پول های فوتبال در کجا هزینه می شود؟

پایان رافت در گفتگو با راسخون:کالدرون با پرسپولیس به جایی نمی رسد/فوتبال ما حرفه ای نه، سیاسی است

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه کالدرون با تغییرات زیاد در این تیم به جایی نمی رسد، گفت: فوتبال ما حرفه ای نیست و سیاسی است. نمی دانم وقتی این همه مشکلات مالی وجود دارد، پس پول این فوتبال کجا هزینه می شود.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پایان رافت در گفتگو با راسخون:کالدرون با پرسپولیس به جایی نمی رسد/فوتبال ما حرفه ای نه، سیاسی است
پایان رافت در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به ارزیابی خود از هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال تا هفته ی دهم اظهار داشت: فوتبال ما نزدیک به 20 سال است که نام حرفه ای گرفته است. اما می بینید که هنوز در خیلی از موارد آماتور هستیم. کیفیت ها همان کیفیت است و سال به سال پیش می رویم، چیزی نمی بینیم. باور کنید در خیلی از موارد حسرت گذشته را هم می خوریم. دوست دارم وقتی لیگ شروع می شود، حداقل 8 تیم مدعی قهرمانی باشند. امکانات داشته باشند. مربی و بازیکن خوب خارجی بیاورند تا کیفیت فوتبال ما بالا برود. اما هرچه می بینیم فقط هزینه ی زیاد است و بدون کیفیت و فوتبال زیبا.
 
وی افزود: هر سال که فوتبال ما پیش می رود، پسرفت می کند. مدعیان لیگ همان 4، 5 تیم همیشگی هستند. از 16 تیم لیگ ما حداقل 10 تیم ما بدون پول هستند و دائم از مشکلات مالی می نالند. مربیان از این تیم به آن تیم می روند و چرخه ی آنها تغییری نمی کند. لیگ ما مثل سریالی است که فقط تکرار می شود. وقتی کیفیت را می بینید هرساله بدتر می شود. تیم های پرسپولیس و استقلال به خاطر پول اعتصاب می کنند. مربی از ایتالیا آورده اند اما پولش را نمی دهند و هیچ امکاناتی ندارد. این پول ها را در فوتبال مربی نمی گیرد. بازیکن نمی گیرد. پس این پول های فوتبال را چه کسی دریافت می کند؟ کجا هزینه می شود؟ این چه کیفیتی است؟ این چه لیگی است؟ چرا با مردم شفاف نیستند؟ اگر پول ندارید چرا دنبال مربی خارجی می روید؟
 
پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: این از فوتبال و لیگ ما این هم از وضعیت استادیوم های ما که سرجمع 5 ورزشگاه استاندارد نداریم. این لیگ حرفه ای نیست. این لیگ دولتی است. کاملا سیاسی است. لیگ حرفه ای یعنی تماما حرفه ای. از داشتن ورزشگاه گرفته تا بلیط فروشی و حق پخش و کپی رایت باید حرفه ای باشد. جونیور را با 550 هزار دلاربرای پرسپولیس آورده اند که اصلا استپ کردن بلد نیست. سهراب انتظاری که در پیشکسوتان پرسپولیس بازی می کند، اگر نیم ساعت به او فرصت بدهند، حداقل یک گل می زند.
 
پایان رافت گفت: مشخص است که او 550 هزار دلار نمی گیرد. حداقل نصف این پول را دلال ها به جیب زده اند. تیم های نفتی با مشکلات مالی مواجه هستند. ملوان که یک روز صاحب آوازه ای بود، الان ته جدول لیگ یک است. نه کیفیت فوتبال ما نه فیلم برداری و نه امکانات حرفه ای نیستند.
 
وی خاطرنشان کرد: تیم ها به خاطر اینکه دولتی هستند، نوسان هم دارند. وقتی تیمی نتیجه می گیرد اما از لحاظ مالی و امکاناتی حمایت نمی شود، روند آن قطع می شود. وقتی تیمی خصوصی باشد، راحت کار می کند. کدام بازیکن در این 18 دوره ی لیگ باشگاه ها 100 هزار دلار خریده اند و از فروشش سود برده اند؟ مبلغ جونیور را به 5 تا پیشکسوت بدهند، 10 تا بازیکن با کیفیت تحویل می دهد.
 پایان رافت در گفتگو با راسخون:کالدرون با پرسپولیس به جایی نمی رسد/فوتبال ما حرفه ای نه، سیاسی است
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به وضعیت این تیم در لیگ هجدهم افزود: یکی از منتقدان کالدرون هستم. درست است که او مربی خوبی است وبازیکن بزرگی در تیم ملی آرژانتین بوده اما چیزی که می بینم را می گویم. واقعا او روشی در پیش گرفته که به تیم ضربه می زند. کیفیت تیم خیلی پائین است و بااین شرایط پرسپولیس به جایی نمی رسد. ما در این 10 بازی اصلا یک دیدار با کیفیت از پرسپولیس ندیدیم. برانکو در سال اول حضور خود در 5 هفته ی اول خوب نتیجه نمی گرفت اما تیمش خیلی خوب و باکیفیت بازی می کرد. تیم کالدرون اصلا فوتبال بازی نمی کند. مسئله ی این مربی عدم شناخت نیست. مسئله این است که او می خواهد به همه بازی بدهد و همه را راضی نگه دارد.
 
پایان رافت گفت: هیچ تیمی مثل پرسپولیس این نفرات را ندارد. حتی سپاهانی که دو تیم خیلی خوب دارد. 4 سال است این تیم در کنار هم بازی می کند. از لحاظ مهره ای و امکانات پرسپولیس بهتر از همه است. اما کالدرون تا اینجا از شرایط به خوبی سود نبرده است. اگر پرسپولیس امسال سوم هم شود، فقط به خاطر کیفیت بازیکن هاست. ما چیز خاصی از کالدرون ندیدیم. تیم اصلا خوب بازی نمی کند. اگر این تغییرات دائم انجام شود، تیم نمی تواند روان بازی کند و هماهنگی بازیکنان از بین می رود. تغییر پست ها باعث سردرگمی می شود.
 
وی ادامه داد: با این شرایط مطمئن باشید خیلی تیم ها در نیم فصل دوم یقه ی پرسپولیس را می گیرند. شرایط جوری نیست که بتوان امیدوار به بهبود وضعیت بود. سپاهان امسال خیلی خوب شده و عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است. پرسپولیس خیلی نوسان دارد و بازی های مهمی را به رقیبان واگذار کرده است. 10 بازی، 3 شکست خیلی بد است. استقلال راه افتاده و خود را به بالای جدول رسانده است. با این حال کیفیت لیگ ما خیلی پائین است. بازیکنان بی کیفیت می آورند و پول های مفت به آنها می دهند. بازی الهلال را در فینال آسیا دیدم. آنها مثل رئال بازی می کردند. 10 تا گل به تیم اوراواردز نزدند. آدم از فوتبال و کیفیت آنها لذت می برد. آنها مربی رومانیایی می آورند و با کیفیت بازی می کنند. ما مربی می آوریم برای تیم ملی اما 500 هزاردلار در این مملکت پیدا نمی شود که به مربی بدهند؟ برانکو برای پول فرار کرد و الان کالدرون از بی پولی شاکی شده است. ویلموتس در تیم ملی به مشکل خورده است. چرا نباید پول سرمربی تیم ملی به تعویق بیافتد. اگر این طور شرایط تیم ملی پیش برود، شاید نتوانیم به جام جهانی برویم. قبل از بازی با عراق این طور حواشی به تیم ضربه می زند. ما نباید این بازی را ببازیم. برای بالابردن کیفیت فوتبال باید هزینه کرد.

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.