دلیل قطع شدن VPN چیست؟

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
يکشنبه، 10 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
 دلیل قطع شدن VPN چیست؟

راسخون : VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
 

به گزارش  راسخون به نقل از پارسینه، از هفتم مهرماه 1390، پورت PPTP در اینترنت ایران مسدود شده است، در پی این اتفاق،همه VPN در سراسر کشور قطع شده است.

 

VPN سامانه ای برای دور زدن فیلترینگ بود که بارها از سوی مقامات مسئول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.

 

پورت، درگاهی است برای ورود و خروج داده‌ها و اطلاعات و هر پورت نرم‌افزاری خوانده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت ۲۵ مخصوص ارسال ایمیل است و پورت ۱۱۰ برای دریافت آن و پورت ۸۰ یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.

 

در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های ۲۵ و ۱۱۰ را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت ۸۰ امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.

 

پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.

 

برخی اخبار و شنیده ها قطع شدن پورت PPTP حکایت از آماده سازی مقدماتی "اینترنت ملی" (اینترانت) توسط شرکت مخابرات است.
 

 

شما مي توانيد آخرين اخبارايران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رساني راسخون"مشاهده نماييد.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.