چگونه با استفاده از اخبار و تحلیل‌های بازار به معاملات هوشمندانه دست پیدا کنیم؟

ارزهای رمزپایه باید چشم‌انداز روشنی از اهداف خود داشته باشند، با نقشه راهی که تخمین می‌زند چگونه به آن‌جا خواهند رسید.
سه‌شنبه، 3 بهمن 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
چگونه با استفاده از اخبار و تحلیل‌های بازار به معاملات هوشمندانه دست پیدا کنیم؟
آیا می‌دانستید که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار موفق باید با اخبار بازار معاملات رمزارزها به‌خوبی آشنا باشید؟

فراموش نکنید اطلاعات به‌روز شما می‌تواند مانند یک آهنربا عمل کند؛ به عبارت دیگر می‌توان اطلاعات را مانند یک آهنربا درنظر گرفت که همواره جاذب سود است و زیان‌ها را از خود دور می‌کند.

برای اینکه معاملات خود را به‌صورت هوشمندانه و دقیق انجام دهید لازم است تا علاوه‌بر اخبار بازار، یادگیری تحلیل را نیز جدی بگیرید. به علاوه باید بدانید چگونه از این اطلاعات و تحلیل‌ها در راستای رسیدن به هدفتان استفاده کنید. امروز قصد داریم تا درباره این موضوع صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.
 

تحلیل بازار چیست؟

شاید برخی از شما با تحلیل در بازار رمزارزها آشنا نباشید. در این بخش قصد داریم تا اصلی‌ترین و پرکاربردترین تحلیل‌های بازار را به شما معرفی کنیم.
 

1.تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

منظور از واژه «تحلیل» در بازار ارزهای دیجیتال، اغلب تحلیل تکنیکال یا تحلیل فنی است؛ البته این موضوع بدان معنا نیست که تحلیل‌های دیگر مهم نیستند. در اصل تجزیه و تحلیل فنی یا تکنیکال رمزارزها نوعی روش مربوط به خواندن و پیش‌بینی قیمت ارزها است. بنابراین با استفاده از این روش می‌توانید تعیین کنید که به‌عنوان یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش یا کاهش قیمت در آینده خواهید بود. قبل از خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی، باید به ضرورت انجام این تحلیل تاکید کنید.

 

2.تحلیل فاندمنتال (Fundamental Analysis)

تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندمنتال روشی برای تعیین ارزش واقعی یا "بازار منصفانه" دارایی یک فرد است. تحلیل‌گران بنیادی به‌دنبال سهام‌ها یا ارزهایی هستند که در حال حاضر با قیمت‌های بالاتر یا کمتر از ارزش واقعی‌شان معامله می‌شوند.

اگر ارزش منصفانه بیشتر از قیمت بازار باشد، آن ارز نیز کم‌ارزش تلقی می‌شود و ترجیح بر خرید است. اگر ارزش بازار منصفانه کمتر از قیمت باشد، سهام یا ارز دیجیتال بیش‌ازحد ارزش‌گذاری شده‌ است و توصیه بر آن است که درصورت نگهداری ارز، خرید یا فروش نکنید. در مقابل، تحلیل‌گران فنی از مطالعه روند تاریخی قیمت سهام برای پیش‌بینی روزهای آتی کوتاه‌مدت حمایت می‌کنند.

 
چگونه با استفاده از اخبار و تحلیل‌های بازار به معاملات هوشمندانه دست پیدا کنیم؟

چگونه ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنیم؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌تواند راهی عالی برای تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری‌ها باشد، اما تشخیص اینکه کدام ارز دیجیتال مناسب است و کدام نه، می‌تواند چالش برانگیز باشد. برای تصمیم‌گیری آگاهانه باید بدانید چگونه ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنید.
 

برای این کار می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

1.کاغذ سفید (White Paper) را مرور کنید

اکثر پروژه‌های رمزنگاری کاغذ سفید ارائه می‌دهند که به تعیین اهداف و جزئیات فنی درباره بلاکچین و نقش ارز دیجیتال کمک می‌کند. اوراق سفید درواقع حاوی اصطلاحاتی است که دانشمندان، برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان آن را درک می‌کنند. مثلا،  سولانا (Solana) یک کاغذ سفید دارد که نحوه عملکرد بلاکچین و استفاده از توکن را توضیح می‌دهد. از سوی‌ دیگر، کاغذ سفید سایبرتراک (Cybertruck) اینطور نیست.
 

2.در مورد تیم تحقیق کنید

رمزارزها معمولا توسط تیمی از بنیانگذاران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ایجاد می‌شوند که به یافتن راه‌حل برای رفع مشکلات کمک می‌کنند. برای درک بهتر نحوه عملکرد یک پروژه، باید در مورد تجربه حرفه‌ای تیم پروژه تحقیق کنید.
 

3.جامعه را بشناسید

اکثر ارزهای دیجیتال پروژه‌های جامعه‌محور هستند که معمولاً برای رشد به یک جامعه قوی و حمایت‌گر نیاز دارند. یادگیری در مورد جامعه یک ارز دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا ارزیابی کنید که آیا یک پروژه موفق خواهد شد یا ماهیت آن تبلیغات و حدس و گمان خالص است.
 

4.درباره رهبری تیم رمزارز بیاموزید

پروژه‌های کریپتو، یک تیم اجرایی مشخص و دقیق دارند که مدیریت امور مالی و بازاریابی و اجرا بر عهده آن‌ها است. کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کسی رهبری یک تیم ارزهای دیجیتال را بر عهده دارد، می‌تواند بینشی در مورد احتمال موفقیت آن پروژه ارائه دهد.
 

5.فناوری رمزارزها را درک کنید

رمزارزها مفهوم نسبتا جدیدی هستند که براساس سیستم‌های توزیع‌شده‌ای از چندین دهه ساخته شده‌اند. هدف اصلی آن‌ها حذف دخالت انسانی و درنتیجه فساد، اشتباهات و سود شخص ثالث از سیستم‌های مالی بود.

اگر بتوانید درک نسبی از نحوه عملکرد انواه بلاکچین و استفاده از آن‌ها به‌دست آورید، برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر، هوشمندانه‌تر عمل خواهید کرد.
 

6.چشم‌انداز رمزارزها را درک کنید

ارزهای رمزپایه باید چشم‌انداز روشنی از اهداف خود داشته باشند، با نقشه راهی که تخمین می‌زند چگونه به آن‌جا خواهند رسید. این امر باید به‌راحتی در کاغذ سفید و همچنین در وب‌سایت آن ارزها موجود باشد. چشم‌انداز یک پروژه رمزنگاری باید جزئیات کافی را به شما بدهد تا متوجه شوید چه مشکلاتی را حل می‌کند.

مثلا، اگر یک وب‌سایت جمله‌ای مانند «ارز دیجیتال، آینده است» را مبنای کار خود قرار دهد، اما چشم‌انداز روشنی برای چگونگی حل مشکل یک کاربر خاص تعریف نکرده باشد، استفاده از مطالب آن سایت اصلا هوشمندانه به نظر نمی‌رسد.

 
چگونه با استفاده از اخبار و تحلیل‌های بازار به معاملات هوشمندانه دست پیدا کنیم؟

7.نقشه راه را مرور کنید

نقشه راه برای یک پروژه ارز دیجیتال، جدول زمانی رویدادهایی است که پیشرفت مورد انتظار آن را نشان می‌دهد. معمولاً در نمودار خطی نشان داده شده است، نقشه راه باید دارای نقاط عطف واضح و مختصر باشد که به‌صورت فصلی تجزیه می‌شوند و همه پروژه را به سمت مجموعه‌ای از اهداف تعیین‌شده حرکت می‌دهد.

جالب است بدانید، نقشه راه ممکن است در «وایت پیپر» موجود باشد.
 

8.از تحلیل‌های بازار غافل نشوید

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در فعالیت هوشمندانه به شما کمک کند، یادگیری و استفاده از تحلیل‌های بازار رمزارزهاست. در این مقاله تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندمنتال که دو نمونه از کاربردی‌ترین و اصلی‌ترین تحلیل‌های موجود در بازار است را به طور خلاصه تعریف کردیم.
 

سخن پایانی

باز هم به پایان یکی دیگر از مقاله‌های مربوط به بازار رمزارزها رسیدیم. در این مقاله تلاش ما در راستای معرفی اقداماتی بود که معاملات و نتیجه آن‌ها را هوشمندانه‌تر می‌کند. فراموش نکنید که برای اطلاع دقیق از بازار نباید به حرف‌ها و پیشنهادات دوستان، فضای مجازی و منابع نامعتبر توجه کنیم.

برای کسب اطلاعات صحیح می‌توانیم از یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن کمک بگیریم.
از این‌که امروز نیز تا پایان با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم با توجه‌ به موارد ذکرشده به‌صورت کاملا حرفه‌ای و هوشمندانه معامله کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.