ضریح مطهر امامزاده موسی‌ مبرقع در قم غبارروبی شد

آیین غباروبی ضریح مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی در قم برگزار شد.
سه‌شنبه، 3 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضریح مطهر امامزاده موسی‌ مبرقع در قم غبارروبی شد

ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
ضریح مطهر امامزاده موسی‌مبرقع فرزند بلافاصل امام جواد‌(ع)، با حضور آیت الله حسین نوری ‌همدانی، طلاب و فضلای حوزه، جمعی از مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم غبار روبی شد.


در این مراسم که در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد، این مرجع تقلید پس از زیارت این مکان مقدس ضریح مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) را با گلاب ناب شستشو داد.


همچنین در این آیین معنوی ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت به مدیحه‌سرایی پرداختند و پس از آن، نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله نوری‌ همدانی اقامه شد.


دفن چهل امامزاده در کنار مزار امامزاده موسی‌مبرقع(ع)


مدیر آستان مقدس امامزاده موسی‌مبرقع(ع) در حاشیه مراسم با اشاره به تاریخچه این امامزاده اظهار داشت: امامزاده موسی‌مبرقع فرزند بلافاصل امام جواد‌(ع) و برادر امام هادی‌(ع) است و در کنار مزار شریف ایشان چهل تن از امامزادگان دیگر دفن شده‌اند.


حجت‌الاسلام محمد حسین مرالی با اشاره به اهداف اصلی این برنامه افزود: هر چند این آیین به صورت ماهانه و توسط خادمین این ‌آستان مقدس برگزار می‌گردد، اما به صورت رسمی در سطح استانی این برنامه هر سال یک بار برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: امسال نیز با توجه به مقارن شدن با هفته وقف و دهه فجر در نظر گرفتیم تا این برنامه‌ را با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار نماییم و امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج معارف  اهل‌بیت گام برداریم.

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط