ابتلا بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به کرونا / شیوع کووید ۱9 در ۲۱۳ منطقه در جهان

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ در دنیا به ۴۰۶ هزار و ۱۹۵ نفر رسیده و تاکنون ابتلای هفت میلیون و ۹۱ هزار و ۶۶۷ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است و همچنین افزابش چشمگیر مبتلایان به کروتا در پاکستان که به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.
دوشنبه، 19 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
ابتلا بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به کرونا / شیوع کووید ۱9 در ۲۱۳ منطقه در جهان
به گزارش راسخون، همچنین تاکنون سه میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در جهان قربانی می‌گیرد.
در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است. در حال حاضر آمریکای جنوبی به ویژه برزیل به کانون جدیدی برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است. 

از سوی دیگر آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. طبق آخرین آمار شمار قربانیان این کشور از ۱۱۲ هزار نفر و تعداد مبتلایان نیز از دو میلیون نفر عبور کرده است.

برزیل و روسیه نیز به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و انگلیس پس از آمریکا، بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده است.

ایران نیز که چندی پیش از لیست ۱۰ کشور اول از نظر "بالاترین تعداد مبتلایان" خارج شده بود از روز گذشته (یکشنبه) دوباره به این فهرست پیوسته است.
بنابرگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۷ هزار و ۴۴۹ مبتلا، ۱۱۲ هزار و ۴۶۹ قربانی

۲.  برزیل ۶۹۱ هزار و ۹۶۲ مبتلا، ۳۷ هزار و ۳۱۲ قربانی

۳.  روسیه ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ مبتلا، ۵۸۵۹ قربانی

۴. اسپانیا ۲۸۸ هزار و ۶۳۰ مبتلا، ۲۷ هزار و ۱۳۶ قربانی

۵. انگلیس ۲۸۶ هزار و ۱۹۴ مبتلا، ۴۰ هزار و ۵۴۲ قربانی

۶. هند ۲۵۷ هزار و ۴۸۶ مبتلا، ۷۲۰۷ قربانی 

٧. ایتالیا ۲۳۴ هزار و ۹۹۸ مبتلا، ۳۳ هزار و ۸۹۹ قربانی

۸. پرو ۱۹۶ هزار و ۵۱۵ مبتلا، ۵۴۶۵ قربانی

۹. آلمان ۱۸۵ هزار و ۸۶۹ مبتلا، ۸۷۷۶ قربانی

۱۰. ایران ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ مبتلا، ۸۲۸۱ قربانی

در این فهرست همچنین کشورهای ترکیه، فرانسه، شیلی، مکزیک، پاکستان و عربستان سعودی بالای ۱۰۰ هزار نفر مبتلا دارند.
 

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان ۶ رقمی شد

 تعداد مبتلایان به کرونا در کشور پاکستان بازهم افزایش چشمگیری داشت و طبق آمارهای رسمی به 103 هزار و 321 نفر رسید.

قربانیان این ویروس نیز 2064 نفر شدند و ایالت سند و پنجاب هر کدام با 38 هزار نفر فرد مبتلا آلوده ترین نقاط پاکستان به حساب می آیند.

«ظفر میرزا» معاون ویژه بهداشت و درمان نخست وزیر پاکستان در این خصوص گفت: 74 درصد افرادی که مرگ آنها کرونا تشخیص داده شده است در اصل به بیماری های دیگر نظیر قند مبتلا بوده‌اند.
ابتلا بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به کرونا / شیوع کووید ۱9 در ۲۱۳ منطقه در جهان

وی تصریح کرد: مال معتقدیم استفاده از ماسک تا 60 درصد خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد و می تواند باعث کنترل وضعیت موجود شود.

معاون ویژه بهداشت و درمان نخست وزیر پاکستان گفت: عموم افرادی که بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند سنی بالاتر از 75 سال داشته‌اند.

گفتنی است تا کنون تدابیر دولت اسلام آباد برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن ثمر بخش نبوده و تعداد بیماران روز به روز در حال افزایش است.

پیش از این دولت اسلام آباد اعلام کرده بود: اجرای کامل قرنطینه خانگی امکان پذیر نیست و مشکلات فراوان اقتصادی که گریبان دولت و مردم را گرفته باعث شده تا دولت با تسهیل قرنطینه و باز شدن بازارها و کسب و کارها موافقت کند.
 

 4692 نفر دراثرابتلا یه کرونا در ترکیه  جان خود را از دست داده‌اند

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ هزار و ۳۳۵ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۹۱۴ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند. فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 35 هزار و 335 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 914 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 23 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
 
ابتلا بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به کرونا / شیوع کووید ۱9 در ۲۱۳ منطقه در جهان

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 2 میلیون و 338 هزار و 593 تست گرفته شده که 170132 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 4692 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: در مراسمی در یکی از استانها 190 نفر مبتلا شدند. همچنین در مراسم بدرقه سربازان در یکی از استانها نیز 58 نفر مبتلا شدند. با کاهش تدبیر، تهدید افزایش خواهد یافت.



منیع:
1.ایسنا / بیش از ۷ میلیون بیمار کرونایی در جهان/ شمار مبتلایان در آمریکا از ۲ میلیون نفر گذشت
2.تسنیم /تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان ۶ رقمی شد
3.تسنیم / آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در ترکیه/جان باختن ۲۳ نفر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.