داستان یک جدایی/ پزشکان قدیمی با دلخوری رفتند!

یکی از قویترین کادر های پزشکی در مجموعه های ورزشی پس ازسالها همکاری باباشگاه استقلال به دلیلی غیرقابل باور که بی حرمتی از سوی بازیکنان وبی توجهی کادر مدیریتی به این مهم بود با استقلال قطع همکاری کرد.
سه‌شنبه، 13 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
داستان یک جدایی/ پزشکان قدیمی با دلخوری رفتند!
به گزارش راسخون؛ بیشترین خبری که طی این سال‌ها همواره از باشگاه استقلال به بیرون منتشر می‌شد، درباره آسیب‌دیدگی‌های بازیکنان این تیم در پست‌های مختلف بود که اسباب نگرانی طرفداران این تیم را فراهم کرده و البته از سوی دیگر قهر و آشتی‌های پزشکان استقلال و استعفاهای پیاپی آنها در این چند سال اخیر که مدام برخی مشکلات پزشکی و اختلافات بین کادرفنی و باشگاه را به وجود آورده بود. بااین‌حال پزشکان قدیمی و مجرب استقلال به کار خود در این باشگاه پایان داده و فعلا از جمع استقلالی‌ها رفتنی شدند.

موضوع آسیب‌دیدگی‌های بازیکنان استقلال پیش از این نیز مسبوق‌به‌سابقه بوده و در یک نوبت از تیرماه ۹۶ ابتدا امید ابراهیمی و سپس محسن کریمی به‌ترتیب از ناحیه شکم و کتف تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در ادامه بازیکنانی همچون فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، لئوناردو پادوانی، علی قربانی، یعقوب کریمی، خسرو حیدری و تعدادی دیگر به جمع مصدومان تیم اضافه شدند. این درحالی بود که اختلافاتی میان کادرفنی و پزشکی استقلال به وجود آمد و در برهه‌ای ازجمله برپایی اردوی ارمنستان هیچ‌یک از اعضای اصلی کادر پزشکی استقلال در سفر به ایروان کاروان تیم را همراهی نکردند.

در این بین، نکته قابل‎‌توجه اینکه طی چندین برهه زمانی ستوده و نوروزی چندبار حتی استعفاهای خود را مطرح کرده بودند اما درنهایت آنها ماندنی شدند و به کار خود ادامه دادند. این درحالی است که بعد از اتفاقات رخ‌داده در اواخر فصل گذشته بین برخی بازیکنان با اعضای کادر پزشکی، مسئولان استقلال ضمن تعیین محرومیت‌های انضباطی برای متخلفان، در پی تلاش برای بازگشت کادر پزشکی به تیم بودند که به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد و پزشک تیم استقلال هیچ‌گاه در فصل جدید در تمرینات شرکت نکرد. به همین دلیل باشگاه استقلال  با صدور اطلاعیه‌ای از تغییر کادر پزشکی خبر داد.

ماجرای جدایی این دو پزشک با سابقه باشگاه استقلال و دیگر اعضای کادر پزشکی به اتفاقات فرودگاه دوحه برمی‌گردد؛ جایی که دو بازیکن باشگاه استقلال اقدام به خرید قلیان می‌کنند و آن را در وسایل ماساژور تیم می‌گذراند که او این موضوع را به دکتر نوروزی اطلاع می‌دهد و سپس داستان به گوش احمد سادتمند و نصرالله عبدالهی می‌رسد. این حرکت دو بازیکن استقلال باعث عصبانیت شدید عبدالهی می‌شود و او جلوی این کار را می‌گیرد.

پس از این اتفاق دو بازیکن استقلال در اقدامی عجیب با ماساژور تیم دچار درگیری فیزیکی می‌شوند که همین موضوع دلخوری کادر پزشکی باشگاه را به همراه دارد و آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا زمان جریمه و عذرخواهی این دو نفر تمرینات استقلال را تحریم کنند.

نصرالله عبدالهی ضمن تایید این اتفاقات می‌گوید:« می شد با تذکر این داستان خرید قلیان را جمع کرد. لحظه ای که یکسری اتفاقات افتاد من آنجا نبودم. رفتم بودم دنبال کار پاسپورت بچه ها. وقتی آمدم دیدم بله، این چیزها رخ داده. جمع و جور کردیم و به تهران برگشتیم. همه جوره می شود توجیه کرد. هم ما می توانیم به ورزشکار بگوئیم این چه کاری است و هم او می تواند به عنوان مثال به ما بگوید قلیان را برای پدرم خریدم یا پیپ را سوغاتی برای پدرم گرفته ام. اما در کل وقتی ورزشکار می بیند چند نفر او را می بینند، بهتر است قلیان را در تهران بخرد!»

در این بین ماجرای قلیان تنها حاشیه فرودگاه دوحه نبود و آن‌طور که رسانه‌ها اعلام کردند حسین حسینی و دکتر ستوده هم دچار درگیری لفظی شده‌ بودند. حسینی پس از شکست مقابل پاختاکور مدعی شد در بازی قبلی دنده‌اش شکسته و با چنین شرایطی پا به این مسابقه گذاشته اما دکتر ستوده در مصاحبه با کانال رسمی باشگاه این موضوع را تکذیب کرد و همین اتفاق دلخوری شدید حسینی و اعتراضش به ستوده را به همراه داشت.

پس از بازگشت به تهران احمد سعادتمند به صورت علنی درباره ماجرای قلیان صحبت کرد و در ادامه سه بازیکن استقلال هم کمیته انضباطی باشگاه دعوت شدند و جریمه‌هایی هم برای آن‌ها تعیین شد که البته باشگاه اعلام کرد جرایم محرمانه است. با این حال جریمه بازیکنان استقلال کادر پزشکی سابق باشگاه را راضی نکرد و آن‌ها خواستار عذرخواهی رسمی بازیکنان شدند که این موضوع با موافقت مدیریت استقلال همراه نشد و در نهایت پس از مدتی غیبت در تمرینات، سرانجام جدایی رسمی کادر پزشکی سال گذشته باشگاه استقلال اعلام شد و همکاری طرفین پس از سال‌ها به پایان رسید.

جای تعجب و افسوس است که باشگاهی که تقریبا هر ساله درگیر سه تورنمنت لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیاست و به کرّات مصدوم و آسیب دیده دارد چرا باید به خاطر تنبیه نشدن یک یا چند بازیکن دو تن از مهمترین ارکان باشگاه که نقش بسیار مهمی در کسب نتایج مطلوب طی همه سالهای گذشته در تیم استقلال را داشته اند را اینچنین ساده کنار بگذارد؟ رفتاری بعید و البته غیرمعمول که نشان دهنده عدم شناخت مدیریتی از وضعیت یک باشگاه ورزشی است. اینکه مدیری نداند معاونت و گروه پزشکی در یک مجموعه پزشکی نقشی بسیار پراهمیت دارند به خودی خود باعث تأسف و انتقاد است.

باعث تأسف است که یک بی احترامی توسط بازیکنی که دکتر نوروزی به اندازه سنش سابقه همکاری با باشگاه استقلال را دارد موجب شد یکی از بهترین زوج های پزشکی در جمع تیم های لیگ برتری از استقلال جدا شوند!
 

واکنش دکتر نوروزی به جدایی کادر پزشکی استقلال

 
داستان یک جدایی| پزشکان قدیمی با دلخوری رفتند!

دکتر امین نوروزی پس از ۲۵ سال فعالیت در باشگاه استقلال، از این باشگاه جدا شد و پیامی به شرح زیر منتشر کرد:

«گاهی اوقات برای ماندنی شدن باید رفت و نماند

گاهی وقت‌ها برای خدمت کردن باید رفت و نماند….

همواره جدایی سخت و غم انگیز بوده و هست چرا که شعله آن عشق و دوستی تا همیشه در دل فروزان است.

سالیان متمادی است که عشق به تیم بزرگ استقلال در دل و جانم ریشه دوانیده و هر آن چه که دارم و خواهم داشت از آن آبی دوست داشتنی است.

حتی تصور جدایی جان را به لب می‌رساند مگر می‌شود استقلالی باشی و راحت بروی پی کارت؟

خاطرات تلخ و شیرین روز آغاز تا کنون در ذهنم مرور می‌شود.

زیر سایه اسطوره‌های مکتب آبی مرحوم منصورخان پورحیدری و مرحوم ناصر حجازی …. در کنار آقایان عبداللهی و مظلومی و قلعه‌نویی و مرفاوی‌ها و سکوموروخوف ایستادن و یا با منصوریان و شفرها و استراماچونی و مجیدی همراه و همدل و همیار ماندن…..

از آن دستور شبانه برای رسانیدن علی موسوی به بازی به تیم عراقی در جوار حرم سالار شهیدان و یا تلفن آن هوادار صادق استقلال (شهرام بحرینی) که دکترجان، ما در بازی با ذوب آهن به تیام نیاز داریم و باید آماده بازی‌اش کنی و صدها نمونه قابل بیان دیگر همه و همه یادآور روزهای خوب و خاطره ساز گذشته اند.حیف که اکنون وقت نماندن است نماندنی که با انگیزه خدمت بیشتر خواهد بود.

در این سال‌ها در کنار همه مردان بزرگ یاد گرفته‌ام به اصول پایبند باشم و هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نکنم و به اصولی که بزرگان و نام آورانی که سعادت تلمذ در کنارشان را داشته‌ام وفادار بمانم.

گفتنی‌ها بسیار است و مجال سخن کم….

و مهمترین چیز در این مقطع حفظ آرامش استقلال عزیز است و تلاش برای موفقیت کادر مدیریتی و کادر فنی و بازیکنان و سایر کادرها از جمله کادر پزشکی ….

اکنون حس می‌کنم نماندن کمک بزرگتری برای نیل به این اهداف است.

لحظات سختی است نگارش این سطور اما تنها راه برای رسانیدن این صداست که استقلال مکتب حفظ حرمت‌ها است

خط مشی ما پایبندی به اصولی چون تعصب و احترام به پیشکسوتان و زحمتکشان و جلوگیری از هرگونه سالاری بجز هوادارسالاری است.

تنها آرزویم موفقیت استقلال عزیز است و سلامتی و شادابی همه هواداران شریف و موفقیت حاج محمود فکری و همکارانش در این راه سترگ»
 

پزشک جدید استقلال؛ به استقلالی بودنم افتخار می‌کنم

 
داستان یک جدایی| پزشکان قدیمی با دلخوری رفتند!

دکتر مهدی سیاهپوش پزشک جدید تیم فوتبال استقلال به مناسبت شروع کارش با این تیم، متنی را منتشر کرد که شرح زیر است:

امروز، روز مهم و عزیزی در زندگی من است. بدون شک پیوستن به کادر تیمی که همواره پای شکست‌هایش گریسته و با پیروزی‌هایش غرق در شادمانی شده‌ام، مهمترین افتخار تاریخ زندگی من است.

من، مهدی سیاهپوش، پیش و بیش از آنکه، اعتبارم را از عنوان دکتری و تخصص ارتوپدی‌ام بگیرم، در هر شرایطی به استقلالی بودنم افتخار کرده و خواهم کرد.

این فرصت ارزشمند برای من غنیمتی بزرگ است و با وجود سنگینی بار این مسئولیت، با تمام وجود قدر این موهبت را خواهم دانست.

جا دارد از کادر حرفه‌ای و فوق العاده پزشکی سابق تیم بزرگ استقلال، و در راس آن‌ها از جناب آقای دکتر نوروزی عزیز قدردانی کنم. بدون شک، هیچ کس نمی‌تواند جایگاه والای این عزیزان را در تاریخ افتخارات تیم بزرگ استقلال انکار کند. 

اما، تغییر و تحول در هر ساختاری، موافقین و مخالفینی خواهد داشت که اکثرا از روی حسن نیت و با هدف اعتلای جایگاه تیم ابراز نظر می‌کنند.

من با احترام به این اختلاف آرا، تمام تمرکز خود را در جهت انجام وظایف حرفه‌ای به کار خواهم گرفت و بسیار امیدوارم که بتوانم با انگیزه و انرژی فوق العاده‌ای که در وجودم احساس می‌کنم، نظر کادر فنی، بازیکنان و هواداران ارزشمند تیم بزرگ استقلال را جلب کنم.

مدیریت محترم باشگاه، امروز با حمایت از من و تیمم، از اعتبار و آبروی خود مایه گذاشته‌اند. به حرمت این اعتماد بزرگ، برای پاسداری از سلامت بازیکنان ارزشمند تیم محبوبم، فراتر از وظیفه خواهم جنگید.

من برای این امر خطیر آماده‌ام و حمایت شما هواداران ارزشمند، بزرگ‌ترین سرمایه من و تیمم، در استمرار مسیر پرافتخار گذشته و ساختن آینده‌ای پر افتخارتر خواهد بود.


منبع:
1. شفقنا/ ضعف باشگاه استقلال در مدیریت بحران/ پزشکان قدیمی با دلخوری رفتند!
2. خبرآنلاین/ کادر پزشکی استقلال چگونه از این تیم کنار رفت؟ داستان یک جدایی
3. مشرق نیوز/ واکنش دکتر نوروزی به جدایی کادر پزشکی استقلال
4. مشرق نیوز/ مبارزه با حرمت شکنی در برابر بازیکن سالاری کم آورد؛ رفتار غیرمعقول استقلال با یک تیم قدیمی!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.