مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
جمعه، 12 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم
به گزارش راسخون، مراسم اولین سالگرد شهادت سردار  سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران‌شان صبح جمعه با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانوادهی شهدا در دانشگاه تهران برگزار شد.

 در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه به سخنرانی پرداختند.

در این مراسم سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه نیز حضور داشتند.

سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا، سردار محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و رضا اردکانیان وزیر نیرو از دیگر شخصیت‌های نظامی و سیاسی حاضر در این مراسم بودند.

شیخ هاشم صفی‌الدین معاون شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، شیخ احمد بدرالدین مفتی اعظم سوریه، زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، فالح فیاض رییس حشد شعبی عراق و ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم حضور داشتند.

به علت ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردمی این مراسم بدون اجتماع مردمی تشکیل شد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، اولین سخنران نخستین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی بود. رئیس قوه قضائیه نیز در این مراسم سخنرانی کرد. پس از سخنرانی فرمانده نیروی قدس سپاه، تعدادی از نمایندگان مقاومت به ایراد سخنرانی پرداختند.
 

مسیر نیروی مقاومت با شیطنت‌های آمریکا تغییر نمی‌کند

سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح جمعه در مراسم اولین سالگرد شهادت  سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران‌شان که در دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: «این مجلس با عظمت برای گرامیداشت همه شهدای مقاومت است که در رأس آنها شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی هستند» و از شهید سلیمانی خیلی گفته شده اما هرچه هم که گفته شود، باز هم کم است؛ آنچه در رسانه ها از شهید سلیمانی و شهید ابومهدی و سایر شهدا گفته می‌شود، بخش کوچکی از شخصیت آنهاست.
 

 
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید در آخرین سخنرانی مقام معظم رهبری سه مدال افتخار دریافت کرد؛ ایشان در  آخرین بیانات‌شان از این سه مدال رونمایی کردند و به شهید سلیمانی سه مدال قهرمانی ملت ایران، قهرمانی امت اسلامی و قهرمانی شکستن امت استکبار اهدا کردند.

سردار قاآنی با بیان اینکه «شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود، اما مقاومت را از درون خود شروع کرد»، خاطر نشان کرد: هرکه می‌خواهد به این میدان بیاید، توجه کند که امکان ندارد، اهل مقاومت بود مگر اینکه در درون خود مقاومت را تجربه کرده باشند؛ معرفت، عبادت، اخلاص و ایثار و همه ارزش های انسانی و اسلامی درون کلمه «مقاومت» جای دارد.

وی افزود: از شهید سلیمانی در بعد فرماندهی و نظامی خیلی تعریف شده است اما منطق دقیق یکی از ویژگی های برجسته او بود؛ او در همه میدان‌هایی که وارد شد با منطق وارد شد، اما وقتی طرف مقابل منطق را متوجه نشد، با زبان دیگری با او حرف زد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به سایر ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: نگاه راهبردی، بصیرت عمیق و تبدیل هر تهدید به فرصت جزو ویژگیهایی است که آنها که شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی را به عنوان الگو قرار می‌دهند، باید این ویژگی‌ها را درون خود نهادینه کنند. شهید سلیمانی بر مدار ولایت و پذیرش جایگاه رفیع ولایت در همه ارکان زندگی اش توجه داشت؛ او ولایت‌مدار بود و من می‌دیدم چطور به بهترین شکل و بدون درگیری با دیگران حرف رهبری انقلاب برای او حرف اساسی بود و سایر نظرات را کنار می‌زد.

سردار قاآنی تصریح کرد: به همه مردم ایران و ملیت‌های مختلف در سراسر جهان می‌گویم که راه شهید سلیمانی یک رهبر داشته و بزرگی این شهید به این بوده که در پرتوی آن رهبری عمل کرده و بزرگ شده؛ آن رهبری و آن راه همچنان برقرار است و حمایت از مظلومیت محرومین و تربیت آنها بر مدار زندگی عزتمدارانه مقاومتی همچنان ادامه دارد.

فرمانده نیروی قدس اظهار کرد: امروز سوریه مقاوم ایستاد و همه بچه مسلمانان مقاوم حمایت کردند؛ الحمدالله امروز تقریبا به جز بخشی که آمریکای جنایتکار اشغال کرده، سوریه آزاد شده است. عراق مجاهد نیز همچنان محکم بر مبانی خود ایستاده و در این چند روز که سالگرد جنایت آمریکای جنایتکار بوده، فرزندان مبارز و مجاهد عراقی مقداری تحرک از خود نشان دادند، بی سابقه ترین اقدامات پروازی و امنیتی را آمریکایی‌ها که مثل بید در درون عراق به خود میلرزند، ترتیب دادند. در یمن مظوم و مقتدر هم می‌بینیم که همچنان محکم حرکت می‌کنند؛ این راه شهید سلیمانی است که همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و ترامپ نمی‌دانند در مکتب ما شهادت یعنی چه، خطاب به آمریکایی ها گفت: شما ۳۰ سال دنبال آن بودید که در کویت، عراق و جنوب‌شرق و کشورهای مختلف او را شهید کنید؛ در دوره ای که شما به دنبال شهید کردن‌شان بودید، آنها اوج افتخارشان شهادت بود. 

سردار قاآنی تاکید کرد: با صراحت می‌گویم که مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند، تغییری نمی‌کند اما با این جنایتی که کردند، برای همه آزادگان در دنیا کاری درست کردند و مطمئن باشند حتی از درون خانه‌شان  ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ جنایت‌شان را به آنها بدهند.
 

عاملان ترور حاج قاسم در هیچ‌کجای زمین امنیت نخواهند داشت

آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در مراسم سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در دانشگاه تهران، با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی و مکتب عاشورا باید ابعادش برای نسل حاضر و نسل آتی مشخص شود، گفت: اولین بعد مکتب شهید سلیمانی اخلاص بود کسی که برای خدا مقاومت می‌کند و جهاد می‌کند امام بزرگوار ما کتاب بسیار دارند و در جایگاه یک شخصیت متحول کننده یک جامعه، سنگ زیر بنای تفکر امام خمینی این جمله است که "عالم در محضر خداست اینکه انسان قبل، بعد و با هر چیز خدا را ببیند.
 

 
وی افزود: دومین شاخص مکتب سلیمانی بصیرت اوست اینکه انسان چشمِ سر نداشته باشد خیلی آسان‌تر از آن است که چشم دل نداشته باشد؛کسی که از چشم دل بهره‌مند است دوست و دشمن را می شناسد کسی که بصیرت دارد هیچ وقت ذلیل و خار نمی شود و یکی از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی بصیرت بود.
 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کارنامه زندگی شهید سلیمانی نشانه یک انسان بصیر بود، خاطرنشان کرد: سومین شخصیت او ولایتی بودن او بود برخی ولایت شعار هستند و برخی ولایت مدار اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت در تمام زندگی نصب العین قرار دادیم، ولایتمدار هستیم وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه و درس آموز است.
 

 
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ظرفیت شهید سلیمانی ظرفیتی است که در پرتو عبودیت خداوند متعال بینش عمیق به او داده شده بود. انسانی که ظرفیت داشته باشد در برابر گناه و وسوسه های شیطانی و استکبار جهانی و در برابر همه خناسان دنیا نه می‌گوید. ظرفیت داشتن امر مهمی است و شهید سلیمانی چهره‌ای با استقامت و مومن در مسیر خدا بود

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه می خواستند داعش را در منطقه حاکم کرده و مقاومت را خلع سلاح کنند و اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب به مردم معرفی کنند و با فتنه و توطئه منطقه را به آتش بکشانند، گفت: داعش می خواست اسلام را وارونه معرفی کند اما نتوانست چرا که شهید سلیمانی و یاران سپاه قدس که ظرفیتی عظیمی را در منطقه ایجاد کرد اجازه این کار را نداد این بیداری منطقه از خون مطهر شهدا است شهدای مدافع حرم که در جای جای منطقه خونشان به زمین ریخته شده است.
 

 
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایدئولوژی مقاومت جریان سلطه و استکبار را به هم ریخته است مقاومت و ایستادگی کاری کرده که دشمن دچار استیصال شده است ترور حاج قاسم نشان از استیصال دشمن است نه نشانه دست برتر بودن او و مقاومت اتاق فکر کفر و الحاد را منهدم کرده است.

وی افزود: خالقان داعش و القاعده با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تصور می‌کردند که جریان مقاومت سست می‌شود اما این پیام را دریافت کرد که به هیچ عنوان نمی‌توانند خالقان داعش با ترور سرداران ما و شهید سلیمانی مقاومت را سرد کنند؛ امروز بیش از هر زمانی پافشاری در برابر دشمنان در مردم منطقه وجود دارد و روح سردار سلیمانی بیش از پیش روحیه مقاومت را در مردم منطقه به جوشش درآورده و بیدار کرده است.
 

 
رئیس قوه قضائیه گفت: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمن منتظر انتقام سخت باشد. انتقامی سخت را خواهند دید و آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌ای از انتقام بوده است امت اسلامی خودش زمان و مکان انتقام را تعیین خواهد کرد اما دشمن بداند که زندگی از این پس برای او سخت‌تر خواهد بود و کیفر عاملان این جنایت جلوه‌هایی از انتقام سخت خواهد بود.

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان قاتل حاضر شد در حاشیه امن قرار دارد؛ تمام کسانی که در این ترور نقش داشتند در هیچ جای این کره زمین امنیت نخواهند داشت
 

عراق در کنار فلسطین است



مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم
 
رئیس الحشدالشعبی با بیان اینکه ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم، گفت: مردم عراق عاشق شهید سلیمانی شدند، در شرایطی که منطقه تحت یک آگاهی کاذب قرار گرفت.

وی افزود: مردم عراق توانستند راه صحیح حضور در همه مسائل ملت را بدانند، از جمله مهمترین آن‌ها مسئله فلسطین است. ما این را مدیون فرمانده شهید قاسم سلیمانی هستیم.

فالح الفیاض با بیان اینکه عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی از افراد ضعیف النفس طی کردند، تصریح کرد: عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند.
مرد عمل هستیم؛ انتقام می‌گیریم

هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز طی سخنانی، گفت: خون شهید سلیمانی هنوز در رگ‌های محور مقاومت در حال جوشیدن است، محوری که وی با روح خود ابداع و بازخرید کرد

وی با بیان اینکه ترامپ تصور می‌کرد با ترور شهید سلیمانی، محور مقاومت از هم می‌پاشد افزود: مقاومتی که شهید سلیمانی با هوشیاری خود از آن تغذیه کرد و به آن روح و خون بخشید، در همه میادین باقی خواهد ماند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان اینکه پرچمدار شهید قاسم سلیمانی یک پرچم بلند باقی خواهد ماند و رزمندگان مقاومت آن را بر فراز گنبد «الاقصی الشریف» بالا می‌برند، گفت: شهید سلیمانی قبل و بعد از شهادت فاتح و رهبر واقعی جهاد است. ما مرد عمل هستیم و از آمریکا انتقام خواهیم گرفت.
 

«حاج قاسم» در راس مجاهدان قدس شریف بود

«زیاد نخاله» در این مراسم با بیان اینکه شهادت می‌دهم «حاج قاسم» در رأس مجاهدان ملت فلسطین از قدس و فلسطین دفاع می‌کرد، گفت: او فرماندهی بود که برای اسلام زندگی مجاهدانه‌ای داشت، گفت: شهید سلیمانی از همه عنوان‌ها و معادلات و صفات بزرگ‌تر بود و در میدان‌های نبرد حاضر و فعال بود، به طور خاص در جبهه فلسطین حاضر بود و نبردهایی که انجام می‌داد برای آن بود که به فلسطین و مجاهدین فلسطینی زندگی جدیدی عطا کند و اشغالگری صهیونیستی را از ملت فلسطین و این کشور بزداید.
 

وی اظهار داشت: شهادت می‌دهم موشک‌هایی که پایتخت رژیم صهیونیستی را در هم کوبید خود حاج قاسم در رساندن آن‌ها به مجاهدین فلسطینی نظارت داشت و علاوه بر آن بر رساندن تخصص‌ها تجارب و دانش‌های متعدد دیگری بر فلسطین نظارت می‌کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: حاج قاسم پرچم حمایت از فلسطین را بر دوش داشت، مجاهد زیست و تمنای شهادت در خاک فلسطین را داشت.
وعده «انتقام سخت» قطعی است

حسین امیرعبداللهیان سخنگوی ستاد سالگرد مردمی شهید سردار سلیمانی، نیز گفت: آمریکا بداند وعده «انتقام سخت» قطعی و جدی است.
 

تحرکات اخیر آمریکا برای نجات از کابوس خطرناک است


مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم
 
سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر جمعه در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی که در دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تحرکات اخیر دشمنان در منطقه اظهار کرد: به هر شکل تحرکات دشمن رفتاری مربوط به خود است اما ما معتقدیم که این تحرکات بازتاب پیامدهای ناشی از اشتباه سال گذشته آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سردار بزرگ سپاه اسلام و ابومهدی المهندس و یارانش است که یک بغض فشرده‌ای را میان جوانان غیر جوانان جهان اسلام ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه «این بغض فشرده مثل یک کابوس همیشه آمریکایی‌ها را رنج می ‌دهد و آنها برای نجات از این کابوس خطرناکی که احساس می‌کنند دست به یک سلسله تحرکاتی می‌زنند» تصریح کرد: در هر صورت ما برای هرگونه واکنش آماده هستیم.

فرمانده کل سپاه همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا امروز جمهوری اسلامی ایران از اینکه شاید ترامپ حمله یا اشتباهی علیه ایران انجام دهد، نگرانی دارد؟ تاکید کرد: ایران هیچ نگرانی ندارد و ما برای دفاع از استقلال خود، منافع حیاتی و دستاوردهای انقلاب بزرگ‌مان آماده هستیم و این آمادگی را ظرف ۴۱ ساله گذشته ایجاد کردیم.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: امروز برای رویارویی با هر قدرتی، هیچ مشکل، نگرانی و دغدغه‌ای نداریم ما حرف‌های نهایی خود را در میدان نبرد با دشمنان‌مان خواهیم زد.

وی  با تاکید بر استمرار راه شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی، شعله‌های مقاومت برافروخته‌تر از گذشته شد و جوانان جهان اسلام امروز هم برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه و شکست دادن قطعی صهیونیست‌ها، هم برای گرفتن انتقام خون شهیدان و هم برای آزادسازی همیشه مسلمانان از سیطره و سلطه سیاسی اقتصادی و فرهنگی دنیای غرب با محوریت و شرارت افزایی آمریکایی‌ها مصمم‌تر از گذشته هستند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی، مقاومت جریان دارد و هیچ چیزی متوقف نشده است، گفت: امروز به خاطر خون شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهدای جریان مقاومت، جریان، موج، جوشش و رویش‌های جدیدی به وجود آمده و سلیمانی های بیشماری در جهان اسلام رشد کرده‌اند و قدرت جهان اسلام در حال افزایش است؛ در این شرایط دشمنان باید به فکر خود باشند و از منطقه خارج شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تداوم مسیر انتقام سخت که در منطقه شروع شده است، اظهار کرد: انتقام سخت نقطه نیست بلکه یک مسیر است؛ البته ما انتقام نقطه ای این سردار بزرگ و همرزمانش را از عاملان و آمران آن خواهیم گرفت که جدا از همه مسیری است که ما طی می کنیم؛ یعنی آنانی که در این شهادت‌ها دست داشتند، آرام نخواهند بود، اما زمان و مکان و کیفیت تابع شرایط خاصی است که به وجود خواهد آمد و ما آن شرایط را به اذن خدا به وجود خواهیم آورد. 

سرلشکر سلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه وانمود کردن دشمنان به آرایش نظامی در منطقه طی روزهای اخیر، تصریح کرد: این مهم نیست که آنها چه تصمیمی می گیرند، بلکه تصمیم ما مهم است؛ ما تصمیم گرفته ایم که با همه قدرت و ظرفیت و قوت در مقابل هر دشمن کوچک و بزرگ بایستیم و پیروزی برای ما قطعی است؛ چرا که ما هم دشمن و هم خودمان را می‌شناسیم. ما اراده کرده ایم که بر دشمن غلبه کنیم و همان طور که سردار سلیمانی گفت همه مرد میدان هستیم؛ دشمن اگر آرزوی شکست دارد، وارد میدان شود و ما در میدان حاضر هستیم.
 

واکنش کاربران

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم
مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم

مراسم اولین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+فیلم



منبع:
1.مهر / مراسم سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» برگزار شد
2.ایسنا / سردار قاآنی: مسیر نیروی قدس و مقاومت با شیطنت‌های آمریکا تغییر نمی‌کند
3.تسنیم / آیت‌الله رئیسی: عاملان ترور حاج قاسم در هیچ‌کجای زمین امنیت نخواهند داشت
4.ایسنا / سردار سلامی: برای هرگونه واکنش آماده‌ایم/ انتقام نقطه‌ای ترور سردار سلیمانی را خواهیم گرفت
5.آخرین خبر / هشدار سردار قاآنی به عاملان ترور حاج قاسم: از درون خانه شما ممکن است پاسخ جنایت شما را بدهند
6.آخرین خبر / فیلم
7.توییتر

** درج توییت های کاربران توییتر نشان از تایید یا رد آنها نیست و صرفا برای آگاهی مخاطبین درج می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم سروش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سروش و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیلان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دیلان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آریانا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم آیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دارا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دارا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رادین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رادین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زاهد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زاهد و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم عارفه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هیوا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رزا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم رزا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوزیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوزیه و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
نظر حاج قاسم سلیمانی درباره فلسطین
play_arrow
نظر حاج قاسم سلیمانی درباره فلسطین
نماهنگ یادگار کربلا با نوای حاج محمود کریمی
play_arrow
نماهنگ یادگار کربلا با نوای حاج محمود کریمی