ورود غیرمنتظره معاون اول رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا به پایگاه «عین‌الاسد»

منابع خبری از ورود غیرمنتظره معاون رئیس‌جمهور و وزیر دفاع آمریکا به پایگاه عین‌الاسد در عراق خبر دادند.
شنبه، 23 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ورود غیرمنتظره معاون اول رئیس جمهور و وزیر دفاع آمریکا به پایگاه «عین‌الاسد»
به گزارش راسخون؛ بر اساس گزارش العالم، منابع عراقی در این باره گزارش دادند مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا امروز در سفری ناگهانی و اعلام‌نشده وارد پایگاه عین الاسد در عراق شد.

پایگاه خبری شفق نیوز به‌نقل از یک منبع خاص خود گزارش داد مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا عصر شنبه در سفری غیرمنتظره وارد پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار شد و با غروب خورشید هم مارک اسپر وزیر دفاع این کشور وارد این پایگاه شد.

این منبع افزود سفر پنس و اسپر با هدف اطلاع یافتن از عملیات استقرار و فعال‌سازی سامانه پاتریوت و دیدار با نظامیان آمریکایی و ائتلاف صورت گرفته است.

 ‎شبکه تلویزیونی المسیره پیشتر گزارش داد که نیروهای اشغالگر آمریکایی سامانه پدافندی پاتریوت را در دو پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار و پایگاه الحریر در استان اربیل در منطقه کردستان این کشور راه‌اندازی کردند.

مجله آمریکایی "defensenews" نیز فاش کرد که آمریکا یک سامانه پدافندی جدید به‌نام "C- RAM" را کنار سامانه پدافندی پاتریوت در عراق مستقر کرده است.

در همین حال، دیوید شینکر دستیار وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه از تداوم مقدمه‌چینی واشنگتن برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوی راهبردی با عراق خبر داد و گفت که اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا مشخص شده‌اند.

نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا ماه گذشته پایگاه "K1" در کرکوک و قبل از آن پایگاه هوایی القیاره در جنوب شهر موصل در استان نینوای عراق را تحویل نیروهای عراقی دادند. نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا همچنین پایگاه نظامی القائم در استان الانبار عراق را نیز بعد از خروج از آن تحویل دادند.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز پایگاه الحبانیه بعد از خروج نیروهای ائتلاف تحویل نیروهای عراقی شد.


منبع: تسنیم


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.