شروع دور تازه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا / اوضاع ایالت کالیفرنیا متشنج شد

دور جدید تظاهرات بر ضد نژادپرستی روز جمعه با حضور ده‌ها هزار معترض در خیابان‌های واشنگتن برگزار خواهد شد.
جمعه، 7 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
شروع دور تازه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا / اوضاع ایالت کالیفرنیا متشنج شد
به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالان ضد نژادپرستی در پایتخت آمریکا برای برگزاری تظاهرات تازه در این شهر فراخوان صادر کردند.

دور تازه تظاهرات در واشنگتن دی سی قرار است با شعار «زانویت را از روی گردن من بردار» برگزار شود. تظاهرات ضدنژادپرستی در پایتخت آمریکا همزمان با سالگرد سخنرانی تاریخی مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش ضد نژادپرستی و با حضور ده‌ها هزار آمریکایی آغاز خواهد شد.

معترضان ضد نژادپرستی قرار است روز جمعه تظاهرات گسترده‌ای را در پایتخت آمریکا به راه انداخته تا به این وسیله خشم و عصبانیت خود را نسبت به تیراندازی به یک جوان سیاهپوست از سوی پلیس این کشور به نمایش بگذارند.

روز یکشنبه پلیس کنوشا در ویسکانسین به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله با نام «جیکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود چندین بار شلیک کرد. آخرین اخبار از وضع سلامت این جوان سیاه پوست حاکی از آن است که او برای همیشه فلج شده است.

همزمان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ تقریبا ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی و حدود ۲۰۰ نیروی اجرایی فدرال از جمله نیرو‌های اف‌بی‌آی و مارشال‌های آمریکا را به ایالت ویسکانسین اعزام کرده تا به سرکوب ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی به یک جوان سیاه پوست در این شهر به راه افتاده است، کمک کنند.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال به دلیل اعتراضات مردم به کنوشا اعزام شده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه چهارشنبه در این خصوص گفت: «بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال برای کمک به نیرو‌های انتظامی محلی به منظور مقابله با شورش‌ها و ناآرامی‌ها اعزام شده‌اند.»
 

تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید

همزمان با سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در آخرین شب نشست ملی مجمع انتخاباتی حزب جمهوریخواه، صدها نفر از معترضان آمریکایی با تجمع مقابل کاخ سفید علیه نژادپرستی و سیاستهای دولت واشنگتن دست به تظاهرات زدند.
 
شروع دور تازه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا / اوضاع ایالت کالیفرنیا متشنج شد

براساس گزارش تلگراف، درحالیکه ترامپ در سخنرانی خود پذیرش دعوت حزب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد معترضان در مقابل کاخ سفید شعارهایی علیه وی سر دادند و خواستار کناره گیری وی از قدرت شدند. 

براساس این گزارش، معترضان با خشم و عصبانیت شعار می‌دادند، «ترامپ/پنس همین الان کناره گیری کنید». 

یکی از معترضان به خبرگزاری فرانسه گفته: ترامپ و مایک پنس هیچ کاری انجام نخواهند داد چرا که آنها رنگین پوست نیستند که در خیابان هدف تیراندازی قرار بگیرند.

تظاهرات ضدنژاد پرستی در حالی مقابل کاخ سفید برگزار شد که چند صد متر آنطرف‌تر در بخش جنوبی محوطه کاخ سفید، ترامپ در حال تعریف از خود و سیاستهای دولتش برای پذیرفتن نامزدی حزب بود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ترامپ طی سخنرانی یک ساعت و نیمه در این مراسم، از دستاویزهای متعددی برای جمع کردن رأی استفاده کرد، از مبارزه با ویروس «کووید۱۹» گرفته تا اعزام اولین فضانورد به سیاره مریخ!

وی همچنین در ادامه تلاش‌ها برای تخریب «جو بایدن» رقیب انتخاباتی خود از حزب دموکرات، با بیان اینکه این ماراتن ریاست‌جمهوری مهمترین انتخابات در تاریخ آمریکاست، گفت مردم باید بین نجات دادن رؤیای آمریکایی (دولت خودش) و تسلیم شدن در برابر جریان رادیکال که افسار آشوب‌طلبان، طغیان‌گران و مجرمان خشن را باز می‌گذارد، یکی را انتخاب کنند.

تظاهرات علیه نژادپرستی از زمان قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست به دست یک پلیس سفیدپوست در سرتاسر آمریکا شروع شد و خیلی زود به تظاهرات علیه دولت و سیاستهای وی نیز منجر شد. 

مواضع ترامپ علیه معترضان مسالمت جو باعث خشم بیشتر معترضان شد و دامنه آن را گسترده‌تر کرد. دولت آمریکا برای مهار اعتراضات در چندین ایالت این کشور از نیروهای ویژه ارتش هم کمک گرفت با این حال اعتراضات در برخی از ایالتها از جمله ایالت اورگن و ویسکانسین همچنان ادامه دارد.
 

اوضاع ایالت کالیفرنیا متشنج شد

صدها نفر از مردم در شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا برای حمایت از معترضان در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین آمریکا، به خیابان آمدند
 
این اعتراضات در پی تیراندازی پلیس به سمت یک شهروند سیاه پوست شکل گرفت
 

انتقام ترامپ از مردم کالیفرنیا

مایلز تیلر، مقام سابق دولت ترامپ گفت: رئیس جمهور گفت: به مردمی که زندگی و خانه آنها در آتش سوزی‌های گسترده کالیفرنیا سوخته کمکی نکنید و بودجه این شهر را نیز قطع کنید چون آنها در [انتخابات] طرفدار من نبودند! 
 


منبع
1.باشگاه خبرنگاران جوان / پایتخت آمریکا برای دور تازه اعتراضات ضدنژادپرستی آماده می‌شود
2.فارس / تظاهرات ضدترامپ در مقابل کاخ سفید
3.آخرین خبر / اوضاع ایالت کالیفرنیا متشنج شد
4.آخربن خبر / انتقام ترامپ از مردم کالیفرنیا


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.