کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان/ افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه و مکزیک

شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر رسیده و مرگ ۸۱۷ هزار و ۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.
سه‌شنبه، 4 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان/  افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه و مکزیک
به گزارش راسخون؛ شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر رسیده و مرگ ۸۱۷ هزار و ۵ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. همچنین بنا بر تازه‌ترین آمارها ۱۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۳۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۶۳۴ هزار و ۱۵۲ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۵۷۲ هزار و ۴۳۴ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۷۱۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۷ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۴۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۳۶ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۱۷ هزار و ۵ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۵.۹ میلیون مبتلا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشورهایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۹۱۵ هزار و ۶۳۰ مبتلا، ۱۸۱ هزار و ۱۱۴ قربانی

 ۲. برزیل سه میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۱۷ مبتلا، ۱۱۵ هزار و ۴۵۱ قربانی

 ۳. هند سه میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۲۳ مبتلا، ۵۸ هزار و ۵۴۶ قربانی

 ۴. روسیه ۹۶۱ هزار و ۴۹۳ مبتلا،  ۱۶ هزار و ۴۴۸ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۶۱۱ هزار و ۴۵۰ مبتلا، ۱۳ هزار و ۱۵۹ قربانی

 ۶. پرو ۶۰۰ هزار و ۴۳۸ مبتلا، ۲۷ هزار و ۸۱۳ قربانی

 ۷. مکزیک ۵۶۳ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ۶۰ هزار و ۸۰۰ قربانی

 ۸. کلمبیا ۵۵۱ هزار و ۶۹۶ مبتلا، ۱۷ هزار و ۶۱۲ قربانی

 ۹. اسپانیا ۴۲۰ هزار و ۸۰۹ مبتلا، ۲۸ هزار و ۸۷۲ قربانی

۱۰. شیلی ۳۹۹ هزار و ۵۶۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۹۱۶ قربانی

پس از آن ایران با ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ مبتلا و ۲۰ هزار و ۷۷۶ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.

سپس کشورهای آرژانتین با ۳۵۰ هزار و ۸۶۷ مبتلا، انگلیس با ۳۲۶ هزار و ۶۱۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۰۸ هزار و ۶۵۴ مبتلا، بنگلادش با ۲۹۷ هزار و ۸۳ مبتلا، پاکستان با ۲۹۳ هزار و ۲۶۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۰ هزار و ۲۹۸ مبتلا، ترکیه با ۲۵۹ هزار و ۶۹۲ مبتلا، فرانسه با ۲۴۴ هزار و ۸۵۴ مبتلا، آلمان با ۲۳۶ هزار و ۱۱۷ مبتلا، عراق با ۲۰۷ هزار و ۹۸۵ مبتلا، فیلیپین با ۱۹۴ هزار و ۲۵۲ مبتلا، اندونزی با ۱۵۵ هزار و ۴۱۲ مبتلا، کانادا با ۱۲۵ هزار و ۶۴۷ مبتلا، قطر با ۱۱۷ هزار و ۲۶۶، بولیوی با ۱۱۰ هزار و ۱۴۸ مبتلا، اکوادور با ۱۰۸ هزار و ۲۸۹ مبتلا، اوکراین با ۱۰۶ هزار و ۷۵۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۴ هزار ۹۰۲ مبتلا و سرزمین های اشغالی با ۱۰۴ هزار و ۴۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 

قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱۷۷ هزار نفر عبور کرد

 
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۳۸ هزار و ۳۸۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۴۴۷ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۷۷ هزار و ۲۴۸ نفر برسد.

مقایسه آمار جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تاحدودی کاهش داشته است و تعداد فوتی‌های این ویروس ناشناخته در این کشور نیز بعد از چندین روز پیاپی به زیر هزار مورد رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کرونا را در آمریکا پنج میلیون و ۹۱۵ هزار و ۶۳۰ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۸۱ هزار و ۱۱۴ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۳ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۶۷۶ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۱۱ هزار و ۸۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۵ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۵۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
 

کرونا در اروپا: عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کرونا همچنان در اروپا در حال پیشرفت است

 
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

کرونا و عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن همچنان در اروپا در حال پیشرفت است و مسائل و مشکلات زیادی را در این اتحادیه ایجاد کرده است.

پیش بینی رکود اقتصادی بالا در فرانسه
دولت فرانسه هم صرف نظر از بهبود نسبی اوضاع اقتصادی در هفته های اخیر با  توجه به کاهش محدودیت ها انتظار تداوم یک رکود اقتصادی شدید را دارد. وزیر اقتصاد فرانسه از کاهش تولید ناخالص ملی حدودا 11 درصدی در سال 2020 خبر داده است.

وی تاکید کرد، با وجود اینکه در ماه های می و ژوئن بهبودی در وضعیت اقتصاد وجود داشته است اما تا اواخر سال جاری میلادی همچنان ناامنی های دیگری بخصوص با توجه به مسائل برگزیت، انتخابات آمریکا و مسائل مربوط به چین وجود دارد. به گفته وی همه این مسائل تجارت جهانی و رشد فرانسه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تولید ناخالص ملی دومین اقتصاد ملی اروپا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی  به دلیل بحران کرونا یک رکود 13.8 درصدی را تجربه کرد.
 
تشدید حضور نیروهای امنیتی در راه آهن‌های آلمان برای نظارت بر اجرای محدودیت‌ها
راه آهن آلمان هم برای نظارت بهتر بر پایبندی مسافران به استفاده از ماسک نیروهای امنیتی خود در این مناطق را افزایش داده است.
 
درخواست جانسون از اولیا برای فرستادن فرزندان به مدارس
"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم ازوالدین درخواست کرده که ماه آینده فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. به گفته جانسون این  از تعهدات اخلاقی دولت است که دوباره مدارس را باز کند.

مدارس انگلیس بیش از 5 ماه هستند که در دوران کرونا تعطیل است.

"جولیا تیموشنکو"، نخست وزیر سابق اوکراین هم به کرونا مبتلا شده است. وضعیت جسمی وی بر اساس خبرهای رسمی منتشر شده بحرانی است. گفته می شود که این بیماری به برخی از اعضای خانواده وی هم سرایت کرده است.

تشدید مناقشات داخلی بر سر مسئله پناهندگان در ایتالیا به دلیل بحران کرونا
افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا سبب شده تا مناقشات داخلی بر سر مسئله پناهندگان و خطرات شیوع کرونا از طرف این قشر در عرصه سیاست داخلی ایتالیا بالا گیرد.

حدود چهار هفته قبل از انتخابات منطقه ای در هفت منطقه از بیست منطقه ایتالیا که در 20 سپتامبر برگزار می شود مناقشات سیاسی داخلی درباره مهاجران غیر قانونی و خطر شیوع کرونا از طرف این گروه ها شدت گرفته است.

"نلو موسومسی"، رئیس منطقه ای سیسیل ایتالیا صبح یکشنبه حکمی را صادر کرد که بر اساس آن کلیه مراکز پذیرش مهاجران در این منطقه باید تا دوشنبه شب تعطیل شوند.

موسومسی دلیل این اقدام خود را خطراتی دانسته که از طرف مهاجران برای مردم منطقه ایجاد می شود. در هفته های اخیر تست کرونای بیش از 70 مهاجر در جزیره سیسیل و لمپدوسا در ایتالیا مثبت شده بود.

این اقدام دولت منطقه ای سیسیل با انتقاد شدید دولت مرکزی ایتالیا مواجه شده و وزارت کشور ایتالیا در رم اعلام کرده که فرمان موسومسی بی ربط است، چرا که سیاست مهاجران مسئله ای مربوط به دولت مرکزی و نه مدیریت و مسئولان منطقه ای است. هم زمان این وزارتخانه برای رفع مناقشات  در این راستا تلاش می کند.
 

شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۷ هزار و ۲۸۲ نفر رسید

 
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۷ هزار و ۲۸۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلا به کرونا خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در امارات به ۳۷۶ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.
 

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک

 
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد: بیش از 3541 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده و 320 نفر دیگر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

بر این اساس تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک به 563705 نفر و تعداد فوتی ها نیز به 60800 نفر رسیده است.

دولت مکزیک بارها هشدار داده است که تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا احتمالا بسیار بیشتر از آمارهای رسمی است.
 

افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه

 
کرونا در جهان| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

در شرایطی که تعداد کل افراد آلوده شده به ویروس کرونا در سراسر روسیه، به بیش از ۹۶۱ هزار نفر رسیده، حدود ۷۷۳ هزار نفر بهبود یافته، ۱۶ هزار و ۵۰۰ بیمار جان باخته‌ و بیش از ۳۴ میلیون آزمایش انجام شده است.

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در تمامی مناطق این کشور، طی یک روز گذشته ۴ هزار و ۷۴۴ نفر افزایش یافت و بدین ترتیب تعداد کل موارد آلودگی به این عفونت در روسیه، به ۹۶۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در روسیه نیز طی این مدت،  ۶۵ نفر افزایش یافت و در مجموع، تاکنون ۱۶ هزار و ۴۴۸ نفر بر اثر این عفونت جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار آزمایش برای تشخیص عفونت ویروس کرونا در این کشور انجام شده که ۲۴۷ هزار نفر تنها طی ۲۴ ساعت گذشته، مورد آزمایش قرار گرفتند.

در حال حاضر ۲۱۷ هزار و ۷۳۹ نفر به دلیل مشکوک بودن به آلودگی به این عفونت، تحت نظارت پزشکی قرار دارند.


منبع:
1. شهر آرا نیوز/ آمار جهانی کرونا تا ۴ شهریور| ۲۳ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
2. مشرق نیوز/ قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۱۷۷ هزار نفر عبور کرد
3. تسنیم/ کرونا در اروپا| از پیش‌بینی رکود اقتصادی در فرانسه تا رسیدن ظرفیت‌ تست‌گیری در آلمان به مرز قرمز
4. مهر/ همزمان با افزایش فوتی ها؛ شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۶۷ هزار و ۲۸۲ نفر رسید
5. تسنیم/ افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در مکزیک
6. همشهری آنلاین/ آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان | افزایش چشمگیر ابتلا در روسیه | اسامی استان‌های قرمز ایران


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.