آمار جهانی کرونا 19 اردیبهشت| تاکنون حدود 4میلیون نفر در جهان به کویید19 مبتلا شدند

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در سراسر جهان تا این لحظه به سه میلیون و ۹۱۷ هزار و ۹۹۹ نفر رسیده و شمار جان باختگان آن تاکنون ۲۷۰ هزار و ۷۴۰ تن اعلام شده‌ است و همچنین ۱ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۲۷۸ هزار نفر از چنگال این ویروس رهایییافته‌اند.کشور آمریکا با یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۵۰ مبتلا و ۷۶ هزار و ۹۳۸ کشته در رده نخست جهان قرار دارد.روند ابتلا به کرونا در روسیه، مکزیک وپاکستان افزایشی ودر سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن نزولی بوده است.
جمعه، 19 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
آمار جهانی کرونا 19 اردیبهشت| تاکنون حدود 4میلیون نفر در جهان به کویید19 مبتلا شدند
به گزارش راسخون، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه 3 میلیون و 917 هزار و 991 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید 19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 270 هزار و 740 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون یک‌ میلیون و 344 هزار و 265 نفر بهبود یافته اند و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 29 هزار و 120 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع یک‌میلیون و 292 هزار و 850 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 76 هزار و 938 آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور اسپانیا که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد، با افزایش 3 هزار و 173 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 265 هزار و 855 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 26 هزار و 70 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور ایتالیا به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش یک هزار و 401 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 215 هزار و 858 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 29 هزار و 958 ایتالیایی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، آلمان و برزیل نیز به ترتیب با 206 هزار و 715، 177 هزار و 160، 174 هزار و 791، 169 هزار و 430 و 135 هزار و 773 مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، اسپانیا و آلمان به‌‌ترتیب با 217 هزار و 251، 163 هزار و 919 و 141 هزار و 700 بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

آمار جهانی کرونا 19 اردیبهشت| تا این لحظه حدود 4میلیون نفر در جهان به کویید19 مبتلا شدند
 

روند افزایش ابتلا به کرونا در روسیه، مکزیک وپاکستان

در اروپا برخلاف کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا و فرانسه که از کاهش سرعت ابتلا به این بیماری سخن می‌گویند، روسیه اکنون به کانون این بحران تبدیل شده است.

همچنین بر این اساس طی ۲۴ ساعت گذشته دو کشور مکزیک و پاکستان با ثبتِ به ترتیب ۱۹۸۲ و ۱۱۹۳ بیمار جدید، بالاترین موارد ابتلای روزانه را داشته‌اند.

سیر نزولی مبتلایان ویروس کرونا در ترکیه

روند افزایشی تعداد مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در ترکیه بعد از اعمال تدابیر سختگیرانه دولت این کشور برای مقابله با شیوع این بیماری، تا حدودی متوقف شده و تقربیا سیر نزولی به خود گرفته است.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه شامگاه پنجشنبه  با صدور بیانیه‌ای گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۹۷۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش جزئی داشته است.

در همین بازه زمانی همچنین ۵۷ بیمار مبتلا به این ویروس در ترکیه جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۱۳۳۷۲۱ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۶۴۱ تن رسیده است.
 

روند کاهشی مبتلایان کرونا در سه کشور چین، کره جنوبی و ژاپن

بهداشت ملی چین امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط یک مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
در همین بازه زمانی اما هیچ مورد فوتی در چین ثبت  نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۸۶  نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۳ نفر باقی ماند.

در کره جنوبی نیز که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزء اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

همچنین از روز گذشته تا کنون، کسی به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۸۲۲ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۵۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۵۴۷۷ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۵۵۷ نفر است.


منبع:
1.تسنیم / آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۱.۳ میلیون مبتلا و ۷۷۰۰۰ کشته در صدر + جدول
2.ایسنا / آمار جهانی شیوع کرونا / مکزیک و پاکستان با بالاترین موارد ابتلای روزانه
3.فارس / کرونا | ترکیه ۱۹۷۷ مبتلا و ۵۷ فوتی جدید گزارش کرد
4.فارس / کرونا | چین و کره جنوبی روز بدون تلفات را پشت سر گذاشتند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.