با چه روش هایی می توان با گرمای شدید عراق در پیاده روی اربعین مقابله کرد ؟

توجه داشته باشید که دمای عراق و بخصوص منطقه ی کربلا و نجف و ... در تابستان حتی در شب بالاتر از 35 – 40 درجه می باشد و تحمل آن برای بسیاری از افراد غیربومی به سادگی ممکن نخواهد بود.
دوشنبه، 10 مرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
با چه روش هایی می توان با گرمای شدید عراق در پیاده روی اربعین مقابله کرد ؟
پیاده روی جهانی روز اربعین به بیانی یکی از بزرگترین اجتماع های سالانه در کل جهان می باشد که در سال های اخیر همزمان با فصل گرم تابستان می باشد و بدین ترتیب برپاکننده های موکب ها و اجرا کننده های این پیاده روی در صدد پیاده سازی راه ها و روشهایی برای کاهش اثرات گرمای طاقت فرسای عراق می باشند.

در این نوشته برخی از تجهیزاتی که بدین منظور قابل استفاده می باشند را نام برده و توضیح خواهیم داد.
 

چه تجهیزات سرمایشی نیاز است ؟

منظور از تجهیزات سرمایشی در این مراسم ، استفاده از ابزارهایی همچون آبسردکن ، یخساز ، کولرهای اسپلیت و ... می باشد . آبسردکن و یخساز به منظور خنک سازی نوشیدنی ها و آب بخصوص در داخل موکب ها مورد نیاز است و کولرهای اسپلیتی نیز بیشتر به منظور استفاده در استراحت گاه ها مورد نیاز است.

توجه داشته باشید که دمای عراق و بخصوص منطقه ی کربلا و نجف و ... در تابستان حتی در شب بالاتر از 35 – 40 درجه می باشد و تحمل آن برای بسیاری از افراد غیربومی به سادگی ممکن نخواهد بود.

یخساز های مناسب برای موکب ها :

یخساز از جمله ابزارهای مورد نیازی می باشد که در موکب ها به صورت گسترده استفاده میشود. با توجه به نیاز بالایی که به یخ ، هم برای اضافه کردن در نوشیدنی ها و هم برای شستشوی دست و پای زائران وجود دارد ، موکب ها باید از یخسازهایی استفاده کنند که میزان یخ تولیدی بالایی داشته باشند.

یخساز های حبه ای با توجه به تعداد بالا زوار و محدودیت در تولید یخ ، ممکن است دچار مشکلاتی شده و قادر به تامین نیاز موکب ها نباشند. از این رو بهترین پیشنهاد استفاده از خرید یخساز قالبی EIG می باشد.

یخساز قالبی دستگاه هایی بزرگ با میزان تولید یخ بسیار بالا می باشند که بلوک هایی یخی را در ابعادی بزرگ و از پیش تعیین شده تولید میکنند. این دستگاه نسبت به نمونه های حبه ای توان تولیدی بسیار بالایی دارد.

به منظور استفاده از یخ های قالبی، باید حتما از یخ خردکن ها نیز استفاده کنید. یخ خردکن ها دارای تیغه های بسیار قدرتمندی هستند که یخ های قالبی را به قطعات بسیار ریزی تبدیل می کنند و از این رو میتوان از ان یخ ها به منظور های متفاوتی استفاده کرد.

در موکب ها نیز ، یخ های قالبی را سریعا با استفاده از یخ خرد کن ها خرد کرده و در اختیار زوار قرار میدهند. این نوع از یخ ها به دلیل اینکه بسیار ریز خرد میشوند ، توانایی نوشیدن همراه با نوشیدنی ها را نیز دارند و از این رو بسیار برای زوار مناسب می باشند.

از سویی دیگر انتقال سریع سرما توسط این نوع از یخ ها به خاطر ساختار آنها، سبب می شود که به منظور خنک سازی پای زوار نیز از آنها استفاده شود.

نکته بسیار مهم در تولید یخ ها این است که سرعت تولید یخ باید بالا باشد ، از این رو می باشد که توصیه میشود از یخسازهای قالبی استفاده کنید چرا که یخساز های صنعتی توان تولید بیشتر از 500 کیلوگرم یخ در هر 24 ساعت را ندارند.

توجه کنید که با توجه به بالا بودن قیمت انواع یخساز ، بخصوص یخساز های قالبی ، توصیه این است که چندین موکب با یکدیگر اقدام به خرید این نوع از یخ ساز ها بگیرند.

این نوع از یخساز ها که به آنها کارخانه یخساز نیز میگویند ، هم امکان تولید به صورت ثابت دارند و هم به صورت متحرک و قابل حمل می توان آنها را تولید کرد.

از این رو می توان به راحتی این دستگاه ها را با استفاده از 18 چرخ های مخصوص به محل موکب منتقل کرده و از آنها استفاده کرد.

آبسردکن های مناسب برای موکب ها :

استفاده از یخ ساز ها محدود به تولید نوشیدنی نیست و تولید یخ برای خنک سازی پای زوار ، که ساعت ها در حال پیاده روی هستند و خواهند بود نیز بسیار مهم می باشد. در مقوله ی نوشیدنی ، می توان از آبسردکن ها نیز استفاده کرد.

 
با چه روش هایی می توان با گرمای شدید عراق در پیاده روی اربعین مقابله کرد ؟



آبسردکن های صنعتی بیشتر برای استفاده در این محیط ها مناسب می باشند. آبسردکن های معمولی دارای سیستمی بسیار ساده هستند ، در آنها اواپراتور که لوله هایی مسی دارد ، دور تا دور مخزن پیچانده میشود ، با خنک شدن اواپراتور، مخزن نیز خنک شده و در نتیجه آب داخل آن خنک می شود.

هر چقدر هم که موتور این نوع از آبسردکن ها قوی باشد، توان تولید آب خنک در محیط های بسیار گرم را نخواهند داشت و موکب ها در صورت استفاده از این دستگاه ها حتما با مشکل مواجه میشوند.

اما در مقابل نسل جدیدی از آبسردکن ها تولیدی شده است که با توجه به طراحی کاملا متفاوت و مهندسی شده ، امکان تولید آب بسیار خنک حتی در محیط های بسیار پر رفت و آمد و گرم را خواهند داشت. در این نوع از آب سردکن ها که حقیقتا صنعتی هستند! اواپراتور در داخل مخزن قرار دارد .

نکته ی حائز اهمیت این است که تولید کننده به منظور رعایت کامل بهداشت داخل دستگاه، لوله های اواپراتور را کاملا قطع کاری کرده است و سپس آن را داخل مخزن قرار داده است.

قرار دادن اواپراتور در داخل مخزن سبب میشود که سرعت و شدت انتقال سرما به میزان قابل توجهی افزایش یابد و از این رو دستگاه را گزینه ای بسیار ایده آل برای استفاده در مناطق فوق العاده گرم و همینطور پر رفت و آمد کند.

این دستگاه ها هم قابلیت تولید به صورت چند شیره را دارند و هم امکان تولید آنها به وسیله ی شیرهای یک اینچی وجود دارد. در صورت تولید دستگاه به همراه شیر 1 اینچی، امکان متصل

کردن خروجی یک اینچی، به دستگاه های بسته بندی آب وجود دارد و بدین ترتیب می توان به صورت لحظه ای آب های بسته بندی بسیار خنکی را در موکب تولید کرده و در اختیار زوار قرار داد.

نتیجه گیری :

در صورتی که در موکب های مختلف امکان استفاده از یخ و آب خنک برای زوار وجود داشته باشد، راحتی انجام پیاده روی نیز بسیار آسان خواهد بود. از این رو مسئولان موکب می توانند با مهیا کردن دستگاه های معرفی شده بهترین شرایط ممکنه را تولید کنند.

برای مشاهده ی این نوع از دستگاه ها می توانید به آدرس https://eig-shop.com مراجعه کنید و نمونه های مختلف دستگاه های یخساز و آبسردکن صنعتی را مشاهده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما