واکنش مدیرکل هواشناسی لرستان نسبت به شایعه‌های وقوع سیل در این استان

مدیر کل هواشناسی استان لرستان گفت: مرکز پیش بینی هواشناسی لرستان در حال بررسی و آنالیز نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی است و به محض نزدیک شدن سامانه بارشی به نوار غرب کشور از 72 ساعت قبل اطلاعیه صادر می‌کند.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
واکنش مدیرکل هواشناسی لرستان نسبت به شایعه‌های وقوع سیل در این استان
به گزارش راسخون؛ بهروز مرادپور با اشاره به اخباری مبنی بر وقوع بارش های سنگین و سیل آسا در لرستان در روزهای آغازین سال جدید، اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌ها از امروز لغایت نیمه اول فروردین نوار غرب و جنوب غرب کشور بطور متناوب و با شدت و ضعف تحت تاثیر چندین سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تغییر فصل تغییر پذیری الگوهای جوی در فصل بهار بسیار متغیر است، افزود: لذا نمی‌توان در مورد نحوه فعالیت سامانه‌های بارشی که قرار است در 10 روز آینده بر روی منطقه فعال شود با صحت و اطمینان بالایی پیش بینی نمود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: مرکز پیش بینی هواشناسی در ایام نوروز به صورت شبانه روز در حال بررسی و آنالیز نقشه‌ها و مدلهای هواشناسی است و به محض نزدیک شدن سامانه بارشی به نوار غرب کشور از 72 ساعت قبل اطلاعیه صادر می‌کند.

مرادپور با اشاره به اینکه تنها مرجع صدور پیش بینی و هر گونه هشدار جوی سازمان هواشناسی کشور و استان است، تصریح کرد: از هم استانی‌های ارجمند تقاضا داریم  ازخبرگزاری های رسمی پیگیر اطلاعات و پیش‌بینی‌های جوی باشند.


منبع: فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط