خاطره دهقان فداکار بار دیگر زنده شد

محمدمهدی عباسی دانش‌آموز ۱4 ساله سبزواری نیز حرکتی مشابه ریزعلی خواجوی صورت داده و با همان جنس فداکاری و البته درایت توانسته از یک حادثه و یا شاید هم فاجعه احتمالی جلوگیری کند.
پنجشنبه، 9 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
خاطره دهقان فداکار بار دیگر زنده شد
به گزارش راسخون، همه ما یک بار هم که شده داستان ریزعلی خواجوی را خوانده‌ایم و یا اینکه به گوشمان خورده و در جریان فداکاری ریزعلی هستیم.
دانش آموزی که بارها و بارها داستانش را در دوران تحصیلی خواندیم و از نزدیک شاهد بودیم که با فداکاری خود توانسته بود جان تعداد زیادی مسافر را نجات دهد.

گاهی شاهد هستیم که تاریخ دوباره تکرار می‌شود و برخی اتفاقات دوباره در مقابل چشمان ما رژه می‌رود و گو اینکه اصلا آنها مجدد اتفاق افتاده است.
البته که دانش آموزان امروز هم به نوعی آن رشادت‌ها و فداکاری‌ها را می‌خوانند و در عرصه عمل که می‌رسد تمرین‌های ذهنی را به صورت عملیاتی پیاده‌سازی می‌کنند.

اینک محمدمهدی عباسی دانش‌آموز 14 ساله سبزواری نیز حرکتی مشابه ریزعلی خواجوی صورت داده و با همان جنس فداکاری و البته درایت توانسته از یک حادثه و یا شاید هم فاجعه احتمالی جلوگیری کند.

این دانش آموز روستای قلعه نو شفیع آباد که متوجه شکسته شدن ریل راه آهن تهران ـ مشهد در نزدیکی روستا می‌شود و با گزارش این موضوع از یک حادثه تلخ جلوگیری می‌کند. دانش آموزان امروز ما نشان داده‌اند که رشادت و ایثارگری فقط مختص کتاب‌ها نیست و بازهم می‌توان همان‌ها را تکرار کرد.

این دانش آموز در این زمینه می‌گوید: با دوستانم برای بازی فوتبال خارج از خانه بودیم، پس از پایان بازی معمولا به دلیل نزدیکی به ریل راه آهن از محل ریل عبور کرده و به منزل می‌روم.
 
وی ادامه می‌دهد: آن روز نیز همین کار را کردم اما در بازگشت شکستگی قسمتی از ریل راه آهن توجهم را جلب کرد و وقتی نزدیک‌تر شدم دیدم ریل واقعا دچار شکستگی شده و ممکن است اتفاقی رخ دهد.

عباسی می‌گوید: خیلی سریع خودم را به منزل رساندم و بلافاصله این مسئله را به مادرم منتقل کردم.
 

مادر مهدی وظیفه شناس و فداکار قصه ما در این باره می‌گوید:


خاطره دهقان فداکار بار دیگر زنده شد
 
زمانی که محمد مهدی بعد از فوتبال بازی کردن با دوستانش به خانه برگشت، بسیار نگران و مضطرب بود.
به من می‌گفت که مادر ریل شکسته، خودم دیدم میان خطوط ریلی فاصله افتاده؛ بعد من پرسیدم که آیا از این بابت اطمینان داری که ریل شسکته و اینکه چه طور شکسته؟

بعد توضیح داد که خودش آن نقطه از خطوط ریلی را مورد بررسی قرار داده است.

بعد از اینکه قانع شدم، با راه آهن آزادور تماس گرفتم و موضوع را با آنها در میان گذاشتم.

پس از این تماس مسئولان قسمت تعمیر و تجهیز و نگهداری ریل در شمال شرق کشور و منطقه جغتای در محل حاضر می‌شوند و اقدام به ترمیم و بازسازی ریل می‌کنند تا به این طریق از یک فاجعه احتمالی جلوگیری شود.
 

فاجعه در یک قدمی


خاطره دهقان فداکار بار دیگر زنده شد
شاید برای همیشه آدم‌هایی که در آن قطار بودند متوجه وجود محمد مهدی عباسی فرشته نجات ۱۴ ساله خود نشوند مطمئنا ۲۰۰ هزارتومان پول نقد، یک لوح تقدیر و چند عکس یادگاری برای نجات جان این همه آدم کافی نیست اگر محمد مهدی عباسی نبود فاجعه تلخی در کشو رقم می‌خورد.

پنجشنبه ۲۵ دی ماه سال جاری روستای شفیع آباد در شهرستان جغتایی، محمد مهدی نزدیک ریل قطاری که به مشهد می‌رفت، در حال بازی کردن با توپ ۲ لایه خود بود که ناگهان توپ به ریل قطار برخورد می‌کند در همین لحظه محمد مهدی متوجه شکستگی ریل قطار می‌شود. او خودش را به سرعت به محل کار مادرش می‌رساند و این موضوع را با مادرش در میان می‌گذارد. مادر محمدمهدی زمانی که از صحت حرف‌های پسرش مطمئن می‌شود، شکستگی ریل را به شرکت راه آهن گزارش می‌دهد و از یک حادثه هولناک جلوگیری می‌کند.

آن‌طور که مادر محمدمهدی توضیح داد روزی یکی - دو بار قطار از روی ریل تهران - مشهد رد می‌شود و اگر پسرش متوجه آسیب‌دیدگی ریل نمی‌شد، خطر جدی در انتظار مسافران بود و با خروج قطار از ریل ممکن بود افراد زیادی کشته یا زخمی شوند. آن روز هم قرار بود قطار از روی ریل رد شود

مسئولان در قبال نجات جان مسافران قطار تهران _ مشهد به یک لوح تقدیر، چند عکس یادگاری؛ و ۲۰۰ هزارتومان پول نقد از محمد مهدی تجلیل به عمل آوردند.
 

محمد مهدی عباسی مسافران قطار تهران-مشهد را نجات داد

محمد مهدی گفت: دهقان فداکار را می‌شناسم او زمانی که کوه ریزش کرده بود لباسش را آتش زد و قطار را نجات داد. مسافران قطار متوجه حضور من نشدند. به من فقط یک لوح تقدیر و کارت هدیه دادند خوشحالم که جان مسافران قطار را نجات دادم اطلاعی ندارم که چند مسافر در قطار حضور داشته است.

مادر محمد مهدیگفت: محمد با من موضوع شکستگی ریل را درمیان گذاشت زمانی که از پرس و جو کردم و از حادثه مطمئن شدم به ایستگاه راه آهن زنگ زدم و اطلاع دادم.

وی ادامه داد: پس از اطلاع رسانی مسئولین شرکت راه آهن آمدند و ریل ترمیم و تعویض شد همچنین از محمد مهدی تجلیل کردند.



منبع:
1.تسنیم / نوجوانی که خاطره دهقان فداکار را زنده کرد
2.رکنا / دهقان فداکار مشهدی جلوی یک فاجعه تلخ را گرفت / مسافران قطار در آستانه مرگ
3.تجارت نشان / فیلم 
4.همشهری آنلاین / پسر ۱۴ ساله مشهدی جان صدها مسافر را نجات داد | تکرار داستان دهقان فداکار پس از پنج دهه
5.خبرببر / نوجوان فداکار | پسر نوجوانی که خاطره دهقان فداکار را زنده کرد


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.