با موافقت رهبر معظم انقلاب، «عباس کشاورز» فعلا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد

حسینعلی امیری گفت: رئیس جمهور طی نامه ای از مقام معظم رهبری موافقت ایشان برای ادامه سرپرستی کشاورز تا زمان کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی را کسب کرده اند.
شنبه، 10 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
با موافقت رهبر معظم انقلاب، «عباس کشاورز» فعلا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد
به گزارش راسخون، حسینعلی امیری  معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور طی نامه ای از مقام معظم رهبری موافقت ایشان برای ادامه سرپرستی کشاورز تا زمان کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی را کسب کرده اند.

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به زمان رای اعتماد وزیر جدید جهادکشاورزی اظهار کرد: تا موعد قانونی برای کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست قانونی این وزارتخانه است.

وی ضمن اشاره به قانونی بودن ادامه سرپرستی عباس کشاورز افزود:آقای خاوازی طی هفته گذشته به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزات خانه جهاد کشاورزی از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است؛ بر اساس قانون اساسی چنانچه وزارت خانه ای به هر دلیل فاقد وزیر باشد رئیس جمهور میتواند به مدت سه ماه وزراتخانه مذکور را را با سرپرست اداره کند معاون پارلمانی رییس جمهور اشاره کرد مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه ۱۲ اسفند را برای رسیدگی به رای اعتماد مجلس شورای اسلامی برای اقای خاوازی تعیین کرده است در این روز انشاالله اقای رییس جمهور برای دفاع از ایشان و برنامه پیشنهادی و در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا خواهد کرد.

با موافقت رهبر معظم انقلاب، «عباس کشاورز» فعلا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد
 

بیوگرافی عباس کشاورز

عباس کشاورز در سال ۱۳۴۹ مدرک لیسانس خود را از دانشکده کشاورزی کرج و در سال ۱۳۵۸ مدرک فوق‌لیسانس همین رشته را از همان دانشگاه اخذ کرد.

کشاورز در ۲۸ دیماه ۴۹  در سازمان آب و برق آذربایجان به عنوان مسئول منطقه چهار آبیاری مشغول به خدمت شد و پس از دو سال پایان خدمت در سال ۵۱به عنوان کارشناس شرکت‌های سهامی زراعی مناطق تجربه کاری رسمی خود را آغاز کرد.که پنج سال ادامه داشت. پس از آن به عنوان کارشناس آبیاری در فاصله سال‌های ۵۶ تا ۶۰ این بار با مدرک فوق‌لیسانس و با مسئولیت کارشناسی آبیاری مشغول به کار بود.

نخستین سمت مدیریتی خود را به عنوان مدیرکل شرکت‌های تعاونی تولید روستایی در سال ۶۰ اخذ کرد و این سمت تا سال ۶۲ ادامه یافت. پس از آن در سمت‌های کارشناس متخصص آبیاری، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت کشاورزی، کارشناس هماهنگی تحقیقات تا سال ۶۷ ادامه فعالیت داد.

در سال ۷۴ با عنوان رئیس مؤسسه تحقیقات مهندسی زراعی سازمان تحقیقات کشاورزی مشغول شد و نزدیک به هفت سال طول کشید. پس از آن در سمت‌های معاون برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات به مدت دو سال فعالیت کرد. در سال ۷۶ به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی منصوب شد و چهار سال در این حوزه فعالیت کرد.

با موافقت رهبر معظم انقلاب، «عباس کشاورز» فعلا سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شد

در فاصله سال‌های ۸۰ و ۸۴ رئیس تحقیقات نهال و بذر کشور بود و پس از آن در حوزه‌های مختلفی مانند مهندسین مشاورین آب و کشاورزی پایداری به هنگام سازی طرح جامع آب کشور، گروه پژوهش کشاورزی و آب مرکز تحقیقات استراتژیک، مسئول طرح جامع تحقیقات، مسئول هماهنگی پروژه‌های مصوب چالش جهانی آب، واحد مطالعات مرکز ملی مطالعات کشاورزی و آب اتاق ایران فعالیت کرد. از سال ۹۲ تا کنون هم به عنوان معاون زارعت جهاد کشاورزی مشغول به کار بود.

وی مقالات و تالیفات بسیاری در زمینه کشاورزی دارد که مهم‌ترین مقاله علمی او با عنوان «برآورد ارزش اقتصادی آب از دست رفته ناشی از ضایعات محصولات کشاورزی زراعی و باغی آبی، از مرحله برداشت تا قبل از مصرف» در ۲ فصلنامه آب و توسعه پایدار منتشر شد.

کشاورز تجربه، دانش، ارتباط گسترده با خانه کشاورز و اتاق بازرگانی و تسلط بسیار بالایی بر مباحث کشاورزی، آب و تحقیقات دارد.


منبع:
1. خبرگزاری فارس / معاون پارلمانی رئیس جمهور: با موافقت رهبر انقلاب «کشاورز» فعلاً سرپرست وزارت جهاد کشاورزی است
2. مشرق / سرپرست جدید وزارت کشاورزی را بهتر بشناسیم
3. خبرگزاری میزان / بیوگرافی عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما