کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به کووید 19 در جهان از مرز ۶ میلیون نفر گذشت

بر اساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۳۱ هزار نفر رسیده است.
شنبه، 10 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان/ شمار مبتلایان به کووید 19 در جهان از مرز ۶ میلیون نفر گذشت

به گزارش راسخون، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۶ میلیون و ۳۱ هزار نفر رسید که از این تعداد بیش از ۳۶۶ هزار نفر جان باخته‌اند.
بر اساس آخرین آمارها، آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، هند و ترکیه به ترتیب در جایگاه اول تا دهم جدول کشورهایی که بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند، قرار گرفته‌اند.

جدیدترین آمار روسیه
وسیه روز شنبه از ۱۸۱ مورد جدید تلفات ناشی از ابتلا به کووید - ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر داد. مقامات روسیه اعلام کردند با این آمار جدید، شمار کلی تلفات مبتلایان کووید - ۱۹ در روسیه به چهار هزار و ۵۵۵ نفر افزایش یافت.

این مقامات اعلام کردند هشت هزار و ۹۵۲ مورد جدید ابتلا به این بیماری نیز تایید شده است که به این ترتیب شمار مبتلایان به ۳۹۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت که این آمار، بالاترین شمار مبتلایان در جهان پس از آمریکا و برزیل است.

آخرین آمارهای رسمی انگلیس

مقامات پزشکی انگلیس طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزارو ۹۵ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و ۳۲۴ مورد جدید مرگ ناشی از آن را ثبت کردند.  وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۳۸ هزارو ۱۶۱ نفر و شمار افراد آلوده به این ویروس به ۲۷۱ هزار و ۲۲ نفر رسید.

مقامات بهداشتی در چین دیروز اعلام کردند، چهار مورد جدید ابتلا در چین ثبت شده است. کمیسیون ملی بهداشت در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد، همه مبتلایان از خارج وارد کشور شده‌اند. هیچ موردی از فوت مبتلایان نیز گزارش نشده است. ویروس کرونا در این کشور ۴ هزار و ۶۳۴ قربانی برجای گذاشت.
 
کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد ۳۹ مورد جدید ابتلا به کووید- ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور گزارش شده است که به این ترتیب شمار مبتلایان به ۱۱ هزار و ۴۴۱ نفر رسید. کره جنوبی اعلام کرد هیچ تلفات جدید ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در کشور گزارش نشده و شمار قربانیان همان ۲۶۹ نفر است.

در شبانه روز گذشته ابتلای ۷ هزار و ۷۷۶ نفر از مردم هند به ویروس کرونا قطعی شد. با احتساب آمار ۲۴ ساعت اخیر، تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ نفر افزایش یافت.  ۸۲ هزار و ۳۶۹ مبتلا پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. قربانیان بیماری کووید ۱۹در این کشور نیز تا صبح امروز به ۴۹۷۱ نفر رسید.

جدیدترین آمار آلمان
موسسه رابرت کخ آلمان (RKI) اعلام کرد شمار موارد تایید شده ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور با ۷۳۸ نفر افزایش به ۱۸۱ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است. این موسسه همچنین اعلام کرد شمار تلفات مبتلایان به کووید - ۱۹ نیز با ۳۹ مورد افزایش به هشت هزار و ۴۸۹ نفر رسیده است. 

آخرین آمار آمریکا
دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا از ثبت ۱۲۲۵ مورد جدید مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا خبر داد. بدین ترتیب شمار کل فوتی‌ها در آمریکا از ۱۰۴ هزار نفر گذشت.
 
در جهان بیش از 6 میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 6 میلیون و 31 هزار و 23 نفر افزایش یافت. از این تعداد 366 هزار و 812 نفر جان باخته و 2 میلیون و 659 هزار و 270 نفر بهبود یافته‌اند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.