حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

حامیان تحریم مردم ایران با نام «فشار حداکثری» بازیگران مختلفی هستند اما در داخل ایران جریانی خاص تعمدا به دنبال تحریم مردم ایران و فشار بر کشورمان بوده است تا بتواند اهداف سیاسی جریانی خود را دنبال کند.
سه‌شنبه، 13 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
به گزارش راسخون، راهبرد فشار حداکثری یا فلج کننده با ایجاد تحریم های مختلف علیه کشورمان اگرچه از سوی آمریکایی‌ها اجرا می شود و با همراهی کشورهای اروپایی همراه است اما بازیگران سیاسی داخلی و خارجی وجود دارند که در این عرصه حامی این راهبرد هستند تا هر یک با توجه به منافعی که برای خود تعریف کرده اند در این عرصه به اهداف خود برسند.

واقعیت این است که آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای سعی می‌کنند که ایران را تحریم کنند و گاهی اوقات آنقدر آش هایشان شور می‌شود که افرادی را که تحریم بوده‌اند را دوباره تحریم می‌کنند! و یا به تحریم‌های عجیب مانند تحریم ۳ زندان (زندان وکیل‌آباد مشهد، زندان عادل‌آباد شیراز،‌ زندان ارومیه) دست می‌زنند. حتی برخی تحلیلگران معتقدند وضع چنین تحریم‌های عجیبی به این دلیل است که کفگیر تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران به ته‌دیگ خورده است.

مردم ایران تحت شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌اند؛ هربار به یک بهانه‌ از ادعای عدم رعایت حقوق بشر گرفته تا اتهام حمایت از تروریسم و دروغ ساخت بمب هسته‌ای.

«دونالد ترامپ، چهل وپنجمین رییس جمهور ایالات متحده امریکا راهبرد مشخصی در برابر ایران ندارد.» این عبارت را قریب به چهارسال گذشته بارها و بارها در تحلیل خبره ترین کارشناسان روابط تهران و واشنگتن شنیده ایم اما شاید امروز در فاصله کمتر از یک ماه تا روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده بتوان گفت که اتفاقا راهبرد سکاندار کاخ سفید در برابر ایران مشخص است: «پا گذاشتن بر گلوی ایرانیان تا روزی که تسلیم شوند.» در حالی که در بیش از ۴ دهه گذشته از انقلاب اسلامی ایران که با تنش در رابطه تهران و واشنگتن همراه شد، تحریم همواره ابزاری در اختیار واشنگتن برای به اصطلاح تسلیم کردن ایران بوده اما تمام روسای جمهور پیشین ایالات متحده کم و بیش مراقب وجهه واشنگتن در وضع دامنه تحریم ها بوده اند. بسیاری از آنها نگران این بودند که تحریم ها صرفا به ابزاری برای اعمال فشار بر عامه مردم در ایران تبدیل شده و به ویترین چیده شده توسط ایالات متحده که این کشور را مدافع حقوق بشر و مروج دموکراسی نشان می دهد ضربه بزند. 

ترامپ یک سال پس از راهیابی به کاخ سفید به وعده انتخاباتی خود عمل کرده و از توافق چندجانبه هسته ای با ایران کنار کشید تا به گمان خودش توافق باراک اوباما با ایران را جایگزین توافق بهتری بکند که البته نام دونالد ترامپ را بر پیشانی داشته باشد. با بلند شدن ترامپ از پشت میز برجام و مذاکره با ایران، تهران برخلاف تصور ترامپ و تیم ایران ستیز ایستاده در کنارش پشت میزی که کاخ سفید برای مذاکره جدید با پیش شرط هایی که به تسلیم شدن بیشتر شبیه بود تا مذاکره کردن، ننشست. پس از آن تیم ترامپ سیاست فشار حداکثری بر تهران را انتخاب کرد. از فشار اقتصادی با تحریم تا فشار سیاسی با تلاش برای امنیتی سازی کردن پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد و البته فشار امنیتی با ترور سردار شهید قاسم سلیمانی.

لیستی که هر روز به روزرسانی می شود و البته برخی افراد و نهادهای حقیقی و حقوقی در حالی که ذیل یک عنوان تحریم شده اند برای بزرگنمایی مجدد تحریم ها ذیل عنوان دیگری هم تحت تحریم قرار می گیرند. ترامپ که سیاست به صفر رساندن فروش نفت ایران را با خروج از برجام دنبال می کرد تا حد بسیار زیادی در این مسیر موفق شده اما به هدف تعیین شده نرسیده است: ایران به سختی نفت می فروشد اما مذاکره هم نمی کند.  در چنین شرایطی در حالی که ایران نیز مانند هر کشور دیگری در سطح بین المللی با ویروس کووید۱۹ دست در گریبان است، کاخ سفید در ضربه ای دیگر ۱۸ بانک ایرانی را که به تنها راه های ارتباط مالی ایران با سایر کشورها در دو سال گذشته تبدیل شده بودند در لیست تحریم قرار داد. براین اساس دولت امریکا کل بخش مالی ایران را با استناد به فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ تحریم کرد. دونالد ترامپ ژانویه سال جاری میلادی این فرمان را برای تحریم بخش های صنایع و عمران و معادن ایران صادر کرده بود. اقدامی که بلافاصله در رسانه های بین المللی از آن با عنوان هدف گیری مستقیم مردم ایران یاد شد و البته صدای اعتراض بازماندگان در برجام را هم بلند کرد. بازماندگانی که در سه سال گذشته از بیم تحریم های امریکا از فروش مواد دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران هم سرباز زدند و حالا ادعا می کنند که لیست جدید تحریم ها ارسال اقلام بشردوستانه به ایران را با سختی همراه خواهد کرد. 

«استیون منوشین» وزیر خزانه داری امریکا با اشاره به تحریم ۱۸ بانک ایرانی گفت که این تحریم ها با هدف جلوگیری از دستیابی غیرقانونی ایران به دلار بوده و افزود که این تحریم ها ادامه خواهد یافت تا ایران برنامه هسته ای خود را پایان دهد.

در خباثت آمریکایی‌ها شکی نیست، جنایت آن‌ها  برهمگان مشخص است اما خیانت عده‌ای از ایرانیان برای تحریم‌های بیشتر قابل تامل است، کسانی که از ایرانی بودن تنها تولد در جغرافیای آن را دارند و امروزه مزدور و وطن فروش لقب گرفته‌اند.

حامیان تحریم مردم ایران با نام «فشار حداکثری» بازیگران مختلفی هستند اما در داخل ایران جریانی خاص تعمدا به دنبال تحریم مردم ایران و فشار بر کشورمان بوده است تا بتواند اهداف سیاسی جریانی خود را دنبال کند.
 

نامه اصلاح طلبان به اوباما و گرای تحریم بیشتر ایران

سایت ویکی لیکس در سند  07iranrpoduba123  با اشاره به نامه محرمانه یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو حزب منحله مشارکت به وزارت خارجه آمریکا از طریق سفارت ایالات متحده در دبی (در آوریل 2007/ 1386) می نویسد: « نماینده مجلس تصویب قطعنامه 1737 و 1747 شورای امنیت را به عنوان دیپلماسی موثر ستود و به خصوص تلاش ها و شعارهای معاون وزیر (خارجه) آقای برنز را ستایش کرد».
 
همچنین در سال 1397، درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران به پای میز مذاکره باز خواهد گشت، شماری از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای مشترک با اپوزیسیون خارج از کشور خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.
 
در این نامه اسامی شماری از اصلاح‌طلبان تندرو همچون غلامحسین کرباسچی، احمدی منتظری، ابوالفضل بازرگان و نیز اپوزیسیون خارج از کشور  از جمله جمیله کدیور، رضا علیجانی به چشم می‌خورد.
 
این نامه در حالی منتشر شد که، کارشناسان ارشد حوزه بین‌الملل بارها بر این مهم تاکید کرده‌اند که برنامه هیچ کشوری علیه کشور دیگر بدون همراهی عوامل وابسته یا مرعوب عملیاتی نخواهد شد و حمایت دولت آمریکا از برخی گروه‌های سیاسی داخلی ایران، برای بزنگاه‌هایی است که آمریکا قصد عملیاتی کردن برنامه‌های خود علیه ملت ایران را دارد که مقابله با توان دفاعی با ابزار فشار اقتصادی و تحریم نمونه بارز آن در مقطع کنونی است.
 

تداوم و تشدید تحریم ها توسط سلطنت طلبان و اپوزیسیون ها 

حالا می‌توان گفت که فشار برای محدود و محصور کردن ایران در خاک خود از طریق طرح‌های چون FATF و.. و مقابله با توان دفاعی و موشکی ایران یک نوع تقسیم‌کار علنی بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است. این پازل با اقدامات دیگر کشورها و بازیگران منطقه ای و گروه های سیاسی علیه کشورمان انجام می گیرد. 
 
عربستان سعودی به همراه برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت های ویژه ای (بخصوص در حوزه پشتیبانی مالی و تجهیزاتی) برای تداوم و تشدید این تحریم‌ها انجام می دهد. رژیم صهیونیستی نیز اقدامات سازمان یافته از جمله جاسوسی تا ارائه اطلاعات نادرست را انجام داده است تا تحریم های بیشتری علیه کشورمان اعمال شود. قطعنامه اخیر شورای حکام علیه کشورمان با توجه به اقدام هماهنگ اسرائیل و همکاری اروپایی ها انجام شد.
 
دو گروه سلطنت طلبان و همچنین گروهک تروریستی منافقین نیز در این عرصه سعی می کنند با ارائه اطلاعات غلط و جعل سند برای آمریکا بهانه سازی کنند. سلطنت طلبان واپوزیسیون خارج نشین در ابتدای حضور ترامپ در کاخ سفید نامه ای برای رئیس جمهور آمریکا نوشتند و از وی خواستند که تحریم ها علیه ایران را تشدید کند. در میان سی امضاء کننده این نامه نام هایی چون «احمد باطبی»، «مجید محمّدی»،«امیر حسین اعتمادی»، «آرش سبحانی» و ... دیده می شد.
 

شیرین عبادی؛ برنده صلح نوبل که خواستار تحریم مردم کشور است

شیرین عبادی که به دلیل اظهارات ضدایرانی‌اش برنده جایزه صلح نوبل هم شده سال گذشته در سخنرانی خود در پارلمان کانادا خواستار تحریم‌های حداکثری علیه مردم ایران شد.

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

این فعال به اصلاح حقوق بشر در آخرین اظهارات خود خواستار آن شده تا کلیه رشته‌های ورزشی ایران به‌مدت یک سال محروم شوند. وی با انتشار ویدیویی خطاب به فدراسیون‌های ورزشی دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مدعی آن شده که دخالت سیاسی جمهوری اسلامی ایران در امر ورزش منتج به نارضایتی‌های عمومی و فرار بسیاری از ورزشکاران از کشور شده است. او در این باره مدعی شد: «اعتراضات ورزشکاران به جایی نمی‌رسد، بنابراین از کلیه فدراسیون‌های ورزشی جهان خواهش می‌کنم تا به مدت یک سال ایران را محروم کنند و اجازه شرکت بین‌المللی در هیچ زمینه‌ای به دولت ایران ندهید.»
 

رضا ربع پهلوی؛ مردم ایران قدردان تحریم‌ها هستند


حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 
رضا ربع پهلوی فرزند شاه مخلوع ایران که در تبعید برای تحقق آرزوی چهل‌ساله و براندازی حکومت اسلامی در ایران در تکاپوست، در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک با حمایت ار تحریم‌ها عنوان کرد که مردم ایران تحریم‌های آمریکا را درک و از آن قدردانی کنند!
 
وی همچنین برای توجیه سیاست‌های خصمانه امریکا علیه ملت ایران، مدعی شده که واشنگتن با اقدامات محدودکننده‌ای نظیر تحریم، از بی‌ثبات‌سازی منطقه و جهان توسط جمهوری اسلامی جلوگیری می‌کند.
 

مریم رجوی؛ سینه‌چاک تحریم‌ها

 
حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 
شکی وجود ندارد که بسیاری از تحریم‌های جنایتکارانه علیه ایران از طریق سازمان منافقین پیشنهاد می‌شود.
مریم رجوی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه حکومت ایران استقبال کرد. رجوی در جدیدترین تحرکاتش با حضور در کنفرانس ضدایرانی " ضرورت تحریم"  از تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران استقبال کرد.
 

مسیح علینژاد؛ از دیدار با پمپئو تا پیگیری تحریم ورزش ایران

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند


مسیح علینژاد که سند قرادادهای مالی‌اش برای راه‌اندازی پروژه‌های ضدایرانی چند سال پیش سروصدای زیادی به پا کرده بود، حالا سراغ کمپین تحریم ورزش ایران رفته تا دلخوشی مردم ایران در شرایط سخت کرونا و تحریم اقتصادی را هم از بین ببرد.
 
این عنصر فراری در فرودین امسال هم عنوان کرده بود که کرونا دلیل برای پایان دادن تحریم ایران نیست و باید دولت آمریکا تحریم مردم ایران را افزایش دهد.
علینژاد بارها در محافل ضدایرانی سخنرانی کرده و درسال ۹۷ نیز علنا با مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد و خواهان تحریم برخی از نهادهای ایرانی شد.
 

امیرعباس فخرآور؛ تلاش برای تحریم نفت

امیرعباس فخرآور  از فعالان سیاسی اپوزیسیون است که برای براندازی حکومت ایران و محدود کردن درآمدهای ارزی ایران تلاش کرده و کارنامه سیاهی برای خودش دست و پا کرده است. 

وی چندی پیش در شبکه من وتو به صراحت اذعان کرد که ۱۵ سال وقت گذاشته تا پرونده تحریم نفت ایران وارد کنگره آمریکا شد؛ پرونده‌ای که در نهایت در سال ۲۰۱۲ تصویب شد.
 

شاپرک شجری زاده از خیابان انقلاب تا درخواست تحریم ایران

شاپرک شجری زاده که با کشف حجابش در پروژه ای با عنوان «دختران خیابان انقلاب» مشهور شد و سپس به خارج از کشور گریخت، با حضور در کنفرانس ضدایرانی در پارلمان کانادا شرکت کرد و علنا خواستار اعمال تحریم علیه ایران شد.
 

نازنین بنیادی؛ بازیگری که نقش ضدایرانی بازی می‌کند

«نازنین بنیادی» بازیگر هالیوودی که با شبکه‌های ماهواره‌ای اپوزیسیون همکاری دارد، ضمن حمایت از سیاست‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان، تحریم ایران را به "شیمی درمانی" تشبیه کرد و آن را برای مردم لازم دانست! تا این صحبت‌های او علاوه بر واکنش‌های داخل کشور، از سوی ایرانیان خارج از کشور هم مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
 

احمد باطبی؛ از پیراهن خونی تا لقمه خونی


حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 
«احمد باطبی» از عناصر اپوزیسیونی است که با حوادث ۱۸ تیر ۱۳۷۸ و با بالا بردن یک پیراهن ظاهرا خونی، اسم و رسمی در رسانه های غربی برای خود دست و پا کرد و و از این طریق توانست به آمریکا فرار کند و پناهندگی بگیرد. 
 

در پایان

این روزها، جریانی در داخل کشور راهبرد مذاکره ذلیلانه با ترامپ را در پیش گرفته اند و با توجه به فشار اقتصادی و معیشتی که روی مردم ایران وجود دارد و بسیاری از این موارد به سبب سوء مدیریت داخلی است، سعی می کنند این هدف را دنبال کنند. ترامپ نیز با توجه به اینکه پای در کارزار انتخابات ریاست جمهوری می گذارد سعی دارد تنها در حوزه انتخاباتی با امتیاز از پای در آوردن ایران به این رقابت قدم بگذارد و از آن برای خود بهره برداری کند. برخی معتقدند که سیاست پذیرش مذاکره تحت فشار که باعث تحمیل برجام بر کشورمان بود در جهت ایجاد تحریم های بیشتر و کارسازتر علیه کشورمان بود تا غرب را بیشتر به اهداف خود درباره ایران نزدیک کند.
 

توییتر

 
حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند




حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند


حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 
حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند
 

حامیان تحریم مردم ایران / جریان خاصی که تعمدا خواهان تحریم ایران هستند



منبع:
1.فارس / ایرانی‌هایی که خواهان تحریم ایران هستند/ چند میگیری مزدور باشی؟
2.موج رسا / همه کسانی که رسما خواستار تحریم مردم ایران شدند/ از نامه اصلاح طلب‌ها به اوباما تا عربستان سعودی
3.اعتماد / شلیک مستقیم به مردم ایران
توییتر
** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.