کرونا در جهان|ابتلای بیش از ۲۵ میلیون و۶۳۷ هزار نفر به کرونا/ بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۲۵ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده است.
سه‌شنبه، 11 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
کرونا در جهان|ابتلای بیش از ۲۵ میلیون و۶۳۷ هزار نفر به کرونا/ بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی
به گزارش راسخون؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ورلداُمتر روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. بنا بر تازه‌ترین آمارها، ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان ۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۸۷۴ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی ۶ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۷۲۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۱ هزار و ۱۴۵ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۸ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۶۰ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۷ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۸۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۵۴ هزار و ۷۷۲ نفر معادل ۵ درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۲ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر ۳ کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم کشورهایی هستند که بالای ۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین براساس داده‌های رسمیِ کشورها پس از ایالات متحده آمریکا ۳ کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا ۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۹۶ مبتلا، ۱۸۷ هزار و ۷۳۶ قربانی

 ۲. برزیل ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۱۲۱ هزار و ۵۱۵ قربانی

۳. هند ۳ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۱۶۶ مبتلا، ۶۵ هزار و ۴۳۵ قربانی

 ۴. روسیه ۹۹۵ هزار و ۳۱۹ مبتلا،  ۱۷ هزار و ۱۷۶  قربانی

 ۵. پرو ۶۵۲ هزار و ۳۷ مبتلا، ۲۸ هزار و ۹۴۴ قربانی

 ۶. آفریقای جنوبی ۶۲۷ هزار و ۴۱ مبتلا، ۱۴ هزار و ۱۴۹ قربانی

 ۷. کلمبیا ۶۱۵ هزار و ۱۶۸ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۶۳ قربانی

۸. مکزیک ۵۹۹ هزار و ۵۶۰ مبتلا، ۶۴ هزار و ۴۱۴ قربانی

۹. اسپانیا ۴۶۲ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۲۹ هزار و ۹۴ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۱۷ هزار و ۷۳۵ مبتلا، ۸۶۶۰ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۱۱ هزار و ۷۲۶ مبتلا، ایران با ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ مبتلا، انگلیس با ۳۳۵ هزار و ۸۷۳ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۵ هزار و ۷۷۲ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۲ هزار و ۹۹۶ مبتلا، پاکستان با ۲۹۶ هزار و ۱۴۹ مبتلا، فرانسه با ۲۸۱ هزار و ۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۷۰ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۶۹ هزار و ۲۱۴ مبتلا، آلمان با ۲۴۴ هزار و ۷۹۲ مبتلا، عراق با ۲۳۴ هزار و ۹۳۴ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۰ هزار و ۸۱۹ مبتلا، اندونزی با ۱۷۴ هزار و ۷۹۶ مبتلا، کانادا با ۱۲۸ هزار و ۹۴۸ مبتلا، اوکراین با ۱۲۱ هزار و ۲۱۵ مبتلا، قطر با ۱۱۸ هزار و ۷۷۸ مبتلا، بولیوی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۸ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۱۱۶ هزار و ۵۹۶ مبتلا، اکوادور با ۱۱۳ هزار و ۷۶۷ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۵ هزار و ۸۷۲ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.


آمریکا همچنان در صدر جدول  آمار قربانیان کرونا در جهان

 

صفحه اینستاگرام ویدئو کاست درباره آمار واقعی کرونا در آمریکا نوشت: اخیرا بی‌بی‌سی فارسی در گزارش‌های متعددی درباره آمار کرونا در ایران تشکیک کرد آنها مدعی‌اند مقامات ایرانی بخاطر حضور مردم در انتخابات، اعلام شیوع ویروس کرونا را به تاخیر انداختند.

این در حالی است که تحریم‌های آمریکا مانع خرید کیت تست کرونا توسط ایران بود و ظرف 24 ساعت از دریافت کیت از سازمان بهداشت جهانی اولین مورد کرونا رسما اعلام شد این اعلام، بر خلاف فضاسازی رسانه‌ای، دو روز پیش از انتخابات اسفند مجلس صورت گرفت.

اما گزارش اخیر نیویورک تایمز می‌گوید طبق بررسی‌ها آمار مرگ بر اثر کرونا در آمریکا با آمار رسمی اختلاف زیادی دارد این نتیجه با مقایسه روند مرگ و میر طبیعی در بازه زمانی مشابه در سال‌های قبل حاصل شده مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، آژانسی وابسته به وزارت بهداشت و خدمات بهداشتی آمریکا است این مرکز در این بازه زمانی مرگ 146,254 نفر را بر اثر کرونا گزارش کرده

بررسی نیویورک تایمز آمار واقعی در همین بازه زمانی را 200,700 نفر نشان می‌دهد در حالی که هنوز آمار رسمی دولت به عدد 200 هزار کشته نرسیده است با این وجود، ایالات متحده بالاترین آمار ابتلا و مرگ کرونایی را دارد.


شمار مبتلایان به کرونا در امارات از ۷۰ هزار نفر عبور کرد

 
کرونا در جهان|ابتلای بیش از ۲۵ میلیون و۶۳۷ هزار نفر به کرونا/ بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که موارد جدیدی از ابتلاء به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

بر این اساس، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۷۰ هزار و ۲۳۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت امارات همچنین از ثبت چند فوتی دیگر در نتیجه ابتلاء به کرونا خبر داد.

طبق اعلام این وزارتخانه، در حال حاضر شمار فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا در امارات به ۳۸۴ نفر رسیده است.

افزایش روز افزون شمار مبتلایان به کرونا در امارات در حالی است که این کشور در ابتدای شیوع ویروس مذکور تلاش می‌کرد تا آمار مبتلایان خود را پنهان سازد.
 

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

 
کرونا در جهان|ابتلای بیش از ۲۵ میلیون و۶۳۷ هزار نفر به کرونا/ بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: طی 24 ساعت گذشته 110 هزار و 102 تست کرونا گرفته شده که از بین آنها 1587 نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و 44 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع 7 میلیون و 138 هزار و 492 تست گرفته شده که 270133 نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین 6370 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: امروز به بالاترین تست روزانه دست پیدا کردیم. بیش از 110 هزار تست گرفته شد. ناراحتی از تعداد جان باختگانمان را کلمات نمی توانند ادا کنند.


منبع: 
1. همشهری آنلاین/ جدیدترین آمار جهانی کرونا | بهبود وضعیت ایران در رده‌بندی کشورهای کرونایی
2. مهر/ در سایه افزایش فوتی ها؛ شمار مبتلایان به کرونا در امارات از ۷۰ هزار نفر عبور کرد
3. مشرق نیوز/ آیا آمریکا آمار واقعی قربانیان کرونا را کتمان می‌کند؟+فیلم
4. تسنیم/ آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/بالاترین تعداد تست روزانه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.