اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز سه شنبه 6 اسفند 1398

در این خبر آنچه که در روز سه شنبه 6 اسفند 1398 درباره کرونا در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز سه شنبه 6 اسفند 1398
به گزارش راسخون؛ در این خبر آنچه که در روز سه شنبه 6 اسفند 1398 در خصوص بیماری کویید19 در ایران در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.


17:20
قائم مقام وزیر صنعت: فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است/فضای مجازی به نگرانی مردم دامن می‌زند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فراوانی کالا بیش از دو برابر نیاز کشور است، گفت: مردم نباید نقدینگی خود را محبوس و کالا را به میزان فزاینده‌ای که نیاز به آن ندارند، خرید کنند.

ین مقام مسوول با بیان اینکه بخشی از نگرانی مردم برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل و مدیریتی که باید در این حوزه صورت گیرد، کاملا طبیعی است پیش‌بینی کرد که رفتارهای هیجانی حداکثر تا دو هفته آینده همراه بازار باشد.

قائم مقام وزیر صنعت با تاکید بر اینکه باید بازار آرامی را به مردم تحویل دهیم، افزود: بخش عمده‌ای از نگرانی و رفتار غیرطبیعی که در خرید داریم، از جنس نگرانی‌های ناشی از اطلاع‌رسانی فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: جای نگرانی نیست؛ در قرارگاهی که شیوع ویروس کرونا را کنترل می کند، دولت مسلط است.(بیشتر بخوانید)


16:30
تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صرفا پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس بود/ زمان و مکان تعطیلی ها را وزارت بهداشت تعیین می کند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صحت دارد؟ اظهار کرد: نخیر، ما در تعطیلات، تابع سیاست‌ها و صلاح‌دید وزارت بهداشت هستیم و اگر در منطقه و استانی وزارت بهداشت تشخیص بدهد که تعطیلی ضرورت دارد ما حتما این کار را انجام خواهیم داد.(بیشتر بخوانید)


16:20
سخنگوی دولت: مهم ترین داروی ضد کرونا اعتماد داشتن است

سخنگوی دولت گفت: مهم ترین داروی ضد کرونا اعتماد داشتن است؛ اعتماد به هم، نظام پزشکی و نظام تولید مهم ترین موضوع است.(بیشتر بخوانید)


15:47
رویکرد قرارگاه پدافند زیستی حمایت همه جانبه از اقدامات وزارت بهداشت است/ فعلا قرار نیست منطقه یا شهری قرنطینه شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه باید میزان آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم افزایش یابد، گفت: موضوع شیوع ویروس کرونا در کشور ما قابل کنترل است چون به نظر من ظرفیت های علمی، درمانی و تشخیصی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان در رده کشورهای پیشرفته دنیاست.(بیشتر بخوانید)
 

15:13
معاون کل وزارت بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شد/ حریرچی: حتما کرونا را شکست می‌دهیم

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت به ویروس کرونا مبتلا شد.



14:00
تغییر ساعات کاری دستگاه های اجرایی در استان قم

ساعات کاری تمامی دستگاه های اجرایی ، نهادهای دولتی ، عمومی و بانکها به غیر از واحد های عملیاتی دستگاههای خدمات رسان در استان قم تا پایان هفته جاری (پنج شنبه ۸ اسفند ماه) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر خواهد بود .


13:49
مشاور وزیر بهداشت: روزانه حدود ۱۰ درصد ار افراد بستری ترخیص می‌شوند.


اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز سه شنبه 6 اسفند 1398
 

13:15
آخرین آمارهای کروناویروس در کشور؛ 95 مبتلا و 15 فوتی

رییس روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر جهانپور گفت:‌ بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز بروی موارد مشکوک کووید 19 مشخص شد که تاکنون 34 نفر ابتلای قطعی‌ شان به کرونا، تایید شده است که از این تعداد 16 نفر از استان قم، 9 نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، 2 نفر استان مازندران، 2 نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور، دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم هستند.

وی همچنین گفت: از این 34 نفر در روزهای اخیر 3 نفر فوت کردند و در مجموع 95 تشخیص قطعی و 15 نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

جهانپور در ادامه خاطرنشان کرد اغلب افرادی که در استان‌های دیگر به این بیماری مبتلا شدند یا از قم خارج شده و یا با شخصی از این استان در تماس بودند.


12:19
اشد مجازات در انتظار محتکران کالاهای بهداشتی و ماسک

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست هماهنگی طرح نظارت و بازرسی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: باید دادستانها همچون گذشته، به نیت هم افزایی و هماهنگی، به کمک دستگاههای اجرایی و دولت بیایند و بیش از گذشته، رسالت خود را به ثمر برسانند.

وی افزود: دشمنان نقشه‌های بسیاری را برای کشور کشیده‌اند، اما به هر حال از مقاطع مختلف سربلند بیرون آمده‌ایم، در این میان با توجه به تجربه و آشنایی که با جامعه صنفی کشور داریم، مشخص است که قاطبه اصناف، به یاری دولت خواهند آمد و در این حوزه فعال عمل خواهند کرد.

معاون دادستان کل کشور با بیان اینکه هیچگونه اغماضی با محتکران کالاهای بهداشتی و ماسک نخواهیم داشت، گفت: اشد مجازات را برای افرادی که از عرضه کالا امتناع یا گرانفروشی کرده‌اند، اعمال می کنیم.
 

11:00

دبیر شورای عالی امنیت ملی: از دادستان کل کشور خواستم اظهارات نماینده قم درباره مبتلایان و فوت شدگان #کرونا در قم را صحت سنجی و نتیجه را به مردم اعلام کند

اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز سه شنبه 6 اسفند 1398
 

10:45
مرخص شدن ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در قم

برخی مسئولان و حتی فضای مجازی دانشگاه علوم پزشکی استان قم از مرخص شدن ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا خبر دادند.

13 نفر از این بیماران در بیمارستان کامکار و ۸ نفر نیز در بیمارستان فرقانی بستری بودند.

320 نفر مشکوک به کرونا در دو بیمارستان قم بستری هستند


10:40
اجلاسیه خبرگان رهبری لغو شد

بنا بر تصمیم هیئت محترم رئیسه در راستای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه، هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان که قرار بود در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۸ برگزار شود به زمان دیگری موکول شد.
 

10:30
مجلس تا روز یکشنبه تعطیل شد

روز گذشته نمایندگان مشکوک ابتلا به کرونا و احمد امیرآبادی، نماینده قم که به گفته نمایندگان تست کرونای او مثبت شده بود، حاضر به ترک مجلس نشدند. همین مساله باعث شد تا هیات رییسه مجلس از ترس شیوع این ویروس در مجلس، خانه ملت را تا یکشنبه هفته آینده تعطیل کنند


10:20:
استقرار ۱۰ درمانگاه سیار سلامت احسانِ ستاد اجرایی فرمان امام در قم و گیلان

۶ درمانگاه‌ سیار سلامت احسان به قم و ۴ درمانگاه سیار سلامت احسان نیز به گیلان با هدف مشاوره، پیشگیری، تشخیص و ارجاع؛ اعزام می‌شوند و متخصصین بیماری‌های عفونی از طریق دستگاه‌های تله مدیسین(دوراپزشکی) بیماران را ویزیت خواهند کرد.


10:00
وزیر صمت: ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام وجود آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی در کشور، گفت:‌ ظرفیت تولید روزانه بیش از ۲ میلیون ماسک در واحدهای تولیدی کشور وجود دارد.(بیشتر بخوانید)
 


9:46
برای اعتکاف، شتابزده تصمیم نمی‌گیریم/ سلامت از همه چیز مهم‌تر است

حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز تأسف از درگذشت برخی هموطنان مبتلا به بیماری شایع شده، گفت: هنوز بیش از ده روز تا اعتکاف مانده است و امیدواریم در این مدت اوضاع، تحت کنترل وزارت بهداشت در آید، اما اگر بیماری پیشرفت داشت سلامتی مؤمنان را در اولویت قرار می‌دهیم و بر اعتکاف رمضانیه تمرکز می‌کنیم. (بیشتر بخوانید)


09:27
شهردار منطقه 13 معتقد است کرونا نداشته

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در دویست و یکمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره موضوع ابتلای شهردار منطقه 13 به کرونا اظهار داشت: من مشکلی در این زمینه نداشته‌ام و همانطور هم که در عکس‌ها مشخص است با ایشان دست نداده‌ام، تنها به دلیل اینکه گمان کردم اگر از خانه بیرون بیایم کسی تحویل نمی‌گیرد در خانه ماندم و خوابیدم.

وی افزود: تلفنی با مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 صحبت کرده‌ام ایشان اکنون از بیمارستان مسیح دانشوری ترخیص شده و به بیمارستان عرفان انتقال یافته است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهردار منطقه 13 خودش معتقد است که کرونا نداشته البته از 4 تست آن سه مورد مثبت بوده و ظاهراً اکنون مشکوک به این بیماری است ولی الان من از آخرین وضعیت رحمان‌زاده خبری ندارم.

هاشمی گفت: روز گذشته جلسات ویژه با حضور مسؤولین شهر تهران در مورد کرونا و خدماتی که باید ارائه شود و سلامت مردم حفظ شود به جمع‌بندی‌های خوبی رسیده‌ایم که خوشبختانه اکنون در حال انجام است.

وی اعلام کرد: امروز نیز جلسه هم‌اندیشی برخی مدیران شهری و شورای شهری‌ها برگزار شد و علاوه بر مبحث کرونا موضوع تلفیق بودجه نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

هاشمی اعلام کرد:‌بخشنامه جدیدی تهیه شده که فعالیت‌های جمعی در شهر روز به روز تعطیل شود و کم کم مسئولین مسلط‌تر به اوضاع باشند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته در ایران اصولاً ما مدیران دقیقه آخری مسلط بر این مشکلات می‌شویم ولی خوشبختانه بالاخره مسلط می‌شویم و مسؤولین ما از 2500 سال پیش تا کنون این چنین بوده‌اند.

وی بیان داشت: ما مسؤولین مشکل را اول جدی نمی‌گیریم بعد که می‌فهمیم جدی است اقدامات لازم را انجام تا نگرانی‌ها برطرف شود.
 

08:16
ذوالنور: مبتلایان به کرونا در قم در حال بهبودی هستند/ فوت 50 نفر صحت ندارد

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا قابل پیشگیری است، گفت:‌ مبتلایان به کرونا در قم در حال بهبودی هستند.(بیشتر بخوانید)


08:00
نماینده مجلس: تعدادی از کشورهای منطقه با فرافکنی سعی دارند ایران را منشأ ویروس کرونا عنوان کنند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت:‌ تعدادی از کشورهای منطقه با فرافکنی سعی دارند ایران را منشأ ویروس کرونا عنوان کنند در حالی که چند ماه است خودشان درگیر این بیماری و این ویروس هستند.(بیشتر بخوانید)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط