آیت الله العظمی جوادی آملی :

ملت آزاده و متمدن ایران مغلوب تحریم آمریکایی‌های غیرمتمدن نمی‌شود

آیت الله العظمی جوادی آملی با تأکید بر ضرورت خودکفایی کشور در همه زمینه‌ها گفت : اگر کمر همت را محکم ببندیم و متکی به نفس باشیم؛ هرگز تحریم‌ها و امثال تحریم‌ها در ما تأثیر نخواهد گذاشت و ملت آزاده و متمدن ایران مغلوب تحریم آمریکایی‌های غیرمتمدن نمی‌شود.
پنجشنبه، 27 فروردين 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ملت آزاده و متمدن ایران مغلوب تحریم آمریکایی‌های غیرمتمدن نمی‌شود

ویرایش عکس شهریور 99

آیت الله العظمی جوادی آملی با تأکید بر ضرورت خودکفایی کشور در همه زمینه‌ها گفت : اگر کمر همت را محکم ببندیم و متکی به نفس باشیم؛ هرگز تحریم‌ها و امثال تحریم‌ها در ما تأثیر نخواهد گذاشت و ملت آزاده و متمدن ایران مغلوب تحریم آمریکایی‌های غیرمتمدن نمی‌شود.

 
به گزارش راسخون به نقل از رسا، آیت الله العظمی جوادی آملی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم، امروز بعد از ظهر در در سلسله جلسات درس اخلاق که روزهای پنج شنبه در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار می‌شود، با اشاره به سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: هنگامی یک ملت مستقل است و می‌تواند روی پای خودش بایستد که کمر همت را ببندد و متکی به بیگانه و غیر نباشد.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت خودکفایی کشور در همه زمینه‌ها تصریح کرد: ما احتیاج به دیگران نداریم و ما می‌خواهیم در ایستادن خودکفا و مستقل باشیم چنان که خداوند در قرآن، مسلمانان را برای اهل کتاب با صفت راست قامت بودن و متکی به نفس بودن توصیف کرده است.
 
هرگز تحریم‌ها و امثال تحریم‌ها در ما تأثیر نخواهد گذاشت
 
وی تأکید کرد: اگر کمر همت را محکم ببندیم و متکی به نفس باشیم؛ هرگز تحریم‌ها و امثال تحریم‌ها در ما تأثیر نخواهد گذاشت و ملت آزاده و متمدن ایران مغلوب تحریم آمریکایی‌های غیرمتمدن نمی‌شود.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به زورگویی‌های آمریکا تصریح کرد: اگر اوباما و امثالش صدای خود را به تهدید بلند می‌‌کنند و خود را کدخدای دهکده‌ تصور می‌کنند و احساس می‌کنند قدشان از دیگران بلندتر است به دلیل این است که بالای هفتاد میلیون قبر و بیشتر ایستاده‌اند! و سؤال اینجاست که آیا این آمریکایی‌ها تمدنی داشته‌اند و عقلانیتی آورده‌اند؟
 
وی افزود: اینها روستایی‌هایی بوده‌اند که بعد از کریستف کلمب به آنجا رفتند؛ مگر آنجا خبری بود و در حال حاضر هم بخش وسیعی از آمریکا را جوانان ایرانی اداره می‌کنند؛ با جنگ‌هایی که راه انداخته‌اند و با کشتاری که در جهان داشته‌اند، خیال می‌کنند که به بشر خدمت کرده‌اند.
 
استاد برجسته تفسیر قرآن کریم با تأکید بر استفاده از استعدادهای داخلی کشورمان خاطرنشان کرد: جوانان ما در مدت 10 تا 15 سال به انرژی هسته‌ای و امثال هسته‌ای دست پیدا کردند و به این علوم دست پیدا کردند.
 
وی با اشاره به  آیه 29 سوره فتح یادآور شد: خداوند در این آیه می‌فرماید «ذٰلِکَ مَثَلُهُم فِی التَّوراةِ ۚ وَمَثَلُهُم فِی الإِنجیلِ کَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ فَاستَغلَظَ فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ یُعجِبُ الزُّرّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الکُفّارَ» ما امت اسلامی را در کتاب‌های تورات و انجیل معرفی کردیم همانند زراعتی که جوانه‌های خود را خارج ساخته، سپس به تقویت آن پرداخته تا محکم شده و بر پای خود ایستاده است و بقدری نموّ و رشد کرده که زارعان را به شگفتی وامی‌دارد؛ این برای آن است که کافران را به خشم آورد اما خداوند کسانی از آنها که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده‌اند را وعده آمرزش و اجر عظیم داده است.
 
مسلمانان باید روی پای خود بایستند و به شرق و غرب تکیه نکنند
 
آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به «فَاستَوىٰ عَلىٰ سوقِهِ» در این آیه خاطرنشان کرد:‌ مسلمانان همانند خوشه‌ای هستند که قبل از رشد باید ساقه‌ و ریشه‌های خود را محکم کنند یعنی روی پای خود بایستند و به شرق و غرب تکیه نکنند.
 
وی آیه سوره فتح را هشداری نسبت به مسلمانان خواند و تأکید کرد: خداوند امکانات رشد و بالندگی به انسان‌ها داده و دستور داده است که روی پای خود بایستند چنان که ائمه اطهار(ع) نیز بر این امر تأکید ورزیده‌اند.
 
استاد برجسته تفسیر قرآن کریم افزود: ملت اگر بخواهد روی پای خود بایستد نباید فریب ظواهر را بخورد بلکه باید در همه مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به استقلال و خودکفایی توجه داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم باید با دشمن بیرونی و درونی بجنگیم که برای مقابله با دشمن بیرونی به ارتش، سپاه و بسیج نیاز داریم و برای مبارزه با دشمن درونی به عمل صالح و نماز شب محتاج هستیم که اگر بر دشمن درونی پیروز شویم باکی از دشمن بیرونی نیست.
 
آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به ضرورت خدمت به خلق ابراز داشت: اگر در مملکت اسلامی فریب، اختلاس، غرور و نیرنگ نداشته باشیم این کشور روی پای خودش می‌ایستد و نیازی به بیگانگان ندارد.
 
اگر عقیده و نیت فاسد باشد اعمال صالح نیز به پای عقیده فاسد ریخته می‌شود
 
وی نیت و عقیده صالح را مقدم بر عمل صالح خواند و تأکید کرد: اگر عقیده و نیت فاسد باشد اعمال صالح نیز به پای عقیده فاسد ریخته می‌شود همچون درخت بدمزه حنظلی است که هرچه آبیاری شود میوه‌اش تلخ‌تر خواهد بود چنان که خوارج این‌گونه بودند.
 
استاد اخلاق حوزه علمیه قم به شرایط سخت احتضار اشاره کرد و گفت: مرگ معبر و پلی به سوی جهان آخرت است چنان که امام حسین(ع) در روز عاشورا که تیرها همانند قطرات باران بر سرشان می‌بارید فرمودند «مرگ پلی است که همه خیرها بعد از این پل است».
 
آیت الله العظمی جوادی آملی افزود: همان گونه که انسان معتاد به مواد مخدر رنج می‌برد انسان وابسته به دنیا نیز در حال جان دادن و بعد از آن در عالم برزخ از دلبستگی‌اش به دنیا رنج می‌برد گرچه نمی‌توان این درد را با چیز دیگری در دنیا مقایسه کرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.