کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه

آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان دوشنبه _ ۱۶ تیرماه _ منتشر شد.
پنجشنبه، 16 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه
به گزارش راسخون؛ طبق آخرین آمارهای جهانی ابتلا به ویروس کرونا، طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۷۲ هزار و ۶۵۳ نفری تعداد مبتلایان این ویروس تا بدین لحظه به ۱۱ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۲۱۳ نفر رسیده است که مبتلایان جدید آن کاهشی بوده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا با رشد سه هزار و ۲۰۶ نفری در یک روز به تعداد ۵۳۶ هزار و ۷۸۷ نفر رسیده است که آمار فوتی‌های جدید آن کاهشی بوده است.

آمار بهبود یافتگان نیز به شش میلیون و ۵۳۵ هزار و ۹۰۲ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا به علاوه ایران به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است.

۱. آمریکا: دو میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۲۸ نفر (۴۴ هزار و ۵۳۰ نفر)

۲. برزیل یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۸۵ نفر (۲۶ هزار و ۲۰۹ نفر)

۳. هند ۶۹۷ هزار و ۸۳۶ نفر (۲۳ هزار و ۹۳۲ نفر)

۴. روسیه ۶۸۱ هزار و ۲۵۱ نفر (شش هزار و ۷۳۶ نفر)

۵. پرو ۳۰۲ هزار و ۷۱۸ نفر (سه هزار و ۶۳۸ نفر)

۶. اسپانیا ۲۹۷ هزار و ۶۲۵ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۷. شیلی ۲۹۵ هزار و ۵۳۲ نفر (سه هزار و ۶۸۵ نفر)

۸. بریتانیا ۲۸۵ هزار و ۴۱۶ نفر (۵۱۶ نفر)

۹. مکزیک ۲۵۶ هزار و ۸۴۸ نفر (چهار هزار و ۶۸۳ نفر)

۱۰. ایتالیا ۲۴۱ هزار و ۶۱۱ نفر (۱۹۲ نفر)

۱۱. ایران ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر (دو هزار و ۵۶۰ نفر)

آمار ۱۰ کشور اول فوتی‌های ناشی از کرونا به شرح زیر است؛ اعداد داخل پرانتز تعداد فوتی‌های جدید هر کشور است.

۱. آمریکا ۱۳۲ هزار و ۵۶۹ نفر (۲۵۱ نفر)

۲. برزیل ۶۴ هزار و ۹۰۰ نفر (۵۳۵ نفر)

۳. بریتانیا ۴۴ هزار و ۲۲۰ نفر (۲۲ نفر)

۴. ایتالیا ۳۴ هزار و ۸۶۱ نفر (هفت نفر)

۵. مکزیک ۳۰ هزار و ۶۳۹ نفر (۲۷۳ نفر)

۶. فرانسه ۲۹ هزار و ۸۹۳ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۷. اسپانیا ۲۸ هزار و ۳۸۵ نفر (فاقد آمار اعلامی جدید)

۸. هند ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر (۴۲۱ نفر)

۹. ایران ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر (۱۶۳ نفر)

۱۰. پرو ۱۰ هزار و ۵۸۹ نفر (۱۷۷ نفر)
 

کرونا در اروپا

 
کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه

بعد از کاهش تدریجی محدودیت های کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی این ویروس دوباره فرصت خوبی پیدا کرده تا شیوع پیدا کرده و افراد بیشتری در این اتحادیه را درگیر خود کند.
 
ابراز خوش بینی آلمان درباره تولید قریب الوقوع واکسن کرونا
جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در این باره که در یافتن واکسنی برای کرونا موفقیت های سریعی شکل گیرد ابراز خوش بینی کرده و در این باره ابراز اطمینان کرد که هرگز پیش از این در تاریخچه بشریت تولید واکسنی با این سرعت وجود نداشته است.

وی در گفتگو با یک رسانه آلمانی تاکید کرد: ما نامزدهای بسیار امیدوارکننده و داده های بسیار امیدبخشی در تولید واکسن کرونا داریم و اگر در ماه های آینده به موفقیتی در این راستا دست یابیم این سریع ترین تولید واکسن در تاریخ بشریت خواهد بود.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد: مراحل بالینی نهایی مطمئنا در 6 ماه آینده انجام خواهد شد. وی درباره تولید سریع ترین واکسن برای مقابله با کرونا درتاریخ بشریت ابراز خوش بینی کرد.

موج دائمی کرونا در آلمان
بر اساس ارزیابی انجمن پزشکی جهانی، آلمان در حال حاضر به جای موج دوم کرونا یک موج دائمی کرونا را تجربه می کند.

"فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس انجمن پزشکی آلمان و معاون رئیس انجمن پزشکی جهانی در این باره به رادیو آلمان گفت : ما در یک موج دائمی کرونا هستیم. این وضعیت تا مدتها با ما همراه خواهد بود.

وی افزود: هر گونه افزایش اندک در تعداد مبتلایان باید به عنوان زنگ هشدار برای مبارزه با شیوع کرونا ارزیابی شود. مشکل ویروس کرونا مشکلی طولانی مدت است.
 
گسترش استفاده اجباری از ماسک به فضاهای عمومی پاریس
شهر پاریش فرانسه هم استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی را در دستور کار قرار می دهد. به گفته مقامات این شهر هدف از این اقدام جلوگیری از شیوع مجدد کرونا است.

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که نهادهای بهداشتی در آلمان در دوران بحران کرونا پرسنل خود را به شدت تقویت کرده و تا به حال حدود 5900 جایگاه شغلی بیشتر در این نهادها ایجاد شده است.
 
لغو هشدارهای سفر آلمان برای برخی مناطق توریستی ترکیه
دولت آلمان هم هشدارهای سفر برای برخی مناطق توریستی ترکیه را لغو کرده است. این خبر را وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه اعلام کرد.

بعد از تصمیم دولت آلمان برای لغو برخی محدودیت ها برای سفر به ترکیه، حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده و "سویم داگدلان" ار نمایندگان بلند پایه این حزب این اقدام دولت آلمان را نوعی سر خم کردن در برابر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دانسته است.

وی همچنین درباره آمارهای کرونای کشور ترکیه ابراز تردید کرد.

تشدید محدودیت‌ها در ترکیه به دلیل افزایش آمار مبتلایان
ترکیه هم به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا اقدامات حمایتی برای مقابله با این مسئله را تشدید می کند.

آمارها نشان می دهد شمار افراد بستری در بخش های مراقبت های ویژه در فرانسه رو به افزایش است.

وزارت خارجه فرانسه روز گذشته (سه‌شنبه) با اشاره به «شرایط امنیتی منطقه‌ای» به اتباع این کشور توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

در این بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «به دلیل شرایط امنیتی منطقه‌ای به شدت ناپایدار، به شهروندان فرانسوی رسما توصیه می‌شود که به ایران سفر نکنند. از فرانسوی‌های [ساکن ایران] که قادر به ترک این کشور نیستند، خواسته می‌شود تا کاملا هشیار باشند و موازین اولیه را برای امنیت خود در پیش گیرند.

وزارت خارجه فرانسه از شهروندان این کشور در ایران خواسته است تا حد امکان از سفر میان شهرهای این کشور پرهیز و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که عشق به خرید کریسمس در بین شهروندان آلمانی بیشتر از ترس از ابتلا به ویروس کرونا است و اکثر آن ها گفته اند که برایخرید به بازارهای کریسمس می روند.

ایرلند هم به دلیل افزایش شمار مبتلایان جدید روند کاهش محدودیت ها به تعویق افتاده و محدودیت های سفر تقویت می شود.
 

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها شیوع کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان ادامه داشته و تا به حال در کشور اسپانیا 349894 نفر به کرونا مبتلا شده و 28498نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 306293 نفر به کرونا مبتلا شده و 46299 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماریجان خو را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 248419 نفر به کرونا مبتلا شده و 35171 نفر هم در اثر ابتلا به این یماری جان خود را از دست داده‌اند.

مرکز آمار ایتالیا و وزارت بهداشت این کشور در یک تحقیق مشترک اعلام کردند که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا، شش برابر آمار رسمی است که اعلام شده است. این تحقیق نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری کووید_۱۹ بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است.
 

آلمان هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 213080 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 9239 نفر هم در اث ابتلا به ین بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 192334 نفر به کرونا مبتلا شده و 30296 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده‌اند.
 

مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.8 میلیون نفر عبور کردند

 
کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۵۲ هزار و ۴۶۷ مورد جدید به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

 این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، یکهزار و ۳۹۹ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به « کووید-۱۹ » جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌های کروناویروس در این کشور به ۱۵۸ هزرا و ۱۷۰ نفر رسید.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که برای دومین روز متوالی، قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا از یکهزار و ۳۰۰ نفر و مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۱۶۱ هزار و ۶۰۱ نفر گزارش کرده است.
 

هر 80 ثانیه یک آمریکایی بر اثر کرونا می‌میرد

بررسی‌های جدید در آمریکا نشان داد که ویروس کرونا هر 80 ثانیه یک آمریکایی را می‌کشد و این به معنای سرعت گرفتن مرگ ناشی از این ویروس در ایالات متحده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان بی سی» نتایج این بررسیها که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد سرعت مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا شتاب گرفته است. در ماه جولای (تیر) در مجموع 26198 تن بابت ابتلا به کرونا جان باختند و این به مفهوم مرگ یک تن در هر 102 ثانیه بود. اینک آمارها نشان می‌دهد که تا روز چهارشنبه و از زمان شیوع کرونا در آمریکا 158 هزار نفر جان باخته‌اند.

تازه‌ترین آمارهای دانشگاه «جانز هاپکینز» نیز حکایت از آن دارد که تاکنون 700 هزار نفر در جهان جان خود را بابت کرونا از دست داده اند. در این بین، در آمریکا تا کنون 4.8 میلیون نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شده اند.


آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: افزایش تعداد مبتلایان جدید جدی است. این تفاوت بین آمار ۲ روز در مدت اخیر برای اولین بار است که رخ می‌دهد. همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیم. به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ هزار و ۲۴۹ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۰۸۳ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۱۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۶۶ تست گرفته شده که ۲۳۴۹۳۴ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۷۶۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان جدید جدی است. این تفاوت بین آمار ۲ روز در مدت اخیر برای اولین بار است که رخ می‌دهد. همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیم. به تدبیر همگانی نیازمندیم.


گفتگوهای جامع سازمان بهداشت جهانی با دانشمندان چینی درباره منشاء کرونا


کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تیمی از این سازمان که برای انجام تحقیقات درباره منشا ویروس کرونا در چین به سر می برد گفتگوهای گسترده ای با دانشمندان شهر ووهان، محل شیوع اولیه کووید -19 انجام دادند.

گفتگوهای انجام شده شامل آخرین به روز رسانی ها درباره تحقیقات بهداشت حیوانات بوده است. چین یک روز پس از شیوع کرونا یک بازار حیوانات وحشی در ووهان را تعطیل کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که به احتمال بسیار زیاد ناشی از خفاش بوده و احتمالا یک میزبان حیوانی دیگر نیز این ویروس را دریافت کرده است.

نتایج تحقیقات سازمان بهداشت جهانی برای بسیاری از دانشمندان و دولتهای سراسر دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است؛ البته به جز آمریکا که سازمان بهداشت را به جانب گرایی از دولت چین در موضوع شیوع کرونا متهم کرده است.

کریستین لیندمیر، از مقامات این سازمان درباره این گفتگوها گفت: تیم بحث های گسترده ای با همتایان چینی داشته و آخرین اطلاعات درباره مطالعات بیولوژیک، ژنتیک و واگیرشناسی را از طرف مقابل دریافت کرده است.

با وجود انجام این تحقیقات مایک رایان مدیر شرایط اضطراری سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه با بیان اینکه امکان شگفت زده شدن از شنیدن اخبار جدید وجود خواهد داشت گفت:  این واقعیت که هشدارها از ووهان آغاز شد الزاما به این معنی نیست که این بیماری از حیوانات به انسان انتقال یافته است.


 تست بالینی واکسن کرونا در روسیه کامل شده است


کرونا در جهان| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه گفت که تست بالینی واکسن کووید-19 که توسط موسسه «گامالیا» تولید شده، کامل شده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا آزمایش بالینی واکسن تکمیل شده ، گفت: «واکسن ویروس کرونا که توسط موسسه گامالیا توسعه یافته، تست بالینی خود را کامل کرده است.»

موراشکو در ادامه گفت: «ما انتظار داریم که طی یک ماه و نیم تا دو ماه آینده دو درخواست دیگر برای مجوز انجام تست های بالینی (واکسن های دیگر) داشته باشیم.»

همچنین وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند.

 انتظار می‌رود تولید سریالی اولین واکسن تولید روسیه که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی Gamaleya تولید شده، در ماه سپتامبر آغاز شود.

همچنین  «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه روز شنبه گفت که واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز خواهد شد.



منبع:
1. ایمنا/ آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان در ۱۶ تیر+ تفکیک کشورها
2. تسنیم/ کرونا در اروپا| از موج دائمی در آلمان تا افزایش بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه فرانسه
3. افکار نیوز/ جانز هاپکینز: مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.8 میلیون نفر عبور کردند
4. همشهری آنلاین/ آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | افزایش مجدد مبتلایان در ترکیه | ۱۴ استانِ ایران در وضعیت قرمز
5. افکار نیوز/ هر 80 ثانیه یک آمریکایی بر اثر کرونا می‌میرد
6. تسنیم/ گفتگوهای جامع سازمان بهداشت جهانی با دانشمندان چینی درباره منشاء کرونا
7. مشرق/ روسیه: تست بالینی واکسن کرونا کامل شده است
8. اقتصاد نیوز/ فیلم| تعداد مبتلایان کرونا در ایتالیا شش برابر آمار رسمی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.