پرسپولیس به فینال آسیا می رسد؟/ یک گام تا تعبیر رویای شیرین ارتش سرخ

تیم فوتبال پرسپولیس عصر فردا(سه شنبه) یکی از حساس ترین دیدارهای تاریخ باشگاهش را مقابل السد قطر برای رسیدن به فینال در پیش دارد.
دوشنبه، 30 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس به فینال آسیا می رسد؟/ یک گام تا تعبیر رویای شیرین ارتش سرخ
تیم فوتبال پرسپولیس عصر فردا(سه شنبه) یکی از حساس ترین دیدارهای تاریخ باشگاهش را مقابل السد قطر برای رسیدن به فینال در پیش دارد.
 
به گزارش راسخون، پرسپولیس با مربی کروات خود از سال 2015 است که با فوتبال جذاب، روبه جلو و روان خود از هواداران قرمزها دلبری می کند. این تیم در مدت حضور برانکو دیگر دوران سیاه و تیره روزی های خود را به دست فراموشی سپرده است و در فوتبال ایران آقایی می کند.
 
*شاید خوشبین ترین هوادار پرسپولیس نمی توانست تصور کند که بعد از محرومیت این تیم از 2 پنجره نقل و انتقالاتی، این تیم دوباره بتواند روی پای خود بایستد و کمر راست کند چه برسد به رویای حضور در فینال آسیا. برانکو به جای اینکه زانوی غم بغل کند و بهانه بیاورد و از نداشتن بازیکن و نیمکت خالی تیمش شکایت کند، او کار کرد و جنگید و خلاء ستاره هایی چون وحید امیری، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و مهدی طارمی را با جوانهایی مثل حسین پور، الوان زاده و آدام همتی پر کرد.
 
*حالا اما دیگر کسی نمی خواهد تنگدستی ارتش سرخ را روی نیمکت به یاد بیاورد چرا که با بودن برانکو، ماموریت غیرممکن آنها ممکن شده و پرسپولیس برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا فقط یک گام دارد.
 
*پرسپولیس برانکو در بازی رفت مرحله ی نیمه نهایی در ورزشگاه بن حمد دوحه توانست دست به کار بزرگی بزند و با گل دقایق پایانی علی علیپور که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، السد قطر یکی از قدرتهای غرب آسیا را از پیش بردارد. اما برانکو که مرد روزهای سخت است، نیک می داند که اگر بخواهد تیم قدرتمند و پرستاره السد را دست کم بگیرد و تیمش در باد پیروزی بازی رفت بخوابد، تنبیه خواهد شد و نباید دیگر به فکر فینال باشد.
 
*تیم السد از ستاره هایی چون حسن عبدالکریم، گابی فرناندز، جونگ وو یونگ، سالم الهجری، بغداد بونجاح، ژاوی هرناندز و اکرم عفیف سود می برد که می تواند برای هرتیمی خطرناک باشد. دست کم گرفتن حریف و خود را از پیش در فینال دیدن برای پرسپولیس خطرناک تر از سم است.
 
*حالا که پرسپولیس به عنوان نماینده فوتبال ایران در آستانه تاریخ سازی قرار دارد، باید هوشمندانه و با تفکر بازی برگشت را مقابل هواداران خودی انجام دهند. درست است که سد السد با شکست بازی رفت تَرَک برداشته اما هنوز نشکسته. برای فروپاشی و شکست سد السد باید 90 دقیقه ی دیگر جنگید و دوید و از جان مایه گذاشت آن هم با حمایت 100 هزار نفری هواداران در آزادی.
 پرسپولیس به فینال آسیا می رسد؟/ یک گام تا تعبیر رویای شیرین ارتش سرخ
*پرسپولیس برای بازی با السد، حسین ماهینی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و وضعیت امید عالیشاه هم به همین دلیل در هاله ای از ابهام قرار دارد هرچند برانکو این بازیکن را به اردو دعوت کرده است. از طرفی تیم السد هم سعدالدوساری گلر اول خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما هم ژاوی هرناندز کاپیتان و مهندس اسپانیایی میانه میدان خود و هم ابراهیم ماجد مدافع ملی پوش و رهبر خط دفاع این تیم، برای بازی فردا با قهرمان ایران مشکلی نخواهند داشت.
 
*هواداران پرسپولیس حالا که تیمشان به این مرحله رسیده، با رویای حضور در فینال آسیا شبها می خوابند و صبح ها از خواب بیدار می شوند. آنها منتظرند تا هرچه زودتر شب به صبح رسیده و روز موعد فرا برسد. قرمزها حالا برای تعبیر این رویای شیرین تنها 90 دقیقه در پیش دارند اما یک 90 دقیقه ی سخت، پراسترس و تاریخی که می تواند برای فوتبال ایران و تاریخ باشگاه پرسپولیس روز تاریخی و به یادماندنی را رقم بزند.
 
*همه ی هواداران پرسپولیس انتظار یک بازی هوشمندانه، جنگنده و متفکرانه از تیم برانکو انتظار دارند تا با از پیش رو برداشتن تیم السد قطر، به فینال برسند و دیدار نهایی را هم در آزادی به نظاره بنشینند. رویایی بزرگ اما دست یافتنی. به شرطی که اسیر جار و جنجال بازیکنان باتجربه السد قطر نشویم و روی فوتبال خود تمرکز کنیم.
 
*گفتنی است، فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 روز 12 آبان در زمین تیم برتر منطقه شرق آسیا و در تاریخ 19 آبان در زمین تیم برتر منطقه غرب آسیا برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان  مسابقات مشخص شود.
 
سید مجتبی سیدی


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.