کرونا در جهان| آمار مبتلایان به کرونا از مرز ۳۰۰هزار نفر گذشت/ مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت

آمارهای رسمی دولت‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از ۳۰۰هزار نفر رسیده است. همچنین با مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌۱۹) در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته، این کشور یک بار دیگر رکورد بیشترین قربانیان ویروس کرونا در یک کشور طی یک روز را شکست.
يکشنبه، 3 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| آمار مبتلایان به کرونا از مرز ۳۰۰هزار نفر گذشت/ مرگ ۷۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت
به گزارش راسخون، آمارهای تجمیعی اعلام‌شده از سوی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان حاکی از این است که شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا شنبه‌شب به‌وقت تهران از مرز 300 هزار نفر عبور کرده است.

بیش از نیمی از 303 هزار فرد بیماری که ابتلای آنها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، در یکی از سه کشور چین (81 هزار نفر)، ایتالیا (بیش از 53 هزار نفر) و اسپانیا (بالغ بر 25 هزار نفر) زندگی می‌کنند.

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به 13 هزار نفر نزدیک شده است و انتظار می‌رود طی ساعات آینده با انتشار آمارهای جدید، از این رقم نیز عبور کند.

خبرگزاری فرانسه بعد از ظهر روز چهارشنبه از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 200 هزار نفر خبر داده بود، به‌عبارت دیگر تنها 3 روز طول کشیده است تا 100 هزار نفر به آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌19) در جهان افزوده شود.

در زمان حاضر حدود 190 کشور و قلمرو در نقاط مختلف جهان درگیر ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 793 نفر افزایش یافته و به بیش از 4800 نفر رسیده است.

ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور روز پنج‌شنبه از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، از چین ــ که در رسانه‌های غربی به‌عنوان مبدأ شیوع کرونا معرفی می‌شود ــ نیز پیش افتاد.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون حدود 50 درصد بالاتر از تعداد قربانیان این ویروس در چین است.
 

مرگ ناشی از کرونا در آمریکا به ۳۴۴ نفر رسید

گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا در مقایسه با کشورهای دیگر سرعت بیشتری یافته به گونه ای که در آخرین آمار منتشر شده، آمریکا در رتبه سوم مبتلایان به این ویروس قرار گرفته و ۳۴۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند

تارنمای دانشگاه جان هاپکینز در شامگاه شنبه تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در آمریکا را ۲۶ هزار و ۷۵۴ نفر اعلام کرد که تنها ۱۷۶ نفر بهبود یافته‌اند

در میان ایالت‌های آمریکا، واشنگتن با ۹۴ کشته رتبه نخست، نیویورک با ۷۵ نفر و کالیفرنیا با ۲۵ کشته رتبه‌های بعدی این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند
 

اعلام منع آمد و شد در کویت برای مبارزه با ویروس کرونا

هیئت دولت کویت شامگاه شنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از اقدامات مقابله با شیوع بیش‌تر ویروس کرونا در همه کشور از ساعت ۵ عصر تا ۴ صبح منع تردد برقرار می شود.


منبع: 
1. تسنیم
2. ایرنا
3. مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.