع می دهیم تا رسیدگی بیشتر انجام شود لذا به دلیل ذیق وقت کمیسیون تلفیق از این لحظه جلسات خود را آغاز خواهد کرد تا سریع تر به مجلس اعلام نظر کند و جلسه را ختم می کنیم.جلسه آینده صبح یکشنبه یازدهم اسفند برگزار می شود.

به گزارش راسخون، پیش از این و در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی درجریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۹۹، نمایندگان مجلس با ۶۷ رأی موافق و ۱۱۴ مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه، کلیات لایحه بودجه ۹۹ را رد کردند.(بیشتر بخوانید)


منبع:
1. فارس/ نشست غیرعلنی مجلس درباره بودجه 99 برگزار شد
2. تسنیم/ جلسه غیرعلنی نمایندگان درباره بودجه سال ۹۹
3. ایرنا/ لاریجانی: کلیات لایحه بودجه مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود
4. راسخون/ لایحه بودجه ۹۹ در مجلس شورای اسلامی رد شد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.