دانشجوي ايراني برنده جايزه صد هزار دلاري كسب و كار شد

دانشجوي ايراني دانشگاه MIT آمريكا برنده جايزه صد هزار دلاري كسب و كار شد.
شنبه، 26 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانشجوي ايراني برنده جايزه صد هزار دلاري كسب و كار شد

راسخون: شرکتي که به وسيله يکي از دانشجويان ايراني موسسه فن‌اوري ماساچوست(MIT) تأسيس شده است، جايزه صدهزار دلاري رقابت هاي طرح کسب و کار را از آن خود کرد.

بنابر این گزارش به نقل از ایسنا، روزبه شهسواري از MIT و ناتانل باروخيان از مدرسه مديريت Sloan، اين جايزه را بر اساس يافته هاي خود درباره ي ساخت سيماني جديد دريافت کردند.

10 درصد از گازهاي گلخانه‌يي جهان حين توليد سيمان ايجاد مي شود که با به کارگيري سيمان مبتني بر مهندسي نانو که اين شرکت ارائه کرده است، مي توان نشر اين گازها را به نصف کاهش داد.

رقابت هاي طرح کسب و کار امسال با حدود 200 شرکت کننده برگزار شد که در پايان 28 شرکت کننده به مرحله  رده بندي و از ميان آنها شش شرکت کننده به فينال رسيدند.

به هر يک از فيناليست ها بيست هزار دلار جايزه تعلق گرفت و ده هزار دلار نيز به شرکت کننده منتخب حاضران -شرکت Aukera - اهدا شد. اين شرکت درصدد درمان يک بيماري به نام ALS است که تحقيقات آن در هاروارد انجام شده است.

رقابت هاي طرح کسب و کار از سال 1989 با هدف افزايش علاقه دانشجويان MIT براي عملياتي کردن ايده هاي خود آغاز شد که پس از آن Sloan School’s New Ventures Association و Entrepreneurs Club به جمع برگزارکنندگان پيوستند.

در ابتدا جايزه ي هزاردلاري براي برنده در نظر گرفته شده بود، با گذشت چند سال اين جايزه به پنجاه هزار دلار و در سال 2004 به صدهزار دلار رسيد. هم اکنون به نفر برتر اين مسابقات صدهزار دلار و در مجموع 350هزار دلار به برترين هاي مسابقه داده مي شود.

با افزايش رقم جايزه اين رقابت ها، شهرت آن نيز افزايش يافته و پس از دو دهه فعاليت باعث تشکيل 130 شرکت جديد شده است و بازاري به ارزش 15ميليارد دلار را ايجاد کرده است.

يکي از موفق ترين اين شرکت ها Akamai Technologies است که در حوزه ارائه اينترنت پرسرعت فعاليت دارد. اين شرکت سال گذشته 850ميليون دلار درآمد داشته است. شرکت Silicon Spice نيز پنج سال پس از ورود به اين رقابت ها 2/1 ميليارد دلار فروش داشته است.

 

1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.