عاملان ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند

دادستان تهران اعلام کرد: ۴۵ نفر از عوامل آمریکایی که در فرآیند جنایت ترور شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان دخیل بوده اند، با اسم و هویت شناسایی شده اند.
پنجشنبه، 11 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
عاملان ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند
به گزارش راسخون؛ علی القاصی مهر در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده شهید سردار سلیمانی و همراهان که امروز با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان دستگاه‌های قضائی، نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی مربوط برگزار شد افزود: درباره این افراد دستور جلب بین المللی صادر و به اینترپل داده شده است.

 دادستان تهران گفت: در این زمینه کمیته ردیابی تردد و اقامت متهمان آمریکایی در خارج از خاک آمریکا و در راستای دستگیری آنان تشکیل شده و یک کمیته تاکنون به منظور ردیابی آنان اقدامات خوبی کرده داده است.

 وی افزود: معاونت و مشارکت در قتل عمد اقدام تروریستی از مواردی است که بر اساس قوانین بین المللی، از اتهامات این ۴۵ متهم آمریکایی است که با استناد به آن‌ها دستور جلب این افراد به پلیس بین المللی اینترپل اعلام شده است.

القاصی مهر افزود: علاوه بر این یک شرکت انگلیسی به نام جی فور اس (G۴S) در این ترور نقش داشته و اخیرا براساس گزارش دریافتی مشخص شده است که شرکت انگلیسی یاد شده که مسئول امنیت پرواز در فرودگاه بغداد است به محض رسیدن و حضور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد، اطلاعات مربوط به حضور ایشان و همراهان شان را در اختیار نیرو‌های تروریستی آمریکایی قرار داده است.

 دادستان تهران اضافه کرد: درباره شرکت انگلیسی جی فور اس هم کار‌های مربوط به شناسایی و پیگیرد حقوقی و قضائی افراد و عوامل آن صورت گرفته است و ادامه دارد.

 القاصی مهر گفت: کشور آلمان هم در فرآیند این ترور نقش داشته است.

 وی افزود: پایگاه هوایی آمریکا در آلمان کار هدایت پروازی ترور را برعهده داشته و اطلاعات و داده‌های پروازی را در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار داده است.
 

 
نیابت قضائی شش کشور برای پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی

 
عاملان ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند
 
دادستان تهران گفت: برای پیگیری پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شش کشور عراق، سوریه، قطر، کویت، لبنان و اردن نیابت قضائی داده شده است.

علی القاصی مهر افزود: نتیجه نیابت قضائی به عراق را اخیرا دریافت کردیم.

 وی گفت: هیات‌های مستشاری و قضائی در این زمینه سلسله جلسه‌هایی برگزار کردند که این جلسات ادامه دارد و به منظور تبادل اطلاعات میان بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در دادسرای تهران برگزار می‌شود.

 دادستان تهران افزود: تاکنون ۱۱ نشست تخصصی با حضور همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک برگزار شده که نتایج خوبی هم داشته است که از جمله نتایج آن‌ها تنظیم نیابت‌های قضائی بوده است.

 وی گفت: امروز اسناد، مستندات و مدارک بسیار ارزشمندی در دست داریم که قابل ارائه به مجامع جهانی و بین المللی است.

 وی اضافه کرد: امروز درباره این پرونده اسناد بسیار متقن بین المللی وجود دارد که به خوبی این اقدام را محکوم می‌کند.

 القاصی مهر گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار فقره از اسناد بررسی شده بین المللی در اختیار ما قرار دارد که به منظور محکومیت این جنایت قابل ارائه به مجامع بین المللی است.

 وی ادامه داد: در اولین فرصت پرونده با صدور کیفر خواست به دادگاه ارائه خواهد شد.

 دادستان تهران افزود: همچنان تحقیقات در این زمینه به منظور هر چه قوی‌تر و دقیق‌تر شدن اسناد و مستندات این پرونده ادامه دارد.

 وی اضافه کرد: گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره ترور شهید سلیمانی که رسما گفته است اقدام آمریکا غیرقانونی و نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است به عنوان یک سند بین المللی مطرح است.

 القاصی مهر گفت: تاکنون بیشتر از ۵۰۰ مکاتبه در راستای این پرونده با همه دستگاه‌های مربوط در کشور صورت گرفته است و به این منظور برای صدور قرار نهایی با مراجع مختلف مربوط مکاتبه و از آنان نظرخواهی شده است.
 

نقش آلمانی‌ها در ترور سردار سلیمانی

دبیر ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی اظهار داشت: از کشورهایی که به نوعی دخیل و درگیر در این جنایت ترور بودند، درخواست شده که اطلاعات و مستندات را در اختیار دستگاه قضایی ایران قرار دهند.

وی افزود: آخرین کشور آلمان بود؛ اخبار و اطلاعاتی به دست ما رسید که پایگاه آمریکایی‌ها (رامشتاین) در آلمان در تبادل اطلاعات میان پهپادهای آمریکایی که در جنایت ترور شهید سلیمانی درگیر بودند، دخیل بوده است.

 سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.


کیفرخواست پرونده ترور سردار شهید سلیمانی آماده است

 
عاملان ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند

حسین امیر عبدالهیان، سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی به ناگفته های شخصیت و روش های مدیریتی سردار سلیمانی در منطقه  اشاره کرد و در عین حال درباره نحوه شهادت ایشان افزود: امروز مشخص شده فرماندهی و لیدر این عملیات تروریستی در کدام کشور بوده و کدام کشورها در اطلاع رسانی جزییات ورود سردار به فرودگاه بغداد نقش داشتند و اطلاعات مورد نیاز برای انجام عملیات تروریستی شهادت ایشان را در اختیار امریکایی ها قرار داده اند.
 
سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی توضیح داد که  پرونده شهادت سردار سلیمانی کاملا تکمیل شده و حتی آمران و عاملان این اقدام تروریستی امریکایی ها در این پرونده، کاملا  شناسایی شده است.
 
دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل تاکید کرد: همانطوری که آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده اند، تمام مستندات برای صدور کیفر خواست برای آمران و عاملان ترور سردار سلیمانی آماده شده است.

عبدالهیان یادآورشد: در طول یک سال گذشته قوه قضاییه در داخل و خارج از کشور در حال جمع آوری مستندات این ترور بود و حتی با تشکیل کمیته قضایی در عراق و مذاکره با مقامات عراقی، مشخص شده که اطلاعات سفر سردار سلیمانی از دمشق به بیروت و از آنجا به بغداد را چه کسانی در اختیار امریکایی های تروریست قرار داده اند.
 
سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی تصریح کرد: بدون شک صدور این کیفر خواست بازدارنده و پشیمان کننده خواهد بود و صدور آن از سوی قوه قضاییه ایرانی جای تقدیر و تشکر دارد.
 
دستیار ویژه رییس مجلس در اموربین الملل ادامه داد که  تاکنون قوه قضاییه برای تکمیل این پرونده تروریستی اقدام های خوبی انجام داده است و در پرونده سایر دستگاه های اجرایی و نهادها همکاری خوبی با قوه قضاییه ایران داشتند.
 
عبدالهیان با بیان اینکه از دو هفته پیش سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در برخی از کشورهای منطقه به صورت خود جوش آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۶ هزار عنوان برنامه در داخل کشور با حرکت های خود جوش مردمی اجرا و یا آماده شده است.

سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیت و ویژگی های خاصی داشت، گفت: با این حال تاکنون کمتر از ۵ درصد از خاطرات سردار سلیمانی و تفکرات ایشان اعلام شده و آلان متوجه شده ایم که قصابان تروریست امریکایی و صهیونیست ها چه قهرمان ملی را از ما گرفتند.

عبدالهیان یادآورشد که با شهادت سردار سلمیانی خلاء بزرگی در منطقه به وجود آمده است و نبود ایشان را کاملا حس می کنیم، زیرا یکی از نبوغ ایشان این بود که نسبت به آینده افق و دید وسیعی داشت و تاکید می کنم که حداقل ۵ دهه نبوغ ایشان در منطقه نمود خود را نشان خواهد داد.
 
پیشتر رییس قوه قضاییه اعلام کرد: ترامپ نخستین جنایتکار پرونده ترور شهید سلیمانی است که خود در مقابل همه مردمان عالم به این جنایت اعتراف کرده و نمی‌توان او را از مجازات این عمل مصون دانست.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری حقوقی و قضایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش که با حضور نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مسئول پیگیری پرونده برگزار شد، افزود: شهادت سردار سلیمانی موضوعی است که نه داغ آن و نه مطالبه مردم برای خونخواهی او و مجازات و کیفر آمران و عاملان این جنایت هرگز به سردی نمی‌گراید.
 
رئیس قوه قضاییه، سردارسلیمانی را نماد مبارزه با تروریسم وشخصیتی امنیت ساز برای منطقه معرفی کرد وگفت: کیفرخواست برای مجازات مجرمانی که در ترور وی نقش داشتند، تنها دعوی حقوقی خانواده آن شهید یا ملت ایران نیست، بلکه ادعانامه امت اسلام و آزادگان عالم علیه تروریسم دولتی آمریکاست.
 
رئیسی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی پرونده ترور شهید سلیمانی متناسب با جایگاه و شخصیت سیدالشهدای مقاومت خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک برای پیگیری موضوع و درخواست کیفر برای آمران و عاملان این جنایت بزرگ به میزان مُکفی وجود دارد.
 
وی بر همین اساس خاطرنشان کرد که قوه قضاییه این پرونده را به عنوان بخشی از انتقام سختی که از آمریکایی‌ها گرفته خواهد شد، با جدیت پیگیری خواهد کرد.

 
منبع:
1. شبکه خبر/ عاملان ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند
2. همشهری آنلاین/ نقش آلمانی‌ها در ترور سردار سلیمانی | شناسایی ۴۸ متهم در پرونده ترور سردار سلیمانی.
3. اعتماد آنلاین/ کیفرخواست پرونده ترور سردار شهید سلیمانی آماده است
4. الف/ ۴۵ نفر از عوامل آمریکایی در ترور شهید سلیمانی شناسایی شدند


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
استوری تبریک عید سعید قربان
play_arrow
استوری تبریک عید سعید قربان
معنی اسم سروش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سروش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیلان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیلان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دارا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دارا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رادین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رادین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زاهد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زاهد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رزا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رزا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوزیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوزیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
نظر حاج قاسم سلیمانی درباره فلسطین
play_arrow
نظر حاج قاسم سلیمانی درباره فلسطین