«زاینده‌رود» در نوروز زنده می‌ماند

با دستور رئیس جمهور "زاینده رود" در نوروز زنده می‌ماند.
سه‌شنبه، 14 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«زاینده‌رود» در نوروز زنده می‌ماند
با دستور رئیس جمهور "زاینده رود" در نوروز زنده می‌ماند.

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی تاکید و دستور حجت الاسلام حسن روحانی - رئیس جمهور به رضا اردکانیان - وزیر نیرو؛ آب زاینده رود در نوروز جاری خواهد بود.

براین اساس و به گزارش اخبار رسانه ملی، در این زمینه رئیس جمهور طی دستوری به وزیر نیرو تاکید کردند که با رعایت وضعیت آبیاری کشاورزان؛ آب زاینده رود در نوروز جاری باشد.

همچنین چندی قبل علی اصغر مونسان - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ نیز بازگشایی دریچه‌های سد زاینده رود را از وزیر نیرو درخواست کرده بود، تا این تصمیم بتواند در آستانه سال جدید و نوروز موجب رونق گردشگری، ایجاد شادابی و شور و نشاط اجتماعی نزد مسافران و به ویژه مردم اصفهان شود.

زاینده‌رود یا زنده‌رود به معنی رود زندگی‌بخش، بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی به ویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق حدود 200 کیلومتر پیش می‌رود و در نهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی می‌ریزد.

حوزه رودخانه زاینده‌رود 41٬500کیلومتر مربع است. زاینده‌رود جزو آثار طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی در 20 بهمن 1389 در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفته است.




 

مطالب مرتبط
سقوط بال‌گرد در چهارمحال و بختیاری/ شهادت ۳ کادر پرواز و ۲ تکنسین فوریتهای پزشکی
خروج از خط لکوموتیو و یک واگن‌ قطار‌ اهواز - تهران‌/ حادثه تلفاتی نداشت
تکذیب ادعای کیومرث پوراحمد توسط روابط عمومی اورژانس/آمبولانس رأس ساعت 6:20 در محل حاضر بود



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.