اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز چهارشنبه 7 اسفند 1398

در این خبر آنچه که در روز چهارشنبه 7 اسفند 1398 درباره کرونا در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.
چهارشنبه، 7 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اخبار مربوط به کرونا در ایران در روز چهارشنبه 7 اسفند 1398
به گزارش راسخون؛ در این خبر آنچه که در روز چهارشنبه 7 اسفند 1398 در خصوص بیماری کویید19 در ایران در رسانه‌ها خبررسانی شده، آمده است.


23:06
تعلیق سفر به عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با توجه به اهمیت سلامت زائران، برای خادمان‌ آنها در سازمان حج و زیارت و شرایط فعلی و همچنین نیاز رعایت اصول بهداشتی در کل کشور و بسته بودن مرزهای ایران و عراق، مقرر شد همه سفرهای عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آید


21:13
۴۹ بیمار مبتلا به کرونا پس از بهبودی از بیمارستان‌های قم ‌مرخص شدند

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که حدود 50 هزار بسته بهداشتی از سوی وزارت بهداشت به مردم قم اهداشده است، بیان کرد: این بسته‌ها بین مردم توزیع‌شده و 100 هزار بسته بهداشتی دیگر نیز امشب توزیع می‌شود
 

20:33
دانشگاه‌های سراسر کشور هفته آینده تعطیل است/ تعطیلی مدارس جمعه شب اعلام خواهد شد

سعید نمکی پس از اتمام جلسه کمیته ملی کرونا گفت: دانشگاههای سراسر کشور طبق مصوبه کمیته ملی کرونا هفته آینده تعطیل خواهند بود که این مصوبه باید به امضای رییس جمهور برسد.

وی ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس گفت: درباره تعطیلی مدارس قرار شد مناطقی که موارد مثبت در آنجا شناسایی شده، جمعه شب تصمیم گیری شود تا در دوره سه روزه مدارس تعطیل شود و اگر نیاز به تمدید باشد، اعمال خواهد شد. فهرست مناطقی که آلوده تشخیص داده شده و منع رفتن به مدارس جمعه اعلام خواهد شد.(بیشتر بخوانید)


20:01
پاسخ تست کرونای سخنگوی دولت «علی ربیعی» منفی شد

نوروزپور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت از منفی بودن تست کرونای علی ربیعی سخنگوی دولت خبر داد.

علی ربیعی ۲ روز پیش در نشست خبری مشترک با حریرچی شرکت کره بود و احتمال داده می‌شد وی نیز بیماری کرونای قائم مقام وزارت بهداشت را گرفته باشد.
 

19:44
ضدعفونی کردن حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

 
 

19:00
سردار حاجی‌زاده: مجموعه‌های سپاه برای مقابله با بیماری کرونا کنار دولت هستند

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در خصوص اقدامات سپاه برای مقابله با بیماری کرونا گفت : مجموعه‌های مختلف سپاه هر جا نیاز باشد، کنار دولت هستند و کمک می‌کنند.(بیشتر بخوانید)
 

16:40
آخرین آمار از کرونا در کشور/ 132 نفر مبتلاء و 19 نفر فوتی

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.(بیشتر بخوانید)


16:20
توزیع گسترده شوینده‌ها و ژل ضدعفونی‌کننده

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ اختصاص سهمیه دو برابری کالاهای اساسی برای توزیع به استانهای کشور خبر داد و گفت: وزارت صمت در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای عرضه گسترده و با نرخ مصوب ماسک تنفسی در داروخانه ها است.(بیشتر بخوانید)
 

16:05
نگذاریم آمریکا ویروس جدیدی بر ویروس کرونا سوار کند

رییس جمهوری گفت: هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست، تصمیم‌گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.(بیشتر بخوانید)
 

15:40
نشر اکاذیب و تحریک مردم در فضای مجازی در رابطه با کرونا جرم است/ بازداشت 24 نفر و احضار 118 نفر از شایعه‌پردازان مجازی

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور گفت: نشر اکاذیب و تحریک مردم در فضای مجازی در رابطه با کرونا جرم است و در این رابطه رصدها را با جدیت دنبال کرده و پرونده‌های قضایی نیز برای مجرمان تشکیل شده است.(بیشتر بخوانید)


14:56
۳۰ بیمار مبتلاء به ویروس کرونا در قم ترخیص شدند

دکتر علی ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه گفت: تاکنون ۴۳۴ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های قم بستری شده اند.

وی افزود: حدود ۳۰ نفر از این بیماران تاکنون مرخص شده اند.

به گفته وی، بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) به عنوان چهارمین بیمارستان در کنار بیمارستان های کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) آماده خدمت به بیماران مبتلا به کرونا می شود.

مسوولان پیش تر اعلام کرده اند: در پی شیوع نسبی بیماری کرونا در قم تاکنون ۱۶ نفر جان باخته اند و ۳۲۰ مشکوک به کرونا نیز بستری و تحت نظر هستند که ۴۰ نفرشان بد حال هستند که البته بر اساس آمارهای موجود، اغلب آنها را بیماران آنفولانزا تشکیل می دهند اما برای اطمینان از عدم ابتلای به کرونا، تحت آزمایش و بررسی های ویژه قرار دارند.


11:58
راه‌اندازی کمیته مبارزه با کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی

مجید صادقی‌راد در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور عنوان کرد: برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در هر یک از استان های کشور همگام با سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (به عنوان متولی بهداشت و درمان) انجام می شود.

وی افزود: اکنون دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در هر یک از استان ها با راه‌اندازی کمیته مبارزه با بیماری کرونا به صورت روزانه و هفتگی تشکیل جلسه می‌دهند و سیاست‌ها و استراتژی (هر منطقه) را تعریف می کنند.

به گفته معاون اداره کل سازمان تامین اجتماعی، شرایط هر یک از استان‌ها با هم متفاوت و بر این اساس سیاست‌ها و چارچوب تعریف‌شده برای هر استان نیز متفاوت است.

صادقی راد ادامه داد: به عبارت دیگر سیاست ها در این کمیته تعریف می شود، به ستاد مرکزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل و در رابطه با چگونگی عملکرد تصمیم گیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال میزان عملکرد مراکز بهداشتی - درمانی سازمان تامین اجتماعی تعیین و بیماران مشکوک به ویروس کرونا به منظور سنجش و ارزیابی به این مراکز ارجاع داده می شوند.

معاون اداره کل سازمان تامین اجتماعی افزود: در این مراکز همچنین تعدادی تخت به منظور استفاده بیماران مشکوک به ویروس کرونا و مبتلایان در نظر گرفته شده است که این بیماران را تحت مراقبت‌های خاص قرار دهد.

وی تاکید کرد: اکنون مبتلایان در برخی استان‌ها نظیر قم، گیلان، مرکزی و تهران بیش از دیگر مناطق گزارش شده و بر این اساس برگزاری جلسات و تدوین سیاست ها با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به صورت لحظه ای انجام می پذیرد.

صادقی راد یادآور شد: نیازمندان به درمان نیز که با انجام تست‌های خاص مورد سنجش قرار می گیرند؛ براساس استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت معالجعه قرار می گیرند.


11:14
کرونا پرواز وزنه‌برداران ایرانی به امارات را لغو کرد

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی غرب آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از امروز (چهارشنبه) در شهر دوبی آغاز شد و هفت وزنه‌بردار مرد وزن باید در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند که بدلیل شیوع ویروس کرونا مشکلی برای اعزام ملی‌پوشان به امارات به وجود آمد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، امارات پرواز از ایران به کشور خود را ممنوع کرده است و تیم بانوان هم نتوانست به دبی برود و مسابقات را از دست داد.
اکنون در بخش مردان تنها «سهراب مرادی» از هفته گذشته راهی این مسابقات شد و «علی هاشمی» و «رضا بیرالوند» در بخش مردان، «سیده الهام حسینی»،
«پریسا جهانکفریان»، «الناز باجلانی» و «فروغ یونسی» در بخش زنان نتوانستند راهی این رقابت‌ها شوند.

«بهار بهرامی» نایب رییس زنان فدراسیون وزنه‌برداری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا این خبر را تایید کرد و اظهار داشت: متاسفانه همه پروازهای امارات بدلیل شیوع ویروس کرونا به روی ایران بسته شد و مجوز پرواز وزنه‌برداران را نیز به ما ندادند.



09:30
برای مقابله با ویروس کرونا، تعرفه واردات ماسک به ٥ درصد تعدیل یافت/ محصولات بهداشتی در فهرست گروه یک کالاهای اساسی قرار گرفت

بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار برای مقابله با ویروس کرونا، تعرفه واردات ماسک از ٥٥ درصد به ٥ درصد تعدیل شد و محصولات بهداشتی در فهرست گروه یک کالاهای اساسی قرار گرفت و مشمول کنترل قیمت و مبارزه با احتکار و گران فروشی شد.(بیشتر بخوانید)


08:50
دستور جدید رئیس قوه قضائیه: به جز موارد ضروری از صدور قرار بازداشت‌ اجتناب شود

سخنگوی قوه قضائیه از دستور آیت الله رئیسی برای پیشگیری از بیماری کرونا در زندان ها خبرداد.(بیشتر بخوانید)


08:10
روحانی:همه دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا را امر لازم تلقی کنند/ از روز شنبه همه روال‌ها به صورت عادی خواهد بود

رییس جمهوری گفت: همه موظف هستند از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا اطاعت کنند و به عنوان یک امر لازم و ضروری مورد مراقبت قرار دهند.(بیشتر بخوانید)
 

07:50
فشار حداکثری با کلیدواژه کرونا/ بستن مرزها و دروغ پردازی در مورد پنهانکاری ایران نقشه راه جدید است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فشار روانی بر کشورها برای بستن مرزهایشان با ایران گفت: قرار است راهبرد ⁧‫فشار حداکثری‬⁩ بر ایران با کلیدواژه ⁧‫کرونا‬⁩ تکمیل شود.( بیشتر بخوانید)


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط