کرونا تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای کشور دارد

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به پیش بینی برخی صاحب نظران درباره رکود اقتصاد کشورهای مختلف به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: ما در حال مبارزه با تحریم های ظالمانه ای از سوی آمریکایی ها بودیم که هدف از اعمال آنها از بین بردن کل اقتصاد ما بود؛ الان با موضوع جدید به نام کرونا مواجه شده این که باید با آن نیز مبارزه کنیم.
شنبه، 23 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای کشور دارد
به گزارش راسخون، اسحاق جهانگیری  معاون اول رئیس جمهوری صبح شنبه در جلسه ای با معاونین و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارائی با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور در سال گذشته، خاطر نشان کرد: سال 98 با وجود اینکه سال سختی بود و ابتدای سال نگرانی هایی داشتیم و بر همین اساس بودجه را نیز تعدیل کردیم، اما  با عملکردی که در 3 ماهه سوم  سال اتفاق افتاد، اقتصاد کشور سال رو به رشدی را گذراند و سمت تورم کاهنده شد و رشد اقتصادی در این دوره هم با نفت و هم بدون نفت مثبت شد؛ طبق گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی بدون نفت 3.3  مثبت شد و رشد بدون نفت نیز 1.3 مثبت شد.

وی افزود: اقتصاد کشور در سال 98 در جهت خوبی درحال پیش رفتن بود و می‌شد امیدوارد باشیم  که تورم، رشد اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری روند بهتری داشته باشد، اما با ظهور پدیده کرونا دغدغه ی مهمی در دنیا ایجاد شد.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: تبعات و آثار بیماری ویروس کرونا غیر از سلامت مردم که مهمترین مساله است؛ روی مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ما اثر می‌گذارد و برخی می‌گویند که دنیای بعد از کرونا با دنیای قبل کرونا  دنیایی کاملا متفاوت خواهد بود.

جهانگیری گفت: همچنین بسیاری از صاحب نظران پیش بینی‌هایی درباره رکود اقتصاد کشور های مختلف مطرح کرده‌اند؛ در کشور ما نیز حتما تبعاتی خواهد داشت؛ چراکه ما در حال مبارزه با تحریم های ظالمانه آمریکایی ها بودیم که هدف از اعمال آنها از بین بردن کل اقتصاد ما بود؛ الان با موضوع جدید به نام کرونا مواجه شده‌ایم که باید با آن نیز مبارزه کنیم.

در این جلسه وزیر و مدیران وزارت اقتصاد به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته و همچنین برنامه های این وزارت خانه طی سال 99 پرداختند.


منبع: ایسنا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.