واکنش فین‌تک به سامانه‌ای که صنعت بیمه را تهدید می‌کند

ساختار سهام شرکت آمیتیس تحت کنترل بیمه مرکزی است و حتی محل استقرار آن در یکی از ساختمان‌های این نهاد است.
چهارشنبه، 1 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
واکنش فین‌تک به سامانه‌ای که صنعت بیمه را تهدید می‌کند
بیمه‌مرکزی در آخرین اقدام خود قصد دارد با راه اندازی سامانه «آمیتیس»،  ارتباط کسب‌وکارهای آنلاین در حوزه بیمه را محدود و ارتباط مستقیم آنها با شرکت‌ها و نماینده‌های بیمه را مشروط به همکاری اجباری با این سامانه کند.

انجمن فین‌تک (انجمن فناوری‌های نوین مالی) در واکنش به این اقدام، بیانیه‌ای صادر کرده و در آن علاوه بر اعتراض به اقدامات سلیقه‌ای و غیراصولی بیمه مرکزی که نهاد ناظر در صنعت بیمه محسوب می‌شود؛ از وزارت اقتصاد و فناوری‌های اطلاعات و نهادهای نظارتی دیگر درخواست کرده هر چه سریعتر نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند.

در این بیانیه آمده که ساختار سهام شرکت آمیتیس تحت کنترل بیمه مرکزی است و حتی محل استقرار آن در یکی از ساختمان‌های این نهاد است.

یعنی این سامانه صرفاً به‌ظاهر خصوصی است و تجمیع تراکنش‌های مالی خرید بیمه در این شرکت خصوصی، اقدامی انحصاری محسوب می‌شود و نتیجه آن منجر به نابودی نوآوری، از بین رفتن تنوع و تخریب هزاران فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در این عرصه خواهد شد و دولتی‌سازی این کسب‌وکارها حاصلی جز عقب‌ماندگی نخواهد داشت.

 
واکنش فین‌تک به سامانه‌ای که صنعت بیمه را تهدید می‌کند



با توجه به اینکه انجمن فین‌تک در انتهای این بیانیه با اشاره به سالی که نوآوری و دانش‌بنیان نام گرفته درخواست کرده اقدام عاجلی برای توقف چنین روش‌هایی با  تشکیل کارگروه‌های تخصصی و حضور نیروهای متخصصان و ذینفعان این حوزه انجام شود؛ باید دید مراجع قانونی چه واکنشی نشان خواهند داد تا دیگر اقداماتی از این دست صورت نگیرد. 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.