کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۴ نفر رسیده و مرگ ۷۸۴ هزار و ۳۶۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
چهارشنبه، 29 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت
به گزارش راسخون، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد و بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۶۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۴۷۳ هزار و ۶۱۶ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۸۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۲ هزار و ۲۷ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۴۲۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۶۳ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۸۴ هزار و ۳۶۵ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از۵.۶ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (چهارشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۷۴ مبتلا، ۱۷۵ هزار و ۷۴ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۴۱۱ هزار و ۸۷۲ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۱۹ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۷۶۷ هزار و ۲۷۳ مبتلا، ۵۳ هزار و ۱۴ قربانی

 ۴. روسیه ۹۳۲ هزار و ۴۹۳ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۸۷۲ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۵۹۲ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۶۴ قربانی

 ۶. پرو ۵۴۹ هزار و ۳۲۱ مبتلا، ۲۶ هزار و ۶۵۸ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۳۱ هزار و ۲۳۹ مبتلا، ۵۷ هزار و ۷۷۴ قربانی

۸. کلمبیا ۴۸۹ هزار و ۱۲۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۶۱۹ قربانی

۹. شیلی ۳۸۸ هزار و ۸۵۵ مبتلا، ۱۰ هزار و ۵۴۶ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۸۴ هزار و ۲۷۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۷۰ قربانی

پس از آن ایران با ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ مبتلا و ۱۹ هزار و ۹۷۲ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای انگلیس با ۳۲۰ هزار و ۲۸۶ مبتلا، آرژانتین با ۳۰۵ هزار و ۹۶۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۱ هزار و ۳۲۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۰ هزار و ۴۴۵ مبتلا، بنگلادش با ۲۸۲ هزار و ۳۴۴ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۴ هزار و ۶۳۶ مبتلا، ترکیه با ۲۵۱ هزار و ۸۰۵ مبتلا، آلمان با ۲۲۸ هزار و ۱۰۵ مبتلا، فرانسه با ۲۲۱ هزار و ۲۶۷ مبتلا، عراق با ۱۸۴ هزار و ۷۰۹ مبتلا، فیلیپین با ۱۶۹ هزار و ۲۱۳ مبتلا، اندونزی با ۱۴۳ هزار و ۴۳ مبتلا، کانادا با ۱۲۳ هزار و ۱۵۴ مبتلا، قطر با ۱۱۵ هزار و ۶۶۱، قزاقستان با ۱۰۳ هزار و ۵۷۱ مبتلا، بولیوی با ۱۰۳ هزار و ۱۹ مبتلا و اکوادور با ۱۰۲ هزار و ۹۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

تلفات کرونا در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسید

بنا بر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، با مرگ یکهزار و ۳۰۷ مورد جدید، مجموع فوتی‌های ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۷۱ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.
 
کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۴ هزار و ۲۲۲ مورد جدید در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به پنج میلیون و ۴۸۱ هزار و ۷۹۵ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که آمار قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا با افزایش بیش از دوبرابری روبرو بوده است و آمار مبتلایان این ویروس در این کشور نیز بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش داشته است.
 
با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را پنج میلیون و ۶۵۵ هزار و ۹۷۴ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۷۵ هزار و ۷۴ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار و ارقام مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۶ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۲۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۹۹ هزار و ۸۹۲ نفر می‌رسد.

طبق آمار این پایگاه اطلاع‌رسانی، ایالت کالیفرنیا با ۶۳۸ هزا و ۱۴۰ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۵۰۴ مورد فوتی کانون بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا است و فلوریدا با ۵۷۹ هزار و ۹۳۲ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۷۵۸ مورد فوتی و تگزاس با ۵۶۸ هزار و ۸۱۲ مورد فوتی و ۱۰ هزار و ۶۷۸ مورد فوتی در رده دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار دارد.

نیویورک نیز که در آغاز شیوع کرونا بعنوان کانون این بیماری همه‌گیر در ایالات متحده آمریکا شناخته می‌شد، هم‌اکنون با ۴۲۶ هزار و ۵۷۱ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما با ۳۲ هزار و ۸۵۷ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کروناویروس در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۶۹۷ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان نیز ۷۷۹ هزار و ۵۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۴ میلیون و ۴۳ هزا و ۷۱۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۴۰۷ هزار ۳۵۴ مورد ابتلا و ۱۰۹ هزار و ۸۸۸ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۷۰۲ هزار و ۷۴۲ مورد ابتلا و ۵۱ هزار و ۷۹۷ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ابتلای ۵۵۰۰ نفر دیگر در مکزیک به ویروس کرونا 

آمارهای وزارت بهداشت مکزیک نشان می‌دهد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در روز سه شنبه ۵۵۰۶ نفر افزایش داشته است.

کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد: 5506 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در روز سه شنبه گزارش شده است. تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس نیز 751 نفر دیگر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک به بیش از 531239 نفر و تعداد فوتی ها نیز 57774 نفر رسیده است.

البته دولت مکزیک بارها هشدار داده است که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا احتمالا بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است.
 

کرونا در اروپا

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که بحران کرونا به بیشترین کاهش نیروی کار از زمان اتحاد دوباره آلمان منجر شده است.

کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

پیش بینی موج دوم سخت کرونا در اسپانیا
با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا "کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات خواستار کمک های سریع آلمان به این کشور شده است. وی بر لزوم ارسال تجهیزات حفاظتی و ماسک به این کشور تاکید کرده و گفت: بخصوص المان باید کمک کند که روند تست گیری کرونا در این کشور تسریع شود.

وی درباره برخی رفتارهای غیر مسئولانه توریست های آلمانی که به اسپانیا سفر کرده اند ابرز تاسف کرده و گفت: شرایط بسیار نگران کننده است چرا که آمار مبتلایان جدید در این کشور به سرعت بالا می رود. وی پیش بینی کرد که موج دوم سنگینی از کرونا در انتظار اسپانیا است.
 
فرمانده نیویورک کرونا را ویروسی اروپایی نامید
فرمانده نیویورک هم کرونا را یک ویروس اروپایی نامیده است و این انتقاد را به دولت ترامپ وارد کرده که در این راستا بیشتر به چین حمله می کند و منشاء این ویروس را از این کشور می داند.
 
شیوع کرونا در کارخانه مواد غذایی انگلیس
بیش از 70 نفر از کارکنان یک کارخانه مواد غذایی در انگلیس به کرونا مبتلا شده اند. شرکت باکاوور در شرق انگلیس در زمینه تولید غذاهای تازه تخصص دارد و حالا در معرض سیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. قرار است حالا از حدود 1600 نفر از کارکنان این شرکت تست کرونا گرفته شود. اینکه شیوع کرونا در این کارخانه مواد غذایی چگونه اتفاق افتاده است هنوز مشخص نیست.
 
طرح استفاده اجباری از ماسک در جمهوری چک
طرح استفاده اجباری از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و بسیاری اماکن در بسته از اول ماه سپتامبر در جمهوری چک مجددا اعمال می شود. دولت با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید و احتمال در پیش رو بدون یک پاییز سخت این قانون را اعمال کرده است.
 
شیوع کرونا در بین نیروهای آلمانی مستقر در عراق
در یک عملیات ارتش آلمان در شمال عراق 6 نیروی آلمانی به کرونا مبتلا شدند. این نیروها قرار است به سرعت به کشور باز گردند. همچنین از افرادی که با این نیروها ارتباط نزدیک داشته اند تست کرونا گرفته شده است.

ارتش آلمان به عنوان بخشی از عملیات مبارزه با داعش در شمال عراق مستقر است.
 
جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی
جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که کرونا همچنان در اروپا افراد بیشتری را مبتلا می کند و تا به حال در اسپانیا 382142 نفر به کرونا مبتلا شده و 28646 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 319197 نفر به کرونا مبتلا شده و 41369 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 254235 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 35400 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 226686 نفر به کرونا مبتلا شده و 9296 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 219029 نفر به کرونا مبتلا شده و 30429 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
 

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ ۸۳ هزار تست روزانه

وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ هزار و ۳۱۸ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۲۶۳ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند.

کرونا در جهان| بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی در جهان تا امروز / ثبت بیش از 1300 قربانی در آمریکا طی 24 ساعت

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 82 هزار و 318 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1263 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 20 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 5 میلیون و 882 هزار و 420 تست گرفته شده که 251805 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 6016 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: نتایج امروز به طور متوسط مبتلایان 10 روز گذشته را نشان می دهد. اگر مصمم باشیم می توانیم قدرت ویروس را از بین ببریم.


منبع:
ایسنا / بیش از ۷۸۴ هزار نفر قربانی کرونا در جهان تا امروز
2.تسنیم / ابتلای ۵۵۰۰ نفر دیگر در مکزیک به ویروس کرونا
3.تسنیم / آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه/ ۸۳ هزار تست روزانه
4.فارس / ثبت بیش از 1300 قربانی در 24 ساعت؛ تلفات کرونا در آمریکا به مرز 172 هزار نفر رسید
5.تسنیم / کرونا در اروپا|از کاهش چشمگیر صادرات خودرو در آلمان تا پیش بینی موج دوم سخت در اسپانیا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما