لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

تیم ملی والیبال ایران در بازی مقابل کانادا به دومین برد خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۱ دست یافت.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد
به گزارش راسخون؛ تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (پنجشنبه) در چهارمین بازی خود در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به مصاف کانادا رفت و این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد. کانادا در ست نخست با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد اما ایران در سه ست بعدی با امتیازات مشابه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شد تا سه امتیاز این مسابقه را به حساب خود واریز کند.

ولادیمیر آلکنو در این بازی تیم خود را با ترکیب سعید معروف، صابر کاظمی، مسعود غلامی، سیدمحمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد. 

ایران با این پیروزی، به صورت موقت و پیش از پایان بازی‌های روز چهارم، سه پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و در رتبه نهم قرار گرفت.


ست اول (ایران ۲۲ - کانادا ۲۵)


لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

عملکرد خوب بازیکنان ایران در حمله باعث شد وقت استراحت فنی اول و دوم این ست به سود شاگردان آلکنو اعلام شود ولی در نیمه دوم ست، سرویس‌های قدرتی و بابرنامه کانادا، دریافت تیم ایران را با مشکلات زیادی مواجه کرد. برخلاف اوایل بازی، توپ‌ها به سختی به سعید معروف می‌رسید و او هم نمی‌توانست از برنامه‌های متنوع حمله استفاده کند. تا امتیاز شانزدهم بارها ایران از حمله سرعتی و پایپ بهره برد ولی در بخش دوم ست، بیشتر توپ‌ها به صورت بلند برای مناطق ۲ و ۴ ارسال می‌شد. همین موضوع باعث شد دفاع روی تور کانادا هم عملکرد بهتری داشته باشد. در اواخر ست آلکنو تلاش کرد با به میدان فرستادن امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت برای زدن سرویس و دفاع روی تور، روند بازی را عوض کند ولی این تعویض‌ها فایده‌ای نداشت.


ست دوم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)


لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

مشکل دریافت در این ست حل شد و همین موضوع کلید رسیدن تیم ایران به پیروزی بود. شاگردان آلکنو به خوبی از سرویس‌های قدرتی و هدفمند برای به هم‌ریختن برنامه‌های هجومی حریف استفاده کردند. دفاع روی تور تیم ایران هم در این ست عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ست اول داشت. میلاد عبادی‌پور یکی از بهترین بازیکنان ایران در این ست بود. این بازیکن باتجربه در حمله، مطمئن و در دریافت، موثر بازی کرد.
 

ست سوم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)


لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

ایران تیم مسلط میدان بود. شاگردان آلکنو در دفاع و حمله کم‌اشتباه ظاهر شدند. در اوایل ست ۲ تیم به صورت پایاپای پیش می‌رفتند اما هرچه پیش رفتیم، تیم ایران کیفیت بهتری ارائه کرد و برای رسیدن به پیروزی به مشکل زیادی نخورد. صالحی و کاظمی در زدن اسپک فرصتی برای تیم حریف باقی نمی‌گذاشتند. مسعود غلامی هم در دفاع روی تور نمایش درخشانی داشت.


ست چهارم (ایران ۲۵ - کانادا ۲۲)


لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

موسوی و غلامی ۲ مدافع میانی ایران در این بازی عملکرد درخشانی داشتند. ایران هم در دفاع روی تور امتیازات زیادی گرفت و هم بارها از پاس‌های سرعتی در حمله بهره برد. در نهایت هم دفاع غلامی امتیاز پایانی بازی را برای ایران به ارمغان آورد. تنها تعویض‌های آلکنو در طول این بازی، به میدان آوردن اسفندیار در زدن سرویس و تعویض سعادت با معروف برای عملکرد بهتر در دفاع روی تور بود. بازیکنان حاضر در میدان با عملکرد خوب خود، کاری کردند که سرمربی هیچ نیازی به تغییر دیگری در تیم خود نبیند.
 

کاظمی امتیازآورترین بازیکن مسابقه ایران و کانادا شد

 
لیگ ملت‌های والیبال| کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد

صابر کاظمی پشت خط زن جوان تیم ملی ایران در این بازی عملکرد خوبی در حمله داشت و ۱۷ امتیاز کسب کرد. سید محمد موسوی مدافع میانی باتجربه ایران هم با نمایش درخشان خود و کسب ۱۶ امتیاز نقش پررنگی در پیروزی امروز بازی کرد.

در سوی دیگر میدان، رایان اسکلتر و گوردون پرین هم به ترتیب ۱۷ و ۱۶ امتیاز کسب کردند اما نتوانستند مانع از پیروزی تیم ایران شوند.
 

معروف: پیروزی بر کانادا حریف المپیکی ماخوشحال کننده بود

سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی ۳ بر یک ایران مقابل کانادا در نشست خبری پایان بازی گفت: این اولین بازی من بود که از ابتدا در ترکیب تیم بودم و خوشحالم که پیروز شدیم. مسابقات لیگ ملت‌ها طولانی است و هر روز بازی داریم. بازی خوبی بود، همانطور که پیش بینی می‌کردیم شرایط پیش رفت. کانادا در المپیک هم حریف ما است و به همین دلیل امروز بازی مهمی برای ما بود و بازیکنان‌مان خوب بودند. با کانادا در المپیک هم گروه هستیم و خوشحالم که با کمک همه بازیکنان توانستیم مقابل کانادای کم اشتباه برنده شویم و با اعتماد و روحیه بالاتر به بازی‌های بعد برویم، هرچند می‌توانستیم بهتر باشیم.

او در ادامه گفت: می‌توانستیم امروز بهتر باشیم و سرویس‌های بهتری بزنیم، اما در دریافت سرویس‌ها مشکل داشتیم. خوش شانس بودیم که در اسپک قوی بودیم. ما در روز‌های آینده روی این موضوع کار خواهیم کرد تا بهتر شویم. هر روز بهتر و بهتر خواهیم شد. بازیکنان‌مان جدید و جوان هستند. بازیکنان جدیدمان مستعد هستند و در شرایط خوبی قرار داریم. اگر ما بخواهیم مثل امروز بازی کنیم بقیه بازیکنان جوان‌مان هم فرصت بازی خواهند داشت و حمایت بیشتری از آن‌ها می‌شود.

معروف درباره تغییرات در تیم ایران هم گفت: نمی‌توانیم با بازیکنان یکسانی در هر بازی به میدان برویم. به همین دلیل مانند سایر تیم‌ها تغییرات زیادی در ترکیب ایجاد می‌شود. صبر می‌کنیم تا یکدیگر را بشناسیم و می‌دانیم کار سختی داریم. ۳ ماه وقت داریم تا برای المپیک آماده شویم. ما بسیار خوشحالیم که آلکنو با ما است. راهی که او انتخاب کرده، بازی دادن به جوانان است.

او در پایان گفت: بعد از ۲ سال که والیبال در سطح ملی برگزار می‌شود. تلاش می‌کنیم که برای المپیک آماده شویم. این دومین المپیک ما است و ما با سرمربی جدید آمدیم و فقط ۲ ماه وقت داریم.


منبع:
1. ایرنا/ والیبال ایران روی نوار برد؛ کانادا هم مقابل شاگردان آلکنو تسلیم شد
2. ایرنا/ کاظمی امتیازآورترین بازیکن مسابقه ایران و کانادا شد
3. شهرآرا نیوز/ معروف: پیروزی بر کانادا حریف المپیکی ماخوشحال کننده بود|راه آلکنو بازی دادن به جوانان است


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.