قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به آنتالیا

با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی درباره قوانین سفر در پرواز‌های آنتالیا را در اختیارتان قرار دهیم.
2 ساعت و 10 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به آنتالیا
هزینه‌های بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو هتل، نسبت به سایر کشور‌ها ارزان‌تر است. به همین دلیل، این مقصد جذاب با جاذبه‌های فراوان و فعالیت‌های متنوع، این ‌روز‌ها از همیشه پررونق‌تر شده است. قبل‌از سفر، حتما نکاتی همچون میزان بار مجاز و اشیاء ممنوعه در سفر به آنتالیا را بد‌انید تا مشکلی به‌وجود نیاید. با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی درباره قوانین سفر در پرواز‌های آنتالیا را در اختیارتان قرار دهیم.
 

بار مجاز هواپیمایی ترکیه

هیچ‌چیز به‌اندازه‌ دغدغه‌های چمدان‌های سنگین در هواپیما نمی‌تواند یک سفر هوایی را برای مسافران آزار‌دهنده کند. از این استرس اضافه بار و وزن چمدان‌ها، حتما شما هم خسته شده‌اید. اما در اینجا، ما اطلاعاتی را در مورد مقدار بار مجاز برای سفر هوایی به آنتالیا و هزینه اضافه بار را برای شما توضیح داده‌ایم.

میزان بار مجاز و هزینه اضافه بار در فرودگاه جدید آنتالیا مسئله‌ای مهم شناخته شده که شما برای سفر به این شهر باید آن را در نظر بگیرید. آنتالیا علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری، یک مکان عالی برای خرید است. اما بد‌انید که مقدار بار مجاز و هزینه اضافه‌بار به ایرلاینی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.
 
  • پرواز تجاری یا بیزینس کلاس: حداکثر وزن مجاز برای مسافران ایرلاین‌هایی مانند ترکیش ایرلاین در پرواز تجاری 30 کیلوگرم است.
  • پرواز اکونومی: حداکثر وزن مجاز برای مسافران هواپیمایی ترکیش ایرلاین در پرواز اکونومی 20 کیلوگرم است.
  • مسافر کودک: هر کودک می‌تواند 23 کیلوگرم بار همراه با یک بسته و چمدان و یک کالسکه یا گهواره دستی تاشو داشته باشد. ابعاد این وسایل باید کمتر از 115 سانتی‌متر باشد.
درصورت تجاوز به وزن یا ابعاد مجاز بار، اضافه‌بار اعمال خواهد شد و مسافر باید جریمه اضافه‌بار را پرداخت کند.
 

قوانین و مقرارت فرودگاه

در هر مکانی از‌جمله فرودگاه، رعایت قوانین و مقررات ضروری است تا امنیت مسافران حفظ و از هرگونه ناامنی جلوگیری شود. به‌منظور رعایت قوانین و مقررات فرودگاه آنتالیا، مجاز به حمل انواع کالا‌ها هستید. مانند، حداکثر 200 نخ سیگار، 120 میلی‌لیتر عطر، 1.5 کیلوگرم قهوه فوری، یک کیلوگرم شکلات، سوغات یا هدایای با ارزش حداکثر 430 یورو، جواهرات با ارزش 15هزار دلار و دارو‌های لازم برای خودتان.

اگر حیوان خانگی دارید، حتما مدارک لازم را همراه داشته باشید. از‌جمله کارت واکسیناسیون، گواهی بهداشت از دامپزشک و پاسپورت یا کارت شناسایی.
 

لیست اقلام ممنوعه در زمان سفر به ترکیه با بلیط هواپیما آنتالیا

 
قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به آنتالیا


با رعایت قوانین و مقررات فرودگاه آنتالیا، ورود برخی از اقلام ممنوع و حمل آن‌ها احتمالا برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

فهرست اقلام ممنوعه به شرح زیر است.

  • ‌مواد آتش‌زا و منفجره
  • مواد آلی
  • وسایل عفونی
  • وسایل رادیواکتیو و آهن‌ربایی
  • فندک‌های شعله‌ای
  • مواد اسیدی
  • کپسول و اسپری‌های شیمیایی مانند گاز پیک‌نیکی، گاز اشک‌آور و سایر وسایل مشابه
  • کیسه‌های هوای اتومبیل
‌بنابراین، حتما در هنگام سفر و خرید بلیط هواپیما آنتالیا به این نکات توجه و از حمل این اقلام خودداری کنید.
 

اشیای غیرمجاز در داخل کابین هواپیما

قبل‌از سفر با هواپیما، به‌خاطر داشته باشید که حمل اشیای خاص به داخل کابین ممنوع است. از‌جمله این اشیا می‌توان به حشره‌کش، سلاح‌های گرم، ابزار تعمیر عینک، میل بافتنی، قلاب دوزی، کارد و چاقو (به‌جز کارد پلاستیکی و قیچی پلاستیکی)، فشنگ، تیغ جراحی، سیم و طناب اشاره کرد.

همچنین حمل برخی از مواد خوراکی مانند کره و مربا، سس، بسته‌های غذایی، آب، ژله، روغن، سرکه و سوپ نیز در هنگام ورود به کابین هواپیما ممنوع است.
 

لوازم آرایشی ممنوعه داخل هواپیما

در فهرست ممنوعیت‌های هواپیما، مواردی همچون اسپری، کرم‌ها و لوسیون‌ها، شامپو و نرم‌کننده، روغن حمام، موچین، اسپری‌های خوشبوکننده، فر مژه، صابون مایع، لاک پاک‌کن و لاک، ریش‌تراش و تیغ به ممنوعیت‌ها اضافه شده‌اند.

خرید مناسب‌ترین بلیط هواپیما آنتالیا

 
قوانین سفر، ممنوعیت ها و بار مجاز در سفر به آنتالیا


اگر قصد دارید به آنتالیا سفر کنید، حتما قبل‌از رفتن برای برنامه‌ریزی، لیست اشیای ممنوعه در فرودگاه آنتالیا را مطالعه کنید تا در سفر با مشکلات مواجه نشوید. ما تلاش کرده‌ایم تا این موارد را به شما معرفی کنیم.

همچنین به یاد داشته باشید که می‌توانید ازطریق اسنپ ‌تریپ به‌راحتی و با بهترین قیمت بلیط هواپیما برای آنتالیا را خریداری کنید. این سایت امکان خرید بلیط از بین 900 ایرلاین معتبر را برای شما فراهم کرده است. با استفاده از تقویم قیمتی، می‌توانید ارزان‌ترین پرواز‌ها را در تاریخ مورد نظر خود پیدا کنید.

همچنین با ثبت‌نام و فعال کردن گزینه اطلاع از آخرین قیمت، می‌توانید درصورت تغییرات قیمت بلیط آنتالیا تهران ازطریق ایمیل یا پیامک مطلع شوید. پشتیبانی 24 ساعته اسنپ ‌تریپ همواره در دسترس شما است تا به سوالات شما پاسخ دهد.
 

جمع‌بندی

هر‌سال بسیاری از مسافران انتخاب می‌کنند که به آنتالیا بروند و این شهر را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. بنابراین، قبل سفر و خرید بلیط هواپیما آنتالیا باید برخی از موارد را آماده کنید.
همچنین برخی از اشیا ممنوعه وجود دارند که حمل آن‌ها می‌تواند برای شما مشکل‌ساز باشد. در این مطلب، لیستی از وسایل ممنوعه و قوانین پرواز به آنتالیا را بیان کردیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما