داریوش یزدی در گفتگو با راسخون:

مدعیان لیگ بیستم مقتدر و باصلابت نیستند/می خواهم با نفت مسجدسلیمان نتایج شایسته ای بگیرم

سرمربی جدید تیم نفت مسجدسلیمان با بیان اینکه مدعیان لیگ بیستم نوسان داشتند و با اقتدار و صلابت نبودند، گفت: رتبه ی دهمی این تیم نیم فصل دوم را تضمیم نمی کند اما می خواهیم لیگ را با شایستگی به اتمام برسانیم.
شنبه، 9 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
مدعیان لیگ بیستم مقتدر و باصلابت نیستند/می خواهم با نفت مسجدسلیمان نتایج شایسته ای بگیرم
داریوش یزدی سرمربی جدید تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، خصوص قبول هدایت این تیم اظهار داشت: در جلساتی که با هیات مدیره محترم و مدیرعامل باشگاه داشتم به توافقاتی رسیدیم تا بتوانیم در ادامه ی راه کمک کنیم. برای اینکه تیمی از خوزستان بود و خودم علاقمند به این تیم بودم و دوست داشتم به خصوص به مسجدسلیمانی ها کمک کنم، این مسئولیت را قبول کردم. به امید خدا در ادامه ی کار بتوانیم برنامه های خودمان را پیش ببریم و تلاش کنیم برای سربلندی مجموعه. اما تنها من نیستم که باید معجزه کنم و نیاز به کمک همه از مدیران و هیات مدیره و بازیکنان داریم. همه می دانیم که چه مسئولیتی را قبول کردیم. مردم این شهر به جز این تیم دلخوشی ندارند و دلشان با این تیم است. امیدوارم بتوانیم آنها را شاد کنیم و نتایجی که در خور شان این مجموعه و مردم خونگرم این شهر است را بگیریم.
 
بین تیم های نفتی و صنعتی تبعیض وجود دارد
وی افزود: قطعا وقتی کسی در جایی وارد می شود، شرط هایی بین طرفین مطرح می شود. بین من و باشگاه هم قطعا این مسئله وجود دارد ولی خیلی سعی کردم مشکلات مربوط به گذشته که از قبل وجود داشته را مرتفع کنم. قطعا قول ها و وعده وعیدهایی را داده اند. با توجه به صداقت و اطلاعاتی که از مجموعه مدیریتی باشگاه دارم، مطمئنم که می توانند این مشکلات را مرتفع کنند تا تیم بتواند بدون مشکل پا به نیم فصل دوم بگذارد و در ادامه کار را به خوبی پیش ببریم. همه می دانند که وزارت نفت نمی تواند به تیم های زیرمجموعه ی خودش کمک کند و این دستورالعمل کلی است. تیم های نفتی همه این مشکل را دارند. تیم صنعت نفت آبادان هم مشکل دارد و خبرهای خوبی را از آنها نمی شنویم. تیم های دیگر و غیرنفتی هم مشکل مالی دارند. مشکل اقتصادی باعث شده همه به مشکل بخورند. اما تیم های صنعتی مثل سپاهان، فولاد و ذوب آهن راحت حمایت می شوند و بدون مشکل پیش می روند. این تبعیض ها وجود دارد.
 
نیم فصل دوم سخت تر از نیم فصل اول است
سرمربی جدید تیم نفت مسجد سلیمان در پاسخ به این سوال که آیا این تیم نیاز به تقویت دارد؟ تصریح کرد: خوشبختانه نتنها روی تیم نفت مسجدسلیمان شناخت دارم که تیم های دیگر را هم رصد می کردم. آنالیز خوبی کردم و شناخت نسبی و خوبی از وضعیت تیم دارم. می دانم که این تیم جوان و باانگیزه است. بازیکنانان جوان و باکیفیت های خوبی داریم و باید با برنامه های خودمان سطح کیفی بچه ها را ارتقاء بدهیم تا نیم فصل دوم نتیجه بگیریم. نیم فصل دوم به دلایلی واقعا سخت تر از نیم فصل اول است. تیم های پائین جدول با تغییراتی که به وجود آوردند و منابع مالی که تامین می کنند، دارند برای نیم فصل دوم خودشان را مهیا می کنند. تیم های بالانشین هم دارند خودشان را تقویت می کنند تا بتوانند مقام و سهمیه کسب کنند. این مسئله نیم فصل دوم را سخت تر می کند. تلاش می کنیم برای این دشواری خودمان را آماده کنیم. نیاز به تجهیز و تلاش و همت بیشتر داریم تا در ادامه ی مسابقات خوب ظاهر شویم.
 
می خواهیم با شایستگی لیگ بیستم را تمام کنیم
داریوش یزدی در خصوص خواسته ی باشگاه از شما چه رتبه ای در پایان فصل است؟ گفت: تیم نفت مسجدسلیمان قطعا به دنبال قهرمانی و کسب سهمیه نیست. همین که امسال بتوانیم به خوبی و شایستگی هرچه تمام تر لیگ را به پایان برسانیم و سهمیه ی شهر در لیگ برتر حفظ شود، این می تواند برای ما رضایت بخش باشد. اما نگاه ما این است که بتوانیم در جدول جایگاه خود را ارتقاء بدهیم. این ارتقاء می تواند به دنبالش امتیازهای مثبتی به همراه داشته باشد. چه برای مجموعه باشگاه و چه برای بازیکنان. خیلی مهمتر از تمام ارکانی که برای موفقیت وجود دارد، وجود هواداران ما است. هوادارانی که پرشور هستند و قابل قیاس با دیگر جاها نیست. انسانهایی هستند که عاشقانه و خالصانه تیم خودشان را دوست دارند. ما این را می دانیم و باید با تلاش بیشتر و حواس جمعی و مسئولیت پذیری بیشتر کار را پیش ببریم و آنها را شاد کنیم.
 مدعیان لیگ بیستم مقتدر و باصلابت نیستند/می خواهم با نفت مسجدسلیمان نتایج شایسته ای بگیرم
رتبه ی دهم نفت مسجدسلیمان نیم فصل دوم را تضمین نمی کند
وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج خوب تیم نفت مسجدسلیمان در نیم اول شما را در ادامه ی راه تحت فشار نمی گذارد؟ تاکیدکرد: نتایج تیم در نیم فصل اول نتایج نسبتا خوبی بود. نمی توانیم بگوئیم حتما نتایج خوبی بود. با اینکه گفتم بازیکنان جوان و نسبتا باکیفیت و با انگیزه در تیم نفت هستند، اگر جدول را نگاه کنید تیم نفت مسجدسلیمان با 18 امتیاز در رده دهم قرار دارد و 2 تیم پائین ترهم، هم امتیاز هستند. تیم پشت سر ما با اختلاف یک امتیازی قرار گرفته است. این رتبه تنها با یک بازی می تواند از دست برود و تا رتبه ی سیزدهم نزول کنیم. پس این امتیاز و رتبه نمی تواند برای نیم فصل دوم تضمینی ایجاد کند. ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم در نیم فصل دوم نتایج بهتری رقم بزنیم. همه ی ما باید حواس جمع باشیم و با مسئولیت بیشتری کار خودمان را پیش ببریم. باشگاه هم باید مشکلاتی که می تواند در روند کیفی تیم تاثیرگذار باشد را مرتفع کند تابا خیال آسوده تر مسائل فنی را دنبال کنیم.
 
کیفیت لیگ بیستم نسبت به قبل پائین تر است
سرمربی جدید تیم نفت مسجدسلیمان با اشاره به نیم فصل اول لیگ بیستم افزود: با توجه به معضل کرونا که در دنیا هم همه را تحت تاثیر قرارداد، سطح کیفی مسابقات ما را هم پائین آورده است و نسبت به سال های گذشته شاهد بازی های بی روح و کسل کننده بودیم. مزید براین علت، عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها باعث شده بود تا آن شور و اشتیاق و رغبتی که به بازیکنان و ورزشکاران می دادند، نباشد. این باعث پائین آمدن کیفیت هم بود. مسائل روحی که در رفتارهای اجتماعی همه ی بازیکنان و کادر و مجموعه ی تیم ها وجود داشت. این مسئله نتنها در لیگ برتر بلکه در لیگ های پائین تر هم وجود داشت. سطح بازی ها پائین آمده است. باید چاره اندیشی کنیم تا در چنین شرایطی هم کیفیت ها پائین نیاید.
 
مدعیان امسال با صلابت و مقتدر نبوده اند
داریوش یزدی گفت: امسال چند مدعی در لیگ داریم که همه نوسان داشتند. پرسپولیس که الان صدرنشین است، در ابتدای مسابقات دچار مشکل شد. کم کم خودشان را نشان دادند و 3 امتیازهای ناپلئونی را گرفتند و رفته رفته بالا آمدند و قهرمان نیم فصل شدند. تیم سپاهان به لحاظ کیفیت فنی تیم بهتری نسبت به پرسپولیس دیدم ولی آنها هم نوسان زیاد داشتند. استقلال هم به رغم مسائل و حواشی مختلف که تاثیر منفی روی آنها گذاشت، نتیجه گرفتند. فولاد خوزستان هم بازیکنان خوبی داشت اما در نتیجه گیری مثل بقیه آن طور که باید نبود. تراکتور را هم اگر بخواهیم جزو مدعیان حساب کنیم، شرایط ویژه تری داشت. علاوه بر نوسان در نتیجه گیری، تغییرات زیادی داشتند و چندین مربی عوض کردند و شروع نیم فصل دوم را با خطیبی خواهند داشت. در مجموع لیگ پرنوسانی بود که دلایل مختلفی می شود برای هرکدامشان ردیف کرد. مدعیان این فصل همین تیم ها هستند که واقعا با صلابت و مقتدر نبودند. بعید می دانم تیمی به این جمع مدعیان اضافه شود. همین تیم ها می توانند رقابت تنگاتنگی با هم داشته باشند. هر تیمی که نیمکت قوی تری داشته باشد موفق تر خواهد بود. اما در فوتبال چیزی همیشه ثابت نیست و غیرقابل پیش بینی است.
 
عده ای با شلوغ کاری دنبال نتیجه گرفتن هستند
وی با بیان اینکه سال های قبل هم این اتفاقات و اعتراض نیمکت تیم ها وجود داشت، تاکید کرد: قطعا این مسئله و نیمکت های شلوغ به امسال ختم نمی شود و سال های قبل هم این شکلی بود. چون امسال تماشاگری در ورزشگاه ها حضور نداشت، بیشتر دوربین ها روی بازیکنان و نیمکت ها بود. سروصداها به راحتی در ورزشگاه می پیچد. این نشان می دهد که نیمکت های ما شلوغ هستند. از جهتی نتیجه گرا بودن فوتبال ما باعث شده تا مربیان و نیمکت ها پرخاشگر شوند. از جهتی برخی ها متوجه شدند که با شلوغ کاری می توان نتیجه گرفت. این مسئله خیلی جدی و خطرناک است و مطمئن باشید هیچ پیشرفت و توسعه ای در فوتبال ما وجود نخواهد داشت. شاید با این شلوغ کاری ها نتیجه ی مقطعی بدست بیاید، اما در دراز مدت این بدعت بد گذاشته می شود و آن وقت دیگر اصلاح کردنش سخت خواهد شد. همان طور که روی یک مربی فشار باشد، نمی تواند روی مسائل فنی تیمش تمرکز کند، فشار روی داوری ها هم کار را بدتر می کند. ما داورهای خوبی داریم که اگر این مسئله رفع نشود، آنها هم تحت فشار بد قضاوت می کنند. امیدوارم این مسئله در نیم فصل دوم برطرف شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.