سالانه 140 میلیون نفر از امامزادگان بازدید می کنند

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف از ۱۴۰ میلیون نفربازدید از امامزادگان در هر سال خبر داد و گفت: «وقف‌های مشارکتی» باید براساس نیاز مردم ایجاد شود.
دوشنبه، 28 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سالانه 140 میلیون نفر از امامزادگان بازدید می کنند
به گزارش راسخون؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی؛ مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تشریح برخی از فعالیت های دوسال اخیر این اداره کل ، اظهار کرد: این سازمان دو بُعد دارد که یک بُعد فرهنگی و بُعد دوم اجتماعی است، لذا اگر این دو بُعد از سازمان گرفته شود، سازمان به پایگاه اقتصادی تبدیل خواهد شد؛ فعالیت‌های فرهنگی لازمه احیای بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به ۱۴۰ میلیون نفر بازدید از امامزادگان در هر سال، افزود: این آمار کمی نیست، لذا مخاطب ما به‌طور گسترده وجود دارد و امامزادگان از یک جایگاه اجتماعی برخوردار هستند که می‌توانند نه‌تنها در زمینه‌های فرهنگی بلکه در سایر موضوعات نیز در جامعه تأثیرگذار باشند.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ما در بقاع متبرکه توجه به سبک زندگی اسلامی است که در این زمینه نیز با آموزش ۶۵۰ مربی در تلاشیم تا به زائران مشاوره‌هایی ارائه شود.

حجت‌الاسلام موسوی متقی ادامه داد: کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در امامزادگان با سه گرایش، علاوه بر زائران برای مجاوران نیز برگزار می‌شده. مجاوران کسانی هستند که در اطراف بقاع زندگی می‌کنند و اولویت این کلاس‌ها نیز برای این افراد است.

وی درخصوص اهمیت ترویج «وقف‌های مشارکتی» گفت: «وقف‌های مشارکتی» نیز اقدام مهم و خوبی است که اخیراً به آن توجه شده است؛ در سال‌های گذشته سه پروژه وقف مشارکتی در استان مرکزی، فارس و تهران کلید خورد که خوشبختانه دو پروژه اول نهایی شد و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین نکته در «وقف مشارکتی» این است که پروژه‌ای باید انتخاب شود که امکان رسیدن به مرحله بهره‌برداری آن وجود داشته باشد و تأکید دیگر سازمان این است که «وقف‌های مشارکتی» براساس نیاز مردم ایجاد شود.


منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.