گفتگوی نوروزی با محمدرضاخلعتبری-2

به من عیدی نمی دهند

اختصاصی راسخون/در بخش اول گفتگو با خلعتبری محور صحبت ها لیگ قهرمانان آسیا بود، در بخش دوم وپایانی گفتگو بحث تیم ملی را پیش کشیدیم و با چند سوال و جواب نوروزی مصاحبه را به پایان بردیم.
چهارشنبه، 10 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 به من عیدی نمی دهند

-در صورتی که ذوب آهن عنوان قهرمانی لیگ را به دست بیاورد، شما شانس اول کسب عنوان بهترین بازیکن فصل هستید، چه قدر دست یابی به این عنوان برایت اهمیت دارد؟

من همواره تمام تلاشم را برای موفقیت تیم به کار میبرم و نتیجه گرفتن تیم برایم اهمیت دارد. من در این فصل زیاد گل نزده ام اما حدود 12 پاس گل داده ام و نظر سرمربی تیم نیز بر این است که نقش من در زمین مهم است و نه گل زدن. به همین دلیل بارها در موقعیت گل بوده ام اما ترجیح داده ام که پاس بدهم.

-تیم ملی در جام ملت ها نتواتنست انتظارات را برآورده کند و حذف شد، به نظر شما چرا تیم ایران نتیجه نگرفت؟

بعد از ناکامی تیم ملی در رسیدن به جام جهانی، مردم انتظار زیادی از تیم ملی داشتند. تیم ملی جام ملت ها را خوب شروع کرد اما در برابر کره جنوبی بد بازی کردیم وباختیم.

-چرا باختیم؟

دلیل باخت را کارشناسان باید بگویند. اما به نظر من تیم ملی دفاعی بازی کرد. تیم ملی مهره های خوبی را در اختیار داشت اما نظر سرمربی تیم این بود که بازی به وقت اضافه کشیده شود اما این اتفاق نیفتاد.

-بعد از اینکه ایران توانست روسیه را شکست دهد، تازه مشخص شد که ترکیب بد قطبی چه ضربه ای به تیم ملی زده است، با این نظر موافقید؟

انتخاب ترکیب سلیقه ای است. در بازی با روسیه منصوریان ترکیب هجومی برای تیم چید. منصوریان در زمان بازیگری هافبک ممتازی بود و در بازی روسیه هافبک های خلاقی را به بازی گرفت. تیم ما مهره های خوبی همانند قاسم حدادی فرو محمد نوری داشت که در بازی با روسیه نمایش بسیار خوبی داشتند.

-به نظر میرسیدقطبی از کره ترسیده بود؟

بحث ترس نبود، قطبی اعتقاد خاصی به پژمان نوری و اندرانیک تیموریان داشت و در بازی با کره با سه هافبک دفاعی بازی کرد.

شما در زمان مربیگری علی دایی در تیم ملی یکی از ارکان ثابت تیم بودید، قبول داری دایی به شما اعتماد خاصی داشت؟

علی دایی اسطوره فوتبال ایران بود و بازیکنان در زمان سرمربیگری وی در تیم ملی تمام آن چه را که در توان داشتند، در زمین مسابقه به اجرا می گذاشتند. باخت به عربستان بدشانسی بود و اگر دایی را برکنارنکرده بودند، این تیم توان راه یابی به جام جهانی را داشت. علی دایی مربی بزرگی بود که مدرس توانایی همانند روته مولر را در کنارش داشت. این تیم می توانست نتایج درخشانی را برای فوتبال ایران کسب کند.

-نظرتان در مورد مربی آینده تیم ملی چیست؟ با مربی ایرانی موافقید یا خارجی؟

امیدوارم هر مربی که انتخاب می شود، به تیم ملی کمک کند. منصور ابراهیم زاده و امیر قلعه نویی نیز گزینه های مناسبی برای هدایت تیم ملی هستند. همچنین محمد مایلی کهن که با یک تیم جوان توانسته در لیگ خوب نتیجه بگیرد.

-برنامه ای برای لژیونر شدن نداری؟

سال گذشته از امارات، کره و بلژیک پیشنهاد داشتم. البته شرایط مالی اماراتی بهتر بود اما باید برای رفتن به امارات ریسک می کردم. در لیگ ایران نیز از تیم های پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشتم و با دایی و کاشانی نیز صحبت کردم اما در نهایت انتخابم ذوب آهن بود و با وجودی که رقم قرارداد کمتر از پیشنهاد پرسپولیس بود، به خاطر اینکه در این تیم راحت تر بودم، در ذوب آهن ماندم.

-بهترین نوروزی که پشت سر گذاشته ای؟

ما معمولا نوروز در کنار خانواده نیستیم و لی امسال شش روز در کنار خانواده ام بودم و خیلی خوش گشذت.

-معمولا عیدی میدهید یا میگیرید؟

نه کسی به ما عیدی نمی دهد اما من به بچه های فامیل و آشتا عیدی میدهم.

-چه پیامی برای کابران راسخون دارید که شما را به عنوان بهترین بازیکن سال 89 انتخاب کردند؟

از آن ها تشکر می کنم و امیدوارم سال پرموفقیتی را در پیش داشته باشند.

و صحبت پایانی؟

امیدوارم سال بسیار خوب و پر باری برای تمام تیم های باشگاه ذوب آهن باشد و با دعای مردم در لیگ قهرمانان و لیگ برتر قهرمان شویم.
 

 

 

1029



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.