هزینه تهدید ایران اسلامی برای دشمنان

لازم است با یک حمله موشکی قاطع به اسرائیل، تهدید ایران اسلامی را به عنوان خط قرمز و بخشی از بازدارندگی تثبیت کنیم. پاسخ به تهدید صهیونیست‌ ها ولو تهدید بی‌‌پایه و به اصطلاح لاف زدن باشد، در فقه اسلامی و حقوق اسلامی، تعریف و بحث دارد.
سه‌شنبه، 28 فروردين 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هزینه تهدید ایران اسلامی برای دشمنان
پس از ضربه موشکی ایران به اسرائیل نه تنها بازدارندگی ما احیا شد بلکه شجاعت مردم به جایی رسید که درخواستن دارند برای هر تهدید اسرائیل هم یک ضربه جانانه به رژیم فاسد و ایل و تبار او زده شود. یعنی وقتی اسرائیل تهدید کرد هم چند موشک روانه تهدیدگاه او کنیم و بگوییم در هر هارتوپورت وضعیت همین است. حالا این درخواست است که می‌شود روی آن فکر کرد.

لازم است با یک حمله موشکی قاطع به اسرائیل، تهدید ایران اسلامی را به عنوان خط قرمز و بخشی از بازدارندگی تثبیت کنیم. پاسخ به تهدید صهیونیست‌ ها ولو تهدید بی‌‌پایه و به اصطلاح لاف زدن باشد، در فقه اسلامی و حقوق اسلامی، تعریف و بحث دارد. قاعده «نفی سبیل» و ابعاد آن و نیز مفهوم‌ شناسی واژه سبیل و مضامین آیات و روایات و احکام جهاد و بیانات امامت انقلاب، همه ما را به لزوم و ضرورت هزینه‌ دار کردن تهدیدات صهیونیست‌ ها می‌ رساند.
 
برای نمونه اگر کافران حربی و دشمنان، مملکت مسلمین را تهدید به حمله کرد، آن هم در زمان استقرار نظام اسلامی و به تبع نظام اسلامی را تهدید کرد، آیا تکلیف، سکوت، عدم پاسخگویی و یا صرفا تهدیدات لسانی است؟ وجوب جهاد به معنای تقابل و تصادم مستمر میان مسلمانان و غیر مسلمانان نیست، اما به معنای آمادگی و به ویژه بازدارندگی است.
 
و اگر تهدیدات موجب خدشه به بازدارندگی و ایجاد وحشت در جامعه مسلمانان یا باز شدن راه تسلط دشمن بر مسلمین شود، در این جا؛ پاسخ به تهدید و خنثی کردن تهدید، ایجاد بازدارندگی در عرصه تهدیدات برای دشمن است که باید مورد توجه قرار بگیرد. پیشنهاد می کنیم ضربه ای اساسی به رژیم خبیث صهیونیستی به خاطر تهدید حمله به ایران اسلامی، برای تثبیت بازدارندگی وارد آوریم.
  
باتوجه به مطالب بالا در بعد اقتصادی هم باید همین قاعده جاری باشد و با کسانی‌که امنیت اقتصادی مردم را به هم می‌زنند و مردم را در موضوعات اقتصادی دچار استرس و و حشت می‌کنند هم برخورد شود. این جز فساد اقتصادی است که باید برخود شود و شامل سخت‌ترین برخوردهای قانونی شود. کسانی‌که با شایعه با توییت‌های نابه‌جا و منحرف کنند برای ایجاد استرس و وحشت در مسائل اقتصادی می‌خواهند به مردم استرس وارد کنند و آرامش آنان را بر هم بزنند هم برخورد شود. روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، مدعیات اهل قلم و... هنگامی‌که می‌خواهند عنوانی برای مطلب خود انتخاب کنند باید دقت داشته باشند که حرف‌شان ایجاد هیجان و وحشت در جامعه نکند که اگر این اتفاق بیوفتد باید با آنها برخورد می‌شود.
 
وقتی برخوردهای قانونی به درستی صورت بگیر ما باید یک قدم جلوتر برویم و از رسانه‌ها بخواهیم در ایجاد آرامش و استرس زایی حرکت کنند. در مورد تحریم کنندگان هم باید همین رفتار اتفاق بیوفتد. امریکا وقتی از تحریم منصرف می‌شود که ببیند با هر اقدامش ما هم یک ضربه اقتصادی به او می‌زنیم. این اصل با اقتصاد مقاومتی در یک راستا قرار دارد و بعد از آن قرار می‌گیرد. اقتصاد مقاومتی اگر اتفاق بیوفتند باید یک قدم به جلو رفته و اقتصاد تهاجمی را فعال کنیم.
 
تحریم کنندگان مانند دست نشانده‌های داخل که اقتصاد کشور ما را هدف قرار داده‌اند، باید با اصول و رفتار بازدارنده ما مواجه شوند و با هر اقدام علیه منافع اقتصادی ما هویت و حیات خود را در خطر ببینند. برای این کار لازم است روابط و اصول اقتصادی دشمنان با دقت تحت نظر و مطالعه قرار بگیرد و نقاط قوت و ضعف آن استخراج شود. ما باید فعالیت‌ها و برنامه‌های بازدارنده خود را راه اندازی کنیم و به دشمنان بفهمانیم که نمی‌توانید با تهدیدها و تهاجمات خود ما را به خطر بیاندازید یا به چالش بکشید. این موضوع در تمام امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی جاری باشد و برای هر کدام آن برنامه داشته باشیم.
 
باید سیستم بازدارندگی را در تمامی جبهه‌ها و سنگرها فعال کنیم. چیزی که آن را از دست داده بودیم که در امر نظامی تا حد مطلوبی بازگشت. اینکه بازدازندگی ما در امور نظامی قوت و قدرت بیشتری دارد در سخنان و اعترافات دوست و دشمن وجود دارد.

 
اسکات ریتر: بازدارندگی ایران تثبیت شد
«اسکات ریتر» تحلیلگر آمریکایی گفت آنچه ایران در حمله شنبه و یکشنبه به اهداف رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی انجام داد ،احیای قدرت بازدارندگی این کشور بود. ریتر که از ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ بازرس سازمان ملل در بخش سلاح‌های کشتار جمعی بود، در واکنش به حمله ایران با انتشار ویدیویی در فضای مجازی گفت: «اسرائیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون هیچ تبعاتی به ایران حمله کند. اکنون دیگر چنین نیست. در حال حاضر مقامات اسرائیل در حال ارزیابی خسارات وارده به پایگاه‌های خود بوده و این را دریافته‌اند که ایران عامدانه تصمیم گرفت اقدام فوق‌العاده مرگباری علیه اسرائیل انجام ندهد.»
 
به گفته این تحلیلگر آمریکایی، ایران با این حمله پیامی به رژیم صهیونیستی و همچنین آمریکا ارسال کرد و نشان داد می‌تواند حمله به «نواتیم» و «رامون» را «در هر کجای اسرائیل و خاورمیانه اجرا کند. آمریکا و اسرائیل هم در مقابل هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند. این یعنی بازدارندگی. این یعنی در آینده هرگاه آمریکا و اسرائیل بخواهند اقدامی علیه ایران انجام دهند، باید ابتدا تبعاتش را در نظر بگیرند، زیرا می‌دانند ایران توان حمله به هر هدفی در هر نقطه‌ای از منطقه را دارد. هیچ‌کس هم نمی‌تواند آن‌ها (ایران) را متوقف کند.»
 
او در ادامه با اشاره به قدرت بازدارندگی ایران در برابر حملات احتمالی آمریکا گفت: «به همین دلیل است که جو بایدن در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو از او خواست پاسخی به حمله ایران ندهد و تصریح کرد آمریکا در هیچ حمله تهاجمی علیه ایران هم‌ مشارکت نخواهد کرد. زیرا آمریکا عواقب چنین حمله‌ای را می‌داند و این یعنی آمریکا از حمله به ایران بازداشته شده است.»
 
این مقام اطلاعاتی سابق آمریکا درباره نقش آمریکا در پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل مدت‌هاست سعی دارد آمریکا را وارد مناقشه‌ای بزرگ در منطقه کند. برخی می‌گویند حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق هم با همین هدف انجام شد. اما ایرانی‌ها بسیار هوشمندانه پاسخ دادند.»
 
اسکات ریتر واکنش ایران به اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی را با واکنش ایران به ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» مقایسه کرد و گفت: «در آن زمان موشک‌های ایرانی با دقت بسیار بالایی به پایگاه عین الاسد حمله کردند. این حمله به آمریکا نشان داد که ایران اگر بخواهد، می‌تواند همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را با دقت بسیار بالایی هدف گرفته و هر تعداد آمریکایی که می‌خواهد را به کام مرگ بکشاند. (پس) آمریکا از حملات مشابه در آینده بازداشته شد.»
 
این تحلیلگر درباره اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت: «اسرائیلی‌ها امروز پس از مواجهه با خسارات وارده درخواهند یافت که هیچ نقطه‌ای (از اراضی اشغالی) از حمله موشک‌های بالستیک ایران در امان نیست. اسرائیل می‌داند هر تشدیدی در تنش‌ها مساوی نابودی اسرائیل است. احتمالا اسرائیل به حمله ایران پاسخ متقابل نخواهد داد و با اقدامات ایران، از پاسخ بازداشته شده است.»
 
او در ادامه عملیات «وعده صادق» را بسیار موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و با اشاره به تثبیت قدرت بازدارندگی ایران، اظهار کرد: «می‌توان گفت که عملیات «وعده صادق» نه‌تنها برای ایران، بلکه برای تمام جهان بسیار موفقیت‌آمیز بوده است؛ زیرا بازدارندگی ایران اکنون واقعیتی است که می‌تواند آمریکا و اسرائیل را کنترل کند.»


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.