نتانیاهو: مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شد که شیوع کرونا تاثیری بر مقابله با ایران نخواهد داشت.
يکشنبه، 18 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نتانیاهو: مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌شویم
به گزارش راسخون؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم مدعی شد: تل آویو همزمان با اقداماتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

نتانیاهو در ادعاهای خود به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: ایران به صورت سیستماتیک تعهدات خود را با پنهان کردن مکان‌ها و غنی سازی مواد شکاف پذیر نقض می‌کند.

این ادعاهای نتانیاهو پس از آن عنوان گردید که به تازگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی ادعاهایی علیه ایران را مطرح کرده است.

ایران به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام، تلاش کرد توافق هسته‌ای را به شرط عمل دیگر طرف‌های این توافق به تعهداتشان، حفظ کند اما با گذشت نزدیک به دو سال و ناتوانی طرف‌های اروپایی به تعهدات برجامی، با هدف حفظ بهره‌مندی اقتصادی، تهران گام‌های کاهش تعهدات خود را آغاز کرد.

در عین حال پیشتر، «کاظم غریب‌آبادی»، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره گزارش اخیر آژانس گفته بود: گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برجام، هم حاکی از تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بوده و هم اقدامات ایران در اجرای تصمیمات خود مبنی بر تعلیق تعهدات برجامی را به تصویر می‌کشد.



منبع: مهر


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.