روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هدف آمریکا مانع‌تراشی در مبارزه با کرونا در ایران است

وزارت خارجه روسیه با ابراز تأسف و نگرانی از سیاست غیرانسانی واشنگتن، از آمریکا خواست تا از مانع تراشی آگاهانه در مبارزه با ویروس کرونا در ایران دست برداشته و فوراً تحریم‌های ناعادلانه علیه تهران را لغو کند.
سه‌شنبه، 27 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هدف آمریکا مانع‌تراشی در مبارزه با کرونا در ایران است
به گزارش راسخون، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا به طور عمدی مانع از مبارزه ایران در مقابل ویروس کرونا می شود و مقامات مسکو از واشنگتن می خواهد تا فوراً تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

در این بیانیه آمده است: «در شرایطی که گزارشات دریافتی گویای افزایش روز افزون بیماری فراگیر ناشی از ویروس COVID-19در جهان است، ما نمی توانیم به وضعیت ناعادلانه و نابرابری که جمهوری اسلامی ایران - همسایه و شریک خوب ما دارد، بی توجه باشیم.»

پیش از این ، "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که تحریم‌های یک جانبه و غیرقانونی از سوی آمریکایی‌ها از ماه مه 2018 به اینطرف که در چارچوب کمپین "فشار حداکثری بر تهران" اعمال شده است، به مانع جدی برای مبارزه مؤثر با شیوع عفونت ویروس کرونا در این تبدیل شده است.

وزارت خارجه روسیه در این رابطه یادآور شد که علت قربانیان زیاد بیماری کرونا در ایران نه تنها در خود بیماری نهفته است ، بلکه این واقعیت تلخ است که ایالات متحده به عمد مانع از مقابله با این بیماری در جمهوری اسلامی می شود.

این بیانیه تأکید کرده است که سیاست غیرانسانی آمریکا باعث تأسف عمیق و نگرانی جدی مقامات مسکو شده است.

وزارت امور خارجه روسیه مصرانه از طرف آمریکایی می‌خواهد تا با حقیقت روبرو شود و تصمیمات لازم برای لغو فوری محدودیت‌های تحریمی که حقوق اساسی انسانی در ایران را هدف قرار داده را اتخاذ کند.

مقامات دیپلماتیک روس یادآور شدند: «در شرایط بیماری فراگیر جهانی، زمانی برای تسویه حساب‌های ژئوپلیتیکی نیست ، به خصوص آنکه این تحریم‌ها به خودی خود بی پایه و اساس هستند و تنها برای رسیدن به اهداف جاه طلبانه مقامات واشنگتن اختراع شده‌اند.»


منبع: تسنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما