ماجرای انفجار پیجرها در لبنان

منابع خبری در لبنان می‌گویند که رژیم صهیونیستی با اخلال در شبکه پیجر این کشور به ویژه در محدوده جنوبی بیروت باعث زخمی شدن گروهی از شهروندان لبنانی شده‌اند‌. برخی منابع می‌گویند این شهروندان از نیروهای مقاومت بودند و برخی دیگر تاکید دارند که در میان آنها شهروندان لبنانی هم مشاهده می‌شوند. تعداد زخمی‌ها و میزان آسیب تا این لحظه مشخص نشده است.
پنجشنبه، 29 شهريور 1403
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماجرای انفجار پیجرها در لبنان

لطفاً خبر‌دروغ منتشر نکنید....‌

تصویری از یک پیجر منفجر شده در جنوب لبنان... در حالی که برخی رسانه‌ها در حال انتشار گسترده این خبر هستند که «صدها» نفر از اعضای حزب الله در این حمله دست و بازو و پایشان قطع شده، باید تاکید کرد که اصلاً چنین چیزی صحت اولاً همه پیجرها در دستشان نبوده، برخی‌ها روی صندلی ماشین، برخی در منزل، برخی نیز در جیب شلوار یا کتشان بوده که انفجار آن باعث زخمی شدن تعدادی از شهروندان لبنانی از جمله برخی اعضای مقاومت شده است.‌
 
نکته بعد هم این انفجارها آنقدر شدید و گسترده نیستند که بخواهد کسی را بکشد یا باعث قطع شدن دست و پا شوند، باتری این پیجرها معمولاً از باتری گوشی کوچک‌تر بوده و حجم اندکی دارند و صهیونیست‌ها با دستکاری فنی و ایجاد اخلال در کارکرد آن باعث داغ شدن بیش از حد باتری‌ها شده که در نهایت با یک صدای بوق منفجر شده و تعدادی از شهروندان لبنانی را راهی بیمارستان کرده است.
 
همانگونه که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید برخی از پیجرها روی صندلی خودروها یا در منزل بوده که منفجر شده است. در هر صورت شیطان در حال اجرای آخرین تدبیرهای شیطانی و تلبیس‌های خود است تا شاید بتواند از مهلکه بدون بازگشتی که به آن گرفتار شده نجات یابد. بارها و بارها در مورد لوازم الکترونیک هشدار داده شد و اینکه ونیست‌ها و غربی‌ها به عنوان سازندگان و طراحان چنین سیستم‌هایی بر آنها مسلط و سوار هستند و باید همواره مراقب بود.
 
حتی همین گوشی‌هایی که بسیاری از مسئولین ما در دست می‌گیرند می‌تواند خطرناک باشند. باید در این زمینه هشدارهای گوناگونی به مسئولان داد تا دست از استفاده از گوشی‌های هوشمند و دارای نرم‌افزار برداشته و در این زمینه با وسواس بیشتری دست به کار شوند. دشمن از تمام راهکارها و مسیرهای یطانی برای حمله استفاده می‌کند و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد. هوشیاری و دقت نظر شاید یک بخش کار باشد اما یک بخش عمده دیگر داشتن تکنولوژی خاص و مخصوص خود است که دشمن روی آن تسلط نداشته باشد.
 
به هر حال وقتی نزنی، دشمن از دشمنی‌اش کم نمی‌کند. بارها نوشتم که رژیم صهیونیستی همواره از برتری تکنولوژی و استفاده از توانمندی‌های فناورانه غرب برای برتری بر کشورهای همسایه استفاده می‌کند. این توانمندی تکنولوژیک و فناورانه در طول سال‌های گذشته باعث بروز ترورهای بسیاری شده و اگر فکری برای آن نشود رژیم اشغالگر همچنان از این شگرد برای ضربه زدن بهره خواهد گرفت.
 
حزب‌الله در نخستین بیانیه خودش تایید کرده که در انفجار پیجرها یک دخبر بچه به همراه دو تن از اعضای حزب‌الله به شهادت رسیده‌اند. بر اساس بیانیه منتشر شده، حز‌ب‌الله در حال تحقیقات گسترده در این مورد است و تا زمان مشخص شدن دلایل واقعی  و حقیقی این ماجرا، باید منتظر ماند.
 

آمریکا، طرف اصلی اقدام تروریستی لبنان

فقط خواهشاً بی‌خود و بی‌جهت نتانیاهو و رژیم مفلوک صهیونیستی را بزرگ نکنید، چنین اقدامی بدون شک و بدون تردید بدون همکاری، همراهی و هماهنگی با آمریکا به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. در حالی که فرستاده آمریکا در موضوع لبنان در منطقه بار دیگر به تل‌آویو رفته و دوست دارد تا سفری هم به بیروت کرده و در گفتگو با مقامات لبنانی آنها را قانع کند تا حزب‌الله را وادار به دست کشیدن از عملیات خود در شمال فلسطین اشغالی کند، و در حالی که صهیونیست‌ها مدام در حال تهدید لبنان به حمله هستند و آمریکا می‌گوید مخالف چنین حمله‌ای می‌باشد، بدون شک طرف آمریکایی در این اقدام تروریستی وارد شده تا:
۱) حزب‌الله را وادار به پذیرش خواسته رژیم صهیونیستی مبنی بر دست کشیدن از حمایت از مقاومت فلسطین کند؛
۲) اینکه از این طریق و کمک به این رژیم رای ترتیب دادن چنین حمله‌ای در لبنان و برتر نشان دادن دست صهیونیست‌ها در حوزه امنیتی و نظامی اندکی از خوی وحشی‌گری صهیونیست‌ها را برای حمله به لبنان کم کند....
 
در هر صورت با این معادلات باید تردید داشت که دست آمریکایی‌ها تا مرفق در خون مردم مسلمان غرب آسیا و تمام جهان و به ویژه فلسطین لبنان آلوده است.
 

حزب‌الله شبکه نفوذ به پیجرها را کشف کرده بود؟!

منابع متعدد تاکید دارند که در ماجرای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و آمریکا به لبنان توافق میان واشنگتن و تل‌آویو بر این بوده که حمله در هنگام اوج جنگ صورت بگیرد، و به عبارت دیگر قرار بوده آنچه در این حادثه تروریستی روی داده در زمانی اتفاق بیفتد که حزب الله و رژیم صهیونیستی در یک جنگ تمام عیار با همدیگر به سر می‌برند. با این حال ۲ مسئله باعث شد تا آن چیزی که قرار بود خیلی دیرتر اتفاق بیفتد روز دوشنبه به سرانجام رسیده و شاهد بزرگترین اقدام تروریستی تاریخ درگیری میان مقاومت و رژیم صهیونیستی باشیم؛
 
نخستین عامل به موضوع بازی آمریکا برمی‌گردد که تلاش داشت با این اقدام فضا و فرصتی را برای رژیم موقت فراهم کند تا بتواند از زیر بار تحقیرهای متعددی که شده بود فرار کرده و فرصتی برای احیای خود به لحاظ سیاسی و امنیتی پیدا کند؛
 
اما مسئله دوم که به نظرم از شب گذشته رسانه‌های غربی و به ویژه آمریکایی آن هم با نویسندگی و همراهی برخی از نویسندگان صهیونیستی در حال انتشار آن هستند به این ادعا برمی‌گردد که حزب الله از چند روز پیش به مسئله پیجرها مشکوک شده بود و در حال بررسی این موضوع بوده است. و از آنجایی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌ترسیدند مبادا پیش از اقدام، حزب‌الله بتواند این اقدام تروریستی را کشف کند پیش از موعد آن را فعال کردند.
 
در هر صورت این اقدام تروریستی هرچند باعث جراحت هزاران شهروند لبنانی شد، اما در مجموع می‌توان گفت که می‌توانست بسیار خطرناک‌تر بدتر و سنگین‌تر از این روی دهد. اگر این اتفاق در اوج جنگ  می‌داد آن موقع جمع کردن ماجرا بسیار سخت‌تر و پرهزینه‌تر بود.
 

آیفون و سامسونگ‌‌ در ایران، بمب‌های متحرک

با تداوم انفجارها در لبنان، نگرانی‌ها اکنون بر وسائلی است که در دست مردم عادی غیرنظامی قرار دارد. این حملات در سطح جهانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و درخواست‌های جدیدی را برای تضمین زنجیره تامین ایجاد خواهند کرد، چرا که وابستگی به قطعات خارجی، قدرت نظامی را تضعیف می‌کنند. با افزایش تلفات ناشی از انفجار وسایل ارتباطی دستکاری‌شده با مواد منفجره از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان و نگرانی از زنجیره تامین تجهیزات و قطعات، این انفجارها، هشدارهای امنیتی جدیدی را به صدا درآورد.
 
بمب‌های دست‌ساز ساخته‌شده از پیجرها و واکی‌تاکی‌ها (بیسیم‌ها) و گزارش‌های منفجر شدن سیستم‌های انرژی خورشیدی، خبر از یک جبهه احتمالا نامحدود در جنگ آینده می‌دهند، جایی که نمی‌توان به وسایل روزمره عادی هم اعتماد کرد. جنگ زنجیره تامین در بلندمدت ادامه خواهد داشت چرا که اهداف آن ساده و در دسترس هستند. منفجر کردن کارخانه‌ها و حمله به خطوط عرضه چیز جدیدی نیست، چیزی که در اینجا بی‌سابقه است، دسترسی پنهان و اجرا به سبک جاسوسی است.
 
این مساله به ویژه برای ایران و کشورهای اسلامی باید مورد دقت قرار گیرد. مردم باید نسبت به خرید گوشی‌های ساخت کره جنوبی، تایوان، ژاپن و برندهای امریکایی مانند اپل، آمازون، مایکروسافت و گوگل بسیار احتیاط کنند. انفجارهای لبنان نشان داد که سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی، امریکا و رژیم صهیونیستی در یک ائتلاف هماهنگ در حوزه تکنولوژی علیه ملت‌های دیگر هیچ وقت کوتاه نخواهند آمد. همین الان مشخص نیست چند درصد از گوشی‌های آیفون یا سامسونگ توسط این سازمان‌های اطلاعاتی دستکاری شده و وارد ایران شده است...
 
بنابراین، مردم باید مراقب باشند. دشمن، در دشمنی خود به شدت صراحت دارد و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید. برای دشمن هیچ فرقی نمی‌کند که چه کسی هدف قرار می‌گیرد، چه کسی طرفش است، شهروند عادی است، نیروی خدماتی است یا حتی یک نیروی امنیتی... این گوشی‌ها، لب تاپ و دیگر اقلام الکترونیک مشخص شده بمب‌های متحرکی هستند که مشخص نیست در خانه، خودرو و جیب چه افرادی قرار دارند. به همین دلیل مردم باید به شدت رعایت کنند. آیفون و سامسونگ به همراه اقلامی که مبدأ مشخصی ندارند باید از زندگی مردم حذف شوند. این موضوع البته مسوولیت دستگاه‌های اطلاعاتی – امنیتی کشور را هم سنگین‌تر می‌کند، چرا که این در حوزه مسوولیت آن‌ها است که مبادی ورودی کشور را به صورت کامل بررسی کنند.
 

تناقض تروریست‌ها و قتل عام شهروندان

اینکه رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که نشست فرماندهان حزب الله را که قصد برنامه‌ریزی برای حمله به شمال فلسطین اشغالی را داشتند هدف قرار داده دروغی بیش نیست. اینکه سخنگوی ارتش بچه کش ادعا می‌کند که این رژیم توانسته برنامه حزب الله برای انجام یک هفته اکتبر دیگر علیه رژیم را کشف و خنثی کند را هم دروغ می‌گوید ‌‌‌‌... کلاً صهیونیست‌ها دست به ترور و آدم کشی می‌زنند و بعد برایش سناریو می‌نویسند و یک عده نادان و ابله هم این سناریوها را باور می‌کنند. در واقع این افراد ابله و کم خرد و کم عقل خواسته یا ناخواسته در بازی تدارک دیده شده توسط رژیم موقت گرفتار شده و عملاً در این مسیر حرکت می‌کنند.
 
یکجا می‌گویند که مسئول عملیات حزب الله را که بر اثر انفجار پیجر زخمی شده بود پس از ترخیص از بیمارستان توانستند ترور کنند  یک جای دیگر می‌گویند که نشست فرماندهان لشکر رضوان را دف قرار داده‌اند؟! کسی که بر اثر انفجار پیجر زخمی شده و در بیمارستان بستری بوده چگونه می‌تواند یک جلسه امنیتی را برای انجام حمله مدیریت کند؟! یا اینکه این همه فرمانده به ادعای صهیونیست‌ها چرا باید در موقعیت خطر وارد آپارتمان محل حضور فرمانده ارشد حزب الله شوند؟!
 
تا این لحظه تمام کسانی که شهید و زخمی شده‌اند بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان از شهروندان عادی این کشور بودند زنان و کودکانی که دارند وقت روز در محل زندگی خود حضور داشتند.‌ در هر صورت نباید چشم و گوش بسته هرچه را که دشمن منتشر کرد بازنشر کرده و بوقچی صهیونیست‌ها شد. حمله رژیم صهیونیستی به بیروت عبور سه باره از خطوط قرمز حزب الله بود یک بار در ترور شهید صالح العاروری، یک بار در ترور شهید فواد شکر و حالا هم به بهانه ترور فرمانده عملیات حزب‌الله.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
چرا جنگ هشت ساله آغاز شد؟
چرا جنگ هشت ساله آغاز شد؟
اژه ای: انسان از جنایت صهیونیست‌ها و شهامت حزب‌الله لبنان متعجب می‌شود
play_arrow
اژه ای: انسان از جنایت صهیونیست‌ها و شهامت حزب‌الله لبنان متعجب می‌شود
بیش از هفتصد هزار آواره در لبنان وجود دارد
play_arrow
بیش از هفتصد هزار آواره در لبنان وجود دارد
حزب‌الله پیروز است
play_arrow
حزب‌الله پیروز است
پزشکیان: رژیم صهیونیستی و حامیانش، بزرگ‌ترین تروریست‌ها هستند
play_arrow
پزشکیان: رژیم صهیونیستی و حامیانش، بزرگ‌ترین تروریست‌ها هستند
قالیباف: رزمندۀ بسیجی، طی چهارماه آموزش، به یک افسر زرهی تبدیل شد
play_arrow
قالیباف: رزمندۀ بسیجی، طی چهارماه آموزش، به یک افسر زرهی تبدیل شد
رئیس دستگاه قضا: در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند
play_arrow
رئیس دستگاه قضا: در دفاع مقدس همه اقشار مردم در صف اول جهاد حاضر شدند
عراقچی: شورای امنیت به تجاوزات اسرائیل در لبنان پاسخ دهد
play_arrow
عراقچی: شورای امنیت به تجاوزات اسرائیل در لبنان پاسخ دهد
سرلشکر سلامی: برای کنترل یک بحران همۀ زیرساخت‌ها از قبل باید فراهم شود
play_arrow
سرلشکر سلامی: برای کنترل یک بحران همۀ زیرساخت‌ها از قبل باید فراهم شود
فرودگاه بن‌گورین و خروج گسترده اشغالگران از فلسطین اشغالی
play_arrow
فرودگاه بن‌گورین و خروج گسترده اشغالگران از فلسطین اشغالی
استقبال و وداع با پیکر ۳۴ شهید گمنام دفاع مقدس
play_arrow
استقبال و وداع با پیکر ۳۴ شهید گمنام دفاع مقدس
اتحادیه اروپا: ما خواهان برقراری آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل هستیم
play_arrow
اتحادیه اروپا: ما خواهان برقراری آتش‌بس میان لبنان و اسرائیل هستیم
ساختمان سازی در گوانژوی چین
play_arrow
ساختمان سازی در گوانژوی چین
پزشکیان: ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود
play_arrow
پزشکیان: ما هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نخواهیم بود
گزارشی از عملیات جستجو در حادثه معدن طبس
play_arrow
گزارشی از عملیات جستجو در حادثه معدن طبس