حمایت وزیر صمت از مخترع سیستانی «کلاچ برقی» / پیشنهاد عجیب خودروساران به جوان سیستانی

وزیر صمت برای جلب همکاری جوان سیستان‌ و ‌بلوچستانی مخترع کلاچ برقی با حفظ حقوق مالکیت معنوی، دستور ویژه صادر کرد.
يکشنبه، 11 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
حمایت وزیر صمت از مخترع سیستانی «کلاچ برقی» / پیشنهاد عجیب خودروساران به جوان سیستانی
به گزارش راسخون، وزیر صنعت، معدن و تجارت به ‌دنبال ارائه کسب‌ و کار تولید کلاچ برقی در برنامه «میدون» شبکه سه سیما، به رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دستور داد نسبت به جلب همکاری جوان سیستان‌ و بلوچستانی مخترع کلاچ برقی با حفظ حقوق مالکیت معنوی اقدام کند.

جوان مخترع اهل سیستان و بلوچستان هفته گذشته در برنامه‌ تلویزیونی «میدون» شبکه سه سیما، طرح کسب‌ و کار تولید کلاچ برقی را ارائه کرد که با استقبال هیأت داوران رو‌به‌رو شد و در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین راستا، به رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دستور داد نسبت به جلب همکاری جوان سیستان ‌و بلوچستانی مخترع کلاچ برقی با حفظ حقوق مالکیت معنوی اقدام کند.

علیرضا رزم‌حسینی در دستور صادره خطاب به رئیس هیأت عامل ایدرو تاکید کرده است: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان جوان در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات در بخش‌های مختلف صنعت به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
 

پیشنهاد عجیب خودروسازان به مخترع کلاچ داخلی

 

خودروسازان به مخترع کلاچ داخلی گفته‌اند که ۹۵ درصد درآمد سهم ما و ۵ درصد سهم شما است.
 

کلاچ برقی

شاید بارها اسم کلاچ برقی یا کلاچ اتوماتیک را شنیده باشید اما از نحوه کارکرد و مزایای آن اطلاعی نداشته باشید. مهمترین نکته ای که هر فرد در انتخاب خودرو مدنظر قرار می دهد، راحتی و آسایش در هنگام استفاده از آن است. همه استفاده کنندگان خودرو به دنبال راحتی بیشتر با هزینه کمتر هستند. یکی از امکانات بسیار مهم در انتخاب خودرو، اتوماتیک بودن گیربکس خودرو بوده که به تنهایی می تواند هزینه بسیار سنگینی را برای خریدار ایجاد نماید

گیربکس یا جعبه دنده به زبان ساده یک سیستم انتقال نیرو به چرخ ها می باشد که در نهایت باعث به حرکت در آمدن خودرو می گردد. به صورت عام دو نوع گیربکس در بازار وجود دارد: گیربکس دنده ای و گیربکس اتوماتیک. اتوماتیک بودن خودرو مزایای بسیاری به همراه دارد که راحتی و آسایش در شهرهای شلوغ و پرترافیک از جمله مهمترین آن هاست. خودروهای با گیربکس دنده ای مزایایی هم چون شتاب گیری بیشتر، مصرف سوخت کمتر، قیمت کمتر و هزینه تعمیر و نگهداری کمتر را به همراه دارد.

کلاچ اتوماتیک : سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یک دستگاه الکترومکانیکی فوق پیشرفته می باشد که پس از نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نمی باشد.

نصب این سیستم برروی خودرو باعث می گردد بدون تعویض یا دستکاری در گیربکس البته با هزینه ای بسیار کمتر خودرو شما در ترافیک و یا سر بالایی ها دقیقا مشابه خودروی دنده اتوماتیک عمل نماید.

به طور خلاصه از لحظه استارت خودرو تا زمان خاموش نمودن خودرو،به هیچ عنوان از پدال کلاچ استفاده نمی گردد.
 

آیا می توان با هزینه ای کم خودرو را تبدیل به گیربکس اتوماتیک کرد؟

با نگاهی گذرا به وضعیت اقتصادی پیش آمده و با در نظر گرفتن افزایش بی رویه قیمت خودرو و معیشت مردم امروزه بحث اقتصادی نیز در مورد خرید خودروی گیربکس اتوماتیک درجه اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده است به طوری که خیلی ها را از این تصمیم منصرف می نماید. سوال اصلی برای صاحبان خودرو با گیربکس دستی این است که چگونه میشود از مزایای گیربکس اتوماتیک مخصوصا در ترافیک استفاده کرد؟ دو راه حل برای این سوال وجود دارد: 1- تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک. 2- استفاده از کلاچ برقی یا همان کلاچ اتوماتیک.

برای تبدیل گیربکس دنده ای به گیربکس اتوماتیک مشکلاتی وجود دارد که عبارتند از: هزینه تعویض بالا، هزینه تعمیرونگهداری بالا، میزان مصرف سوخت بالا، میزان استهلاک بالا و... . تمامی موارد ذکر شده مهم و قابل تامل می باشند اما مهمترین و بزرگترین مشکل این است که امکان تبدیل گیربکس دنده ای به گیربکس اتوماتیک برای تمامی خودروهای داخلی امکان پذیر نبوده و فقط تعداد محدودی از خودروهای داخلی این قابلیت را دارا می باشند.
 

آیا راهی وجود دارد تا بتوان از مزایای خودرو با گیربکس دنده ای و گیربکس اتوماتیک هم زمان استفاده کرد؟ 

بهترین پیشنهاد برای اتوماتیک کردن خودرو با هزینه ای کم، استفاده از کلاچ برقی یا همان کلاچ اتوماتیک است. کلاچ اتوماتیک هوشمند، دستگاهی است که به وسیله آن می توان خودرو را بدون دستکاری در گیربکس، به حالت نیمه اتوماتیک تبدیل کرد و با هزینه بسیار کمتر می توان از تمام مزایای گیربکس اتوماتیک مخصوصا در ترافیک بهره برد.


منبع:
1.افکارنیوز / حمایت وزیر صمت از مخترع سیستانی «کلاچ برقی»
2.خبربان/ پیشنهاد عجیب خودروسازان به مخترع کلاچ داخلی
3.خبربان / همه چیز در مورد گیربکس اتوماتیک و کلاچ اتوماتیک یا کلاچ برقی؟


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.