برانکو معادلات فوتبالی را به هم زد!

احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: کی روش از موفقیت پرسپولیس عصبانی است

مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: کی روش از موفقیت قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا عصبانی است و به همین دلیل برای او سخت بود که قهرمانی احتمالی این تیم را در آزادی ببیند.
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: کی روش از موفقیت پرسپولیس عصبانی است
مهاجم اسبق پرسپولیس گفت: کی روش از موفقیت قرمزها در لیگ قهرمانان آسیا عصبانی است و به همین دلیل برای او سخت بود که قهرمانی احتمالی این تیم را در آزادی ببیند.
 
احسان خرسندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، در خصوص عملکرد پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، عملکرد برانکو، غیبت کی روش در فینال لیگ آسیا، کمبود بازیکن پرسپولیس، چگونگی ادامه ی لیگ با مصدومیت بازیکنانی چون عالیشاه و انصاری، شایعه حمایت یک طرفه وزارت ورزش و سازمان لیگ از قرمزها و شعار و فحاشی هواداران سپاهان، استقلال و تراکتور به پرسپولیسی ها صحبت کرد که در ادامه می آید:

 
برانکو تمام معادلات فوتبالی را به هم زد!
پرسپولیس برانکو با توجه به شرایط سختی که در آن قرار داشت، در لیگ قهرمانان آسیا خیلی بیشتر از حد انتظار ظاهر شد. تیمی که با این نفرات محدود، امیدی به صعود از گروه خود را نداشت، کاری کرد که همه ی معادلات فوتبالی به هم خورد. فراموش نکنیم، پرسپولیس با شایستگی فینالیست آسیا شد نه با اتفاقات غیرفوتبالی. به هرحال موفقیت در این سطح نمی تواند اتفاقی باشد و برانکو نشان داد با تمام محدودیت ها هم می شود یک تیم متحد ساخت و به نتیجه رسید.
 
پرسپولیس در لیگ هم مدعی است
تیمی که توانسته در چند فصل اخیر یک سرو گردن از بقیه تیم های لیگ بالاتر باشد، مشخص است که راه خودش را پیدا کرده. درست است که پرسپولیس مشکلات بسیاری دارد اما بعید می دانم روند رو به رشد آنها در لیگ متوقف شود و مدعی هستند. به هرحال با تمام کمبودها بازیکنان یکدل و منظم کار می کنند و با دوندگی زیاد کمبودها را جبران کرده اند. اگر مصدومیت جدیدی سراغ بازیکنان این تیم نیاید، می توانند با همین داشته ها موقعیت خوبی در نیم فصل اول داشته باشند.
 
 بازی کردن در پرسپولیس سخت است
بدون شک بزرگترین مشکل و معضل پرسپولیس، همین نداشتن بازیکن است، شاید جوانهای خوبی داشته باشیم که حتما در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید اما در حال حاضر خیلی نمی شود به آنها اعتماد کرد. بازی در تیم بزرگ پرسپولیس بسیار سخت است که تحمل آن همه فشار و سختی برای این بازیکنان جوان غیر ممکن به نظر می رسد.
 
 فقر بازیکن به بازیکنان دیگر آسیب می زند
خیلی کلیشه ای می شود اگه بخواهیم در این مورد باز صحبت کنیم. همه می دانیم پرسپولیس چه فقر بازیکنی دارد. مطمئنا این بازیکنان مثل انصاری، ماهینی و عالیشاه کاندیدای مصدومیت های طولانی مدت هستند. بازی در سه جام سخت است؛ آن هم با تنها 12 بازیکن.  همچنین تمرینات و پروازهای طولانی اثر مخربی روی کیفیت فنی و حتی فیزیکی بچه ها می گذارد که امیدوارم مصدومیت جدیدی از این بابت برای تیم پیش نیاد. به هرحال چون بازیکنان نمی توانند استراحت کنند و مدام در حال بازی هستند، بیشتر در معرض آسیب دیدگی قرار دارند. این تیم این قدر کمبود بازیکن دارد که غیبت آدام همتی و احسان علوان زاده هم آنها را با مشکل مواجه می کند چه برسد به غیبت عالیشاه و نعمتی.
 
 نگران نباشید؛ روح نباختن در تیم دمیده شده!
نداشتن بازیکن کناری تیم رو مجبور می کند که در بعضی دیدارها بازی مستقیم انجام بدهد. شاید در یک مقطع کوتاه و بعضی بازی های خاص این نوع فوتبال جواب بدهد اما حتما در ادامه به مشکل می خوریم؛ مثل بازی آخر مقابل کاشیما. احتمال این هست که نیم فصل اول کمی از جمع مدعیان خارج شویم اما حتما در نیم فصل دوم این امتیازهای از دست رفته را می شود جبران کرد. الان پرسپولیس چند بازی سخت با مدعیان تا بن دندان مسلح دارد که حتما تمرکز کادر فنی روی نباختن و حداقل امتیاز گرفتن خواهد بود. البته ما عادت نداریم پرسپولیس را روی نوار ناکامی ببینیم و این روح نباختن در تیم دمیده شده است به خاطر این خیلی جای نگرانی از این بابت نداریم.
 
 حذف الدوحیل و السد غیر قابل وصف بود
ما با این تیم حتی امیدوار نبودیم که از مرحله ی گروهی بالا بریم چه برسد به رسیدن فینال لیگ قهرمانان آسیا. شاید خوشبین ترین هوادار هم فکر نمی کرد بتوانیم تیم های قدرتمندی چون الدوحیل و السد را با بازیکنان میلیاردی و نیمکت قوی ای که داشتند، حذف کنیم. قبول کنید کاری که پرسپولیس کرد، غیر قابل وصف بود. حذف تیم هایی چون الدوحیل و السد از سخت هم سخت تر بود. شما عیار تیم السد را مقابل استقلال در آزادی دیدید که 3 گل به آنها زد اما پرسپولیس با یک تیم ۱۲ نفره کار بسیار بزرگی کرد.
احسان خرسندی در گفتگو با راسخون: کی روش از موفقیت پرسپولیس عصبانی است
 برای کی روش دیدن موفقیت پرسپولیس سخت بود
واقعا درک نمی کنم که چرا کی روش نباید فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نباشد آن هم در شرایطی که همه ی مسئولان بلندپایه فوتبال بودند. حتما دو رقیب نمی توانند موفقیت نفر مقابل را ببینند. به خاطر این فکر می کنم برای کی روش بسیار سخت بود که قهرمانی پرسپولیس رو نظاره گر باشد. ظاهرا برانکو با آرامش به کار خود ادامه می دهد اما کی روش مدام به او حمله و از هر راهی برای نشان دادن این عصبانیت از موفقیت پرسپولیس استفاده می کند.
 
 موفقیت پرسپولیس بعضی ها را عصبانی کرده
در مورد تشویق تیم کاشیما توسط تماشاگران رقیب این نکته را باید بگویم که نتایج پرسپولیس با این شرایط و اوضاعی که دارد، به قدری دوستان را عصبانی کرده که از هر راهی برای فرو خوردن این خشم استفاده می‌کنند. نمی دانم چرا این بیت از حافظ یک دفعه به ذهنم آمد که می گوید: " در این دنیا اگر سودی ست با درویش خرسند است/خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی".
 
تیم ملی می تواند بدون بازیکنان پرسپولیس هم بازی کند!
مسئولان باشگاه حتما یه راهی پیدا می کنند تا تیم بدون ملی پوشان بازی های معوقه خود را انجام ندهد. عملا بازی کردن بدون ملی پوشان برای پرسپولیس امکان ندارد چون در شرایط عادی هم بازیکن ندارند. تیم ملی بدون دو بازیکن پرسپولیس امکان بازی کردن دارد بازی کردن پرسپولیس بدون این دو ملی پوش(نورالهی و بیرانوند) امکان پذیر نیست.
 
 برای کم ارزش کردن کار بزرگ برانکو هر کاری می کنند
این که بعضی ها می گویند، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در خدمت پرسپولیس است، چیزی جز توهم نیست. در واقع ما غیر از لغو دو دیدار(پیکان و ذوب آهن) هیچ حمایتی از سازمان لیگ ندیدیم. تازه مجبور بودند این بازی ها را لغو کنند چون پرسپولیس شرایط سختی داشت و نمی توانست بازی کند. این طور مواقع حتما رقبا برای کم ارزش کردن کار بزرگ پرسپولیس دست به هر کاری می زنند که خیلی مهم نیست.
 
 تیم برانکو در خاطرات ماندگار است
برانکو با آرامش ذاتی و همچنین تمرکز روی نفرات موجود، تیمی ساخت که سال‌ها در خاطرات اهالی فوتبال می ماند. او بدون بهانه گیری و غرولند تمرکز خود را روی کار خود گذاشت و تیم را تا فینال آسیا برد. هر مربی ای با این نفرات، حتما کاندیدای سقوط می توانست باشد اما برانکو کاری کرد که ما مدعی همه ی جام های موجود بودیم و هستیم.
 
 موفقیت برانکو، انتظارات را از کی روش بالا برده!
خوشحالی دستیار کی روش از شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به نظرم با همه ی این اتفاقات طبیعی به نظر می رسد چون قهرمانی برانکو و پرسپولیس حتما توقع رو از این افراد برای قهرمانی آسیا بعد از حضور ۸ ساله در ایران بالا می برد. حالا کی روش و دستیارانش با خیالی راحت می توانند به کار خود ادامه بدهند. پرسپولیس برانکو با این تیم خسته، نفرات مصدوم و نیمکت خالی قهرمان نشد اما آقای کی روش شما با کل موجودی فوتبال ایران که در اختیار شماست، باید قهرمان جام ملت های آسیا شوید.
 
گفتگو از سید مجتبی سیدی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.