کرونا در جهان| سیر صعودی مبتلایان و قربانیان در آمریکا/ نگرانی چین از ورود مبتلایان از کشورهای خارجی

طی 24 ساعت گذشته روندصعودی مبتلایان و قربانیان در جهان همچنان رو به افزایش است.
سه‌شنبه، 5 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| سیر صعودی مبتلایان و قربانیان در آمریکا/ نگرانی چین از ورود مبتلایان از کشورهای خارجی
به گزارش راسخون؛ افزایش مبتلایان و قربانیان در جهان همچنان ادامه دارد: 

* بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer"، تا این لحظه 381 هزار و 739 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد 16 هزار و 558 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

* از مجموع کل مبتلایان تاکنون تعداد 102 هزار و 429 نفر در جهان بهبود یافته و توانسته‌اند این ویروس را شکست بدهند.

* کشور چین به‌عنوان مبدأ شیوع این ویروس با 81 هزار و 171 مبتلا، در رده نخست جهان قرار دارد؛ بعد از کشورهای ایتالیا، آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

* نکته قابل توجه آمار مبتلایان و کشته‌شدگان کشور ایتالیا است که سیر صعودی به خود گرفته است؛ این کشور با افزایش 4 هزار و 789 مبتلا در 24 ساعت گذشته، در مجموع با 63 هزار و 927 مبتلا بعد از چین بیشترین مبتلایان را دارد؛ همچنین کشته‌‌های این کشور دو برابر کشور چین است؛ تاکنون 6 هزار و 77 ایتالیایی جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

* بعد از ایتالیا، کشور آمریکا است؛ این کشور با افزایش 11 هزار و 428 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 46 هزار و 105 نفر رسیده است؛ این کشور با توجه به تعداد مبتلایان خود در 24 ساعت گذشته در جهان رکورددار است! تاکنون 582 نفر در این کشور جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.

* کشورهای اسپانیا و آلمان نیز به‌ترتیب با 35 هزار و 136 و 29 هزار و 56 مبتلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

* دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد تاکنون ۴۶.۳۷۱ نفر در‌ آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۸۵ نفر نیز فوت کرده‌اند.

* وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷۱ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع مبتلایان به به ۱۴۴۲ نفر برسد.

* طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ نفر دیگر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۴ نفر آنها از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و ۴ مبتلا با منشأ محلی هستند. ۷ نفر نیز طی این مدت فوت کرده‌اند.

* تعداد مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱.۱۷۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳.۲۷۷ نفر رسیده است. ۷۳.۱۵۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

* مقامات چین نگران ورود افراد مبتلا از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال فعالیت مجدد در این کشور هستند.

* کره جنوبی ۷۶ مورد جدید از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» را ثبت کرده است. تعداد مبتلایان به ۹۰۳۷ و شمار قربانیان با افزایش ۹ نفری، به ۱۲۰ تن رسیده است.

* جانسون، نخست‌وزیر انگلیس با هدف کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا دستور داد مراکز تجاری و فروشگاه‌های غیر ضروری این کشور تا سه هفته تعطیل شده و اجتماع بیش از دو نفر نیز ممنوع شود. همچنین انگلیسی‌ها در صورت خروج از خانه، جریمه می‌شوند.

*  آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد با مرگ 602 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس در ایتالیا به 6078 نفر رسیده است. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ19) در این کشور را نیز حدود 64 هزار نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار دیروز 4800 نفر افزایش نشان می‌دهد.

* دولت انگلیس مقررات ویژه آمد و شد سراسری وضع کرد. نخست‌وزیر انگلیس:همه باید در خانه بمانند. تجمع بیش از دو نفر ممنوع است. پلیس بر مقررات جدید نظارت خواهد کرد. این شرایط برای سه هفته اجرا خواهد شد.

* مقامات هلندی اعلام کردند کابینه دولت این کشور برای جلوگیری از گسترش بیشتر شیوع ویروس کرونا در این کشور اروپایی برقراری وضع اضطراری بهداشتی اعلام کرد.طبق قانون جدید هلند، تا یکم ژوئن تجمعات بیش از ۳ نفر ممنوع است و همه افراد باید فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند. شهرداری‌ها اجازه دارند افرادی را که این قوانین رعایت نمی‌کنند تا مبلغ ۴۰۰ یورو جریمه کنند.


* وزیر بهداشت ترکیه تاکید کرد جوانان نیز از این بیماری مصون نیستند و بهتر است در خانه بمانند و وارد فضای خطر نشوند.

* جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، امروز سه‌شنبه از مردم کشورش خواست تا در خانه بمانند و تماس‌ها را برای مقابله با کرونا به حداقل برسانند.

* در پی متوقف شدن عملیات تدفین کشته‌شدگان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا و پر شدن سرد خانه‌های شهر مادرید اجساد آنان در سالن‌های پاتیناژ (سالن‌های اسکی روی یخ) نگهداری می‌شود.

* رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به دنبال شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد به مدت سه هفته قوانین سخت‌گیرانه‌ای در خصوص آمد و شد مردم اعمال خواهد شد.

* طبق آمار رسمى، میزان مرگ و میر در اروپا حدود ٣٣ درصد در هر روز افزایش مى یابد و این یعنى به زودى آمار مرگ و میر در سایر کشورها از ایتالیا هم بیشتر خواهد شد. منحنى سفید رنگ، شاخص افزایش ٣٣ درصدى است. ایران ، ژاپن و کره جنوبى و چین زیر این منحنى و کشورهاى اروپایى بالاى این منحنى هستند.
 

منبع: 
1. فارس / سیر صعودی مبتلایان و قربانیان در آمریکا
2. تسنیم / آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از ۶۰۰۰ نفر گذشت
3. باشگاه خبرنگاران جوان / وضع اضطراری در هلند به خاطر کرونا
4. باشگاه خبرنگاران جوان / تازه‌ترین اخبار درباره شیوع کرونا در کشورهای مختلف


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.