کرونا در جهان| ابتلای بیش از یک‌میلیون و ۱۶۰۰۰ نفر در دنیا / نیمی از مرم جهان در قرنطینه هستند

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون یک‌میلیون و ۱۶هزار و ۲۵۸ نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا با ۲۴۵هزار و ۳۴۱ مبتلا در صدر قرار گرفته است.
جمعه، 15 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| ابتلای بیش از یک‌میلیون و ۱۶۰۰۰ نفر در دنیا / نیمی از مرم جهان در قرنطینه هستند
به گزارش راسخون؛ بر اساس آخرین آمار پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه یک میلیون و 16 هزار و 258 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد 53 هزار و 235 مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تاکنون 213 هزار و 126 نفر بهبودیافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا به‌عنوان نخستین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان در جهان، با افزایش 30 هزار و 41 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 245 هزار و 341 مبتلا رسیده است؛ تا این لحظه 6 هزار و 95 مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا که بعد از آمریکا در رده دوم کشورهای جهان قرار دارد، با افزایش 4 هزار و 668 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 115 هزار و 242 مبتلا رسیده است؛ در این کشور 13 هزار و 915 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا با افزایش 7 هزار و 947 مبتلا در 24 ساعت گذشته به مجموع 112 هزار و 65 مبتلا رسیده است؛ این کشور از لحاظ تعداد مبتلایان در رده سوم جهان قرار دارد؛ تاکنون 10 هزار و 348 مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای آلمان، چین و فرانسه نیز به‌ترتیب با 84 هزار و 794، 81 هزار و 620 و 59 هزار و 105 مبتلا در رده‌های چهارم تا ششم دنیا جای گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای چین، اسپانیا و آلمان به‌ترتیب با 76 هزار و 571، 26 هزار و 743 و 22 هزار و 440 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.
 

نیمی از مرم جهان در قرنطینه هستند

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ هم اکنون نیمی از جمعیت جهان در قرنطینه هستند.

طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار نفر در جهان بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باخته و حدود ۳۰ هزار نفر نیز به شمار مبتلایان افزوده شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۶ هزار نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده‌اند که بالاترین رقم در جهان است. شمار قربانیان این کشور نیز به پنج هزار و ۱۴۰ نفر اوج گرفته است.

هم اکنون دو سوم جمعیت آمریکا در قرنطینه هستند و انتظار می‌رود که نرخ بیکاری کشور به ۱۰ تا ۲۰ درصد برسد.

نیمی از مبتلایان و ۷۰ درصد جان باخته‌های ناشی از ابتلاء به کرونا از اروپا هستند، در حالی که این ویروس در آمریکا نیز به شدت در حال شیوع است.

کرونا در جهان| ابتلای بیش از یک‌میلیون و ۱۶۰۰۰ نفر در دنیا / نیمی از مرم جهان در قرنطینه هستند


منبع: تسنیم
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما