سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال

دیدار تیم‌های پرسپولیس ایران و النصر عربستان با پیروزی دراماتیک سرخپوشان ایرانی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید. بشار رسن هافبک پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن بازی النصر عربستان انتخاب شد. با توجه به تعویق مسابقات در منطقه شرق آسیا چهره فینالیست دوم ماه بعد مشخص خواهد شد. بازی‌های این منطقه از 18 نوامبر(28 آبان) آغاز و بازی فینال لیگ قهرمانان روز 19 ماه دسامبر(29 آذر) در پایان سال 2020 برگزار می‌شود.بر این اساس تیم فوتبال پرسپولیس فینالیست منطقه غرب قاره 77 روز تا برگزاری مسابقه فینال و تقابل با نماینده شرق آسیا انتظار خواهد کشید.
يکشنبه، 13 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
به گزارش راسخون، در جریان مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران از ساعت ١٨:٣٠ در ورزشگاه جاسم بن‌حمد شهر دوحه به مصاف النصر عربستان رفت که این دیدار  در ٩٠ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ادامه بازی در دو وقت ١۵ دقیقه‌ای ادامه پیدا کرد و باز هم با تساوی یک یک به پایان رسید تا ضیافت پنالتی‌ها برنده بازی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی این پرسپولیس بود که با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و تیم پر مهره النصر را حذف کرد و به فینال رسید.


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 


نیمه اول:
برای النصر در نیمه نخست عبدالرزاق حمدالله در دقیقه ٣۶ از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در ادامه مهدی عبدی در دقیقه ۴٣ برای پرسپولیس گلزنی کرد.

در ١۵ دقیقه نخست این دیدار، با وجود این که زرد پوشان النصر سعی داشتند با اتکا به ستاره‌هایی که در اختیار داشتند، بر بازی مسلط شوند روی دروازه پرسپولیس موقعیت گل ایجاد کنند اما عملکرد قرمزپوشان زمین اجازه نداد آن‌ها فرصت گل آن‌چنانی خلق کنند. زرد پوشان النصر در دقایق ابتدایی نیمه نخست دو کرنر به دست آوردند که با هوشیاری پرسپولیسی‌ها نتتواستند از دو کرنر به خوبی استفاده کنند. 

در این میان شاگردان گل‌محمدی هم سعی داشتند با طراحی حملاتی دروازه النصر را با خطر روبه‌رو کنند، که موفق نبودند. 

در ١۵ دقیقه دوم نیمه نخست، النصری‌ها عملکرد بهتری ارائه کردند با در اختیار گرفتن توپ و میدان، سعی داشتند روی دروازه پرسپولیس فشار بیاورند. 

در دقیقه ١٨ بشار رسن که پشت محوطه جریمه النصر صاحب توپ شده بود سعی کرد با یک شوت محکم دروازه را باز کند، اما توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه ٢۶ حرکتی که احسان پهلوان از سمت چپ انجام داد، مهدی عبدی را درون محوطه جریمه النصر صاحب توپ کرد اما ضربه این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٢٩ روی یک ارسال توپ روی سر حمدالله فرود آمد اما ضربه سر این مهاجم مراکشی از بالای دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

در دقیقه ٣۵ خالد الغنام با دخالت بشار رسن نقش بر زمین شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. در ادامه عبدالرزاق حمدالله با استفاده از این فرصت در دقیقه ٣۶ با یک ضربه چیپ دروازه پرسپولیس را باز کرد.

در دقیقه  ۴٣ توپگیری وحید امیری و در ادامه ارسال بشار رسن روی دروازه النصر فرصت خوبی برای مهدی عبدی ایجاد کرد و این بازیکن با یک ضربه سر گل تساوی را برای پرسپولیس به ثمر رساند.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال

نیمه دوم:
در آغاز نیمه دوم بازی، روی یک خطا پشت محوطه جریمه پرسپولیس، زرد پوشان النصر صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند و در ادامه عبدالرزاق حمدالله با یک ضربه پای راست دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و در ادامه این فرصت از دست رفت.

در دقیقه ۶٠ احمد نوراللهی حرکتی را از سمت چپ انجام داد و با ارسال توپ روی دروازه النصر فرصت بسیار خوبی برای بشار رسن ایجاد کرد اما شوت این بازیکن بعد از برخورد به مدافع حریف، راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه ٧٢ عبدالرزاق حمدالله درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و با یک شوت پای راست دروازه را هدف قرار داد اما توپ او راهی اوت شد.

در دقیقه ٧۶ اسامه الخلف در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس نقش بر زمین شد تا داور یک ضربه ایستگاهی به سود النصر اعلام کند. در ادامه ارسال توپ روی دروازه حمدالله در فرصت بسیار خوبی قرار داد اما ضربه سر این بازیکن به اوت رفت.

در دقیقه ٧٨ ارسال حرکت خوب سعید آقایی و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه النصر توپ را به کنعانی‌زادگان رساند و این بازیکن نیز قصد داشت با یک ضربه برگردان دروازه را هدف قرار دهد که در این کار ناموفق بود. 

در دقیقه ٨٣ مارتینز پشت محوطه جریمه پرسپولیس یک شوت محکم روانه دروازه پرسپولیس کرد اما توپ او به اوت رفت.

وقت اضافه اول:
در دقیقه ٩٣ احمد یحیی با حرکت پشت محوطه جریمه پرسپولیس با یک ضربه پای چپ دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد اما شوت او راهی اوت شد.

 در دقیقه ٩٩ مارتینس با استفاده از یک ضربه ایستگاهی توپ را روی دروازه پرسپولیس فرستاد اما در ر آنها با واکنش خوب لک این فرصت از دست رفت. 

در دقیقه ١٠٣ احسان پهلوان در میانه زمین روی عبدالرحمن الدوسری مرتکب خطا شد و داور با نشان دادن کارت زرد دوم او را اخراج کرد تا پرسپولیس ١٠ نفره کار را دنبال کند.

وقت اضافه دوم:
در آغاز وقت اضافه دوم پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد و با حرکت بسیار خوب سیامک نعمتی این فرصت را داشت که دروازه النصر را باز کند اما شوت او با دخالت مایکون راهی کرنر شد.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 

پنالتی:
در ضربات پنالتی بازی تیم فوتبال  پرسپولیس با نتیجه ۵ به ٣ به برتری رسید و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.

پنالتی‌های پرسپولیس را کنعانی‌زادگان، سیامک نعمتی، میلاد سرلک، شجاع خلیل‌زاده و علی شجاعی به گل تبدیل کردند.

برای النصر نیز عبدالله مادو، گونزالو مارتینس، عبدالرحمن عبید، در پنالتی‌ها گلزنی کردند و مایکون نیز پنالتی‌اش را از دست داد.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن (٩٨ مهدی شیری)،  محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی (٩۵ میلاد سرلک)، کمال کامیابی‌نیا، احسان پهلوان، مهدی عبدی (٩۵ آرمان رمضانی)، وحید امیری، سعید آقایی (١١۴ علی شجاعی) و سیامک نعمتی.

ترکیب النصر: برد جونز، سلطان الغنام (٧٠ اسامه الخلف)، عبدالله مادو، عبدالرزاق حمدالله، عبدالله الخبیری (٨٩ مختار علی)، مایکون پریرا، عبدالمجید الصلیهم، گونسالو مارتینس، عوض خمیس، عبدالفتاح عشیری ( ٩٨ عبدالرحمن الدوسری ) و خالد الغنام (۴۶ احمد یحیی).
 

بشار رسن بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و النصر شد


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
 دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان که از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر برگزار شد با برتری پرسپولیس در ضربات پنالتی و صعود این تیم به فینال همراه شد.

کمیته مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در پایان این بازی، بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس را به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب کرد.
 

کارشناس داوری دیدار پرسپولیس و النصر


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
سه کارشناس داوری معتقدند داور سنگاپوری عملکرد خوبی را در دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان پشت سر گذاشت.

 دیدار پرسپولیس ایران و النصر عربستان با نتیجه یک بر یک به پایان رسید تا این نماینده ایران باشد که با برتری در ضربلت پنالتی فینالیست این فصل لیگ قهرمانان آسیا باشد. حیدر سلیمانی، حسین عسگری و نوید مظفری در خصوص قضاوت محمدتقی الجعفری، داور سنگاپوری نظرات متفاوتی داشتند.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 

اخراج احسان پهلوان
حسین عسگری: با توجه به کم شدت بودن ضربه کارت زرد دوم کافی و اخراج پهلوان درست بود.

نوید مظفری: تصمیم داور درست بود.

حیدر سلیمانی: کارت زرد دوم به درستی نشان داده شد و داور بهترین تصمین را گرفت.

برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس بعد از ضربه آزاد حمدالله
حسین عسگری: خطا نبود.

نوید مظفری: تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود.

حیدر سلیمانی: عبدی توپ را ندید و ادامه بازی درست بود.
 
پنالتی رخ داده روی خالد و به ثمر رسیدن گل اول النصر
حسین عسگری: خطا به درستی اعلام شد و رسن دست بازیکن حریف را گرفت.

نوید مظفری: پنالتی درست بود.

حیدر سلیمانی: رسن دست بازیکن النصر را گرفت و پنالتی درست بود.
 
برخورد وحید امیری با بازیکن حریف قبل از گل اول پرسپولیس
حسین عسگری: امیری توپ را زد و خطایی رخ نداد.

نوید مظفری: خطا نبود و گل پرسپولیس درست بود.

حیدر سلیمانی: امیری خطایی نکرد و گل درست بود.


اظهارات سرمربی النصر بعد از باخت به پرسپولیس و حذف از آسیا


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
سرمربی تیم فوتبال النصر عربستان گفت: ما نتیجه بازی با پرسپولیس را نبردیم، اما از لحاظ رشادت و جنگندکی برنده بودیم.

روی ویتوریا، سرمربی تیم فوتبال النصر عربستان در نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس اظهارات زیر را مطرح کرد:

* این یک بازی دشوار برای هر دو تیم بود. هر دو تیم موقعیت‌های فراوانی داشتند و این فوتبال است.

* به بازیکنانم تبریک می‌گویم که نمایش خیلی خوبی از خود به جای گذاشتند ولی نتوانستیم کار را به پایان برسانیم.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 

* ما به زمان احتیاج داریم تا از این بازی‌ها درس بگیریم. این تیم قدرتمندی است که می‌تواند با در کنار هم بودن آینده درخشانی داشته باشد. ما این بازی را نبردیم، اما از لحاظ رشادت و جنگندکی برنده بودیم.

* هدف ما پیروزی در بازی بعدی است. می‌خواهیم استراحت کنیم. هر دو تیم اینجا سه روز یک بار بازی کردند و تمام توان خود را در زمین بازی ارائه دادند. هر دو تیم شایسته حضور در این آخرین بازی بودند.

* اگر تصمیم با من بود، به هیچ‌وجه تیم‌ها را مجبور به بازی سه روز در میان نمی‌کردم.
 

گل‌محمدی: باور پیروزی را در چهره تک‌تک بازیکنانم می‌دیدم/ از حیثیت مردم دفاع کردیم


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از صعود تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا از بازیکنان تیمش و مادران ایران زمین تشکر کرد.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شنبه شب در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر النصر و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی خیلی سخت و نفس‌گیری بود. خدا را شکر که برنده شدیم. خیلی نمی‌توانم درباره بازی صحبت کنم چون دوست دارم این‌جا از خیلی‌ها تشکر کنم. از همه هواداران‌مان که حمایت کردند و همیشه پشتیبان ما بودند. از همه مادران ایران زمین به خصوص مادر آل‌کثیر که می‌دانم خیلی دوست داشت فرزندش را در این بازی ببیند، تشکر می‌کنم. به همه‌شان این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گویم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. بازیکنان واقعا در این دوره و با تمام مشکلاتی که داشتند بزرگی کردند. دویدند و جنگیدند و غیرت و شرف گذاشتند و از حیثیت مردم دفاع کردند و آبروداری کردند. فقط دوست دارم از همه تشکر کنم. همه کسانی که دل‌شان با تیم بود، کسانی که دوست داشتند این تیم به فینال برود و خیلی‌ها هم دوست نداشتند این اتفاق برای ما رخ بدهد. در هر صورت خیلی خوشحالیم و به امید خدا که بتوانیم قهرمان بشویم.

او در پاسخ به این پرسش که چطور توانست به تیمش را بعد از ۱۰ نفره شدن نیرو بدهد هم توضیح داد: ما به این پروزی باور داشتیم. باور داشتیم که می‌توانیم به فینال راه پیدا کنیم. این باور را در چهره تک‌تک بازیکنانم می‌دیدم. اتفاقی هم که امروز برای ما به خاطر آل‌کثیر افتاد، انگیزه ما را دوچندان و چند برابر کرد. این نقطه عطفی بود که انگیزه بیش‌تری برای بازی کردن پیدا کنیم. برابر تیمی بازی کردن که قوی بازی می‌کرد و با توجه به مشکلاتی که هم قبل از آمدن به اینجا داشتیم و هم مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها انگیزه بازیکنان نه تنها کم نشد که بیش‌تر هم شد. بازیکنان ایمان و باورشان برای پیروزی لحظه به لحظه بیش‌تر می‌شد. تنها انگیزه بازیکنان هم شاید شاد کردن دل هواداران بود. در این شرایطی که وجود دارد توانستند به مردم ایران و همه پرسپولیسی‌ها امید بدهند و این خواست و انگیزه واقعا ارزشمند بود. این‌ها قابل ستایش است.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال

سرمربی پرسپولیس اضافه کرد: ما در جلسه فنی بودیم که خبر محرومیت آل‌کثیر را به ما دادند. واقعا یک شوک عجیب و غریب بود. تا به حال چنین چیزی را تجربه نکرده بودیم که دو ساعت قبل از بازی این اتفاق رخ بدهد. این جریمه سنگین شایسته آل‌کثیر نبود چون این خوشحالی را از زمانی که برادرزاده‌اش به دنیا آمده بود به خاطر او انجام می‌داد و در لیگ ایران هم سابقه داشت. این بازی‌ها اولین بازی‌های بین‌المللی آل‌کثیر است. او تا به حال جز در ایران جایی بازی نکرده که بخواهند از خوشحالی او تعبیر نژادپرستانه داشته باشند. به این رای حتما اعتراض خواهیم کرد و به نظر من باید این رای را عوض کنند چون نمی‌شود درباره آینده یک بازیکن این‌قدر راحت تصمیم‌گیری کرد. او جوان خوبی است و باید در این مساله تجدیدنظر انجام دهیم. ما توانستیم از این شوک در جهت ایجاد انگیزه بیش‌تر استفاده کنیم. 


پرسپولیس با دو محروم منتظر حریف فینال


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی مقابل النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، ۷۷ روز در انتظار برگزاری بازی فینال رقابت‌های فصل جاری خواهد بود.

با توجه به تعویق مسابقات در منطقه شرق آسیا چهره فینالیست دوم ماه بعد مشخص خواهد شد. بازی‌های این منطقه از 18 نوامبر(28 آبان) آغاز و بازی فینال لیگ قهرمانان روز 19 ماه دسامبر(29 آذر) در پایان سال 2020 برگزار می‌شود.

بر این اساس تیم فوتبال پرسپولیس فینالیست منطقه غرب قاره 77 روز تا برگزاری مسابقه فینال و تقابل با نماینده شرق آسیا انتظار خواهد کشید.
 

حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست!


سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 
باوجود صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اما حضور این تیم در جام جهانی باشگاه‌ها قطعی نیست.

تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با شکست النصر عربستان راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

پس از این صعود، گمانه‌زنی درباره حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ به وجود آمده که نماینده ایران به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی چین حضور خواهد داشت در حالی که هنوز تصمیم گیری قطعی در این خصوص گرفته نشده است و این گمانه زنی درست نیست.

فیفا میزبانی جام جهانی باشگاه‌ها در دو دوره متوالی را به قطر داد که در سال ۲۰۱۹ نمایندگان آسیا در این مسابقات، السد به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان و تیم الهلال عربستان به عنوان قهرمان آسیا بودند. مسابقات نیز با قهرمانی لیورپول به پایان رسید که نماینده قاره اروپا بود.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 

برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ که دومین میزبانی قطر از این مسابقات به شمار می‌رفت، به دلیل پاندمیک کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرده شاید این دوره از مسابقات در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شود.

به این ترتیب، در صورت برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ در ژانویه ۲۰۲۱ تیم الدحیل به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان در این مسابقات حاضر خواهد بود و نماینده آسیا نیز با مشخص شدن قهرمان انتخاب می‌شود که پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل نماینده شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند برای جام جهانی باشگاه‌ها انتخاب شود. در صورت برگزاری این مسابقات، بایرن مونیخ نیز به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

قرار بود جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ به میزبانی قطر، پس از ۲۰ دوره برگزاری در حالت فعلی، آخرین دوره برگزاری این مسابقات به این شکل (با حضور قهرمان قاره‌ها و نماینده کشور میزبان) باشد و جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی چین و در تاریخ جون و جولای ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰)  برگزار شود، اما هنوز در این خصوص تصمیمی قطعی نشده است.

سیلی پرسپولیس به AFC و عربستان/ سرخ پوشان با دو محروم منتظر حریف فینال
 

با توجه به تعویق بسیاری از تورنمنت‌های سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین برگزاری یورو ۲۰۲۰، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ و مسابقات قهرمانی کونکاکاف در سال ۲۰۲۱، احتمال لغو یا موکول شدن جام جهانی باشگاه‌ها به میزبانی چین به زمان دیگری وجود دارد. از همین‌رو هنوز حضور یا عدم حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه‌ها قطعی نیست.


منبع: 
1. صعود دراماتیک پرسپولیس به فینال/ شاگردان گل‌محمدی ستاره شدند / ایسنا
2. گل‌محمدی: باور پیروزی را در چهره تک‌تک بازیکنانم می‌دیدم/ از حیثیت مردم دفاع کردیم / ایسنا
3. اظهارات سرمربی النصر بعد از باخت به پرسپولیس و حذف از آسیا / مهر
4. بشار رسن بهترین بازیکن دیدار پرسپولیس و النصر شد / مهر
5. حضور پرسپولیس در جام باشگاه های جهان قطعی نیست! / مهر
6. کارشناس داوری دیدار پرسپولیس و النصر / ایسنا
7.پرسپولیس با دو محروم منتظر حریف فینال / مشرق


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما